Uosto bendrąjį planą tvirtins kartu su įsipareigojimais miestui?

Politika

Miesto pozicija dėl uosto plėtros planų nėra nubraukta, o skubos tvirtinant uosto bendrąjį planą nebus – teigia Klaipėdos meras, antradienį dalyvavęs Vyriausybėje vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros projekto įgyvendinimo komisijos posėdyje.

Anot savivaldybės pranešimo, ši komisija nutarė rekomenduoti Vyriausybei pritarti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrajam planui, tačiau, pasak Klaipėdos mero, pavyko pasiekti, kad kartu Vyriausybei būtų pateiktas ir vadinamasis Dalykinių sąlygų sąvado įgyvendinimo planas.

„Posėdyje nuskambėjo siūlymai Vyriausybei uosto bendrąjį planą tvirtinti po savaitės ar 10 dienų, tačiau tokia skuba nėra pateisinama, ypatingai, kai ji nėra sinchronizuota su Dalykinių sąlygų sąvado įgyvendinimo planu. Dėl to teko įsijungti į labai aktyvią ir karštą diskusiją tiek su ministerijų, tiek su uosto, tiek kitų žinybų atstovais ir bent jau mažyte pergale galima laikyti tai, kad pavyko grupės narius įtikinti, jog Vyriausybei uosto bendrasis planas turėtų būti teikiamas kartu su Dalykinių sąlygų sąvado įgyvendinimo planu“, – cituojamas Klaipėdos meras.

Anot mero, „būtini konkretūs įgyvendinimo terminai, finansavimo šaltiniai, paskirtos įgyvendinančios institucijos”.

„Ar visas šis planas bus patvirtintas kartu su uosto bendruoju planu, ar kiek vėliau, tai jau yra Vyriausybės kompetencijos klausimas, tačiau svarbu, kad tai būtų miestą įtikinanti Vyriausybės garantija bei įsipareigojimai, kurie nekeltų abejonių, dėl ko susitarta ir kaip tai bus įgyvendinta. Buvo nuskambėjęs siūlymas susitarimus įtvirtinti protokoliniu pavedimu, tačiau mano atsakymas šiuo klausimu pakankamai kategoriškas ir griežtas: miestas jau turi liūdną patirtį dėl protokoliniuose pavedimuose fiksuotų pažadų įgyvendinimo. Tai buvo išgirsta ir artimiausiu metu vyks intensyvus dalykinių sąlygų sąvado įgyvendinimo plano rengimo procesas, o su visomis pusėmis suderintas dokumentas guls ant Vyriausybės stalo drauge su uosto bendruoju planu“, – sako V. Grubliauskas.

Mero teigimu, dėl kiekvienos Dalykinių sąlygų sąvade išskirtos pozicijos bus kalbamasi ir deramasi atskirai.

„Turi būti rastas sprendimas kiekvienu atveju, tiek kalbant apie regioninį stadioną, tiek IXB transporto koridorių, tiek centrinės geležinkelio stoties perspektyvą, tiek Statybininkų prospekto tęsinį ar pietinį aplinkkelį. Posėdyje nuskambėjo pasakymas, kad Lietuvoje yra 17 aplinkkelių, kurie laukia savo eilės, tačiau prie visos deramos pagarbos visiems Lietuvos aplinkkeliams, mano pozicija šiuo atveju aiški – apie Klaipėdą kalbant kaip apie vienintelį uostą, akcentuojant uosto svarbą valstybei ir uosto bendrojo plano rengimo poreikį, negali Klaipėdos pietinis aplinkkelis, Baltijos ar Statybininkų prospektas stoti į bendrą eilę. Mes nereikalaujame privilegijų, tačiau miesto ir uosto svarba valstybei turi būti įvertinta nacionaliniu kontekstu. Ateinančiais metais suplanuoti 5 mln. Baltijos prospekto-Šilutės plento sankryžos rekonstrukcijai ir dar 5 mln. 2021-aisiais, – tai tik geras pirmasis patiekalas“, – sako meras.

Jis atkreipia dėmesį ir į pasisakymus, kad išorinio uosto vieta galutinai bus parinkta atlikus Strateginį pasekmių aplinkai vertinimą ir palyginus du variantus – Melnragę ir Būtingę. Šie procesai vyksta rengiant Lietuvos Respublikos bendrąjį planą, tačiau anot mero, jau dabar matoma, kad Būtingės variantas vertinamas tik kaip teorinė galimybė.

„Jeigu kažkas tikisi, kad tai galėtų sustabdyti uosto plėtros planų įteisinimą, tokios iliuzijos, vargu, ar išsipildys. Net ir šiam posėdžiui pateiktuose dokumentuose daugelyje vietų matoma, kad apie Būtingę net nekalbama, akcentuojama tik Melnragė, į ką aš atkreipiau visų dalyvaujančiųjų dėmesį. Apie Būtingę bus svarstoma tik vykdant šalies bendrojo plano rengimo ir tvirtinimo procedūras, tačiau ar uosto bendrasis planas su išoriniu uostu Melnragėje taps realybe, vėlgi tai – Vyriausybės kompetencijos klausimas“, – teigia Klaipėdos meras.

Anot jo, uosto svarba tiek miestui, tiek valstybei neabejotina, tačiau jokie plėtros planai negali būti įgyvendinami miestiečių gyvenimo kokybės sąskaita, todėl savivaldybė toliau aktyviai dalyvaus procese bei sieks, kad būtų įgyvendintos Dalykinių sąlygų sąvade numatytos priemonės ir taip užtikrinta, kad miestiečių gyvenimo kokybė nuo uosto plėtros planų kaimynystėje nenukentėtų.

Pranešime taip pat žadama, kad Savivaldybė aktyviai dalyvaus Lietuvos Respublikos bendrojo plano rengimo procese bei sieks, kad numatomi sprendiniai tenkintų pirmiausiai klaipėdiečių interesus.

INFORMACIJA

Vyriausybės nutarimu suformuotą Išorinio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros projekto įgyvendinimo komisiją sudaro jai pirmininkaujantis premjeras, energetikos, aplinkos, ekonomikos ir inovacijų, finansų, susisiekimo, užsienio reikalų ir žemės ūkio ministrai, Klaipėdos ir Klaipėdos rajono merai,  premjero patarėjas, Nacionalinės žemės tarnybos direktorius, Uosto direkcijos generalinis direktorius ir Vyriausybės kancleris.

2 Comments

  1. MAKSIMALIOS UOSTO KROVOS DARBŲ DVELKSMAS ARTĖJA

    Atspėkite, kam priklauso dar metų pradžioje Klaipėdos miestiečius į mero rinkimus kvietęs tekstas: „sieksime, kad uosto plėtra netrukdytų miestiečiams”, „vienintelis kvapas, kurį užuos klaipėdiečiai, bus gaivus jūros dvelksmas”? Teisingai. Tai trečios kadencijos siekęs dabartinis Klaipėdos meras V. Grubliauskas. Jo žodis Klaipėdai ir klaipėdiečiams.
    O dabar sulyginkite šio straipsnelio V. Grubliausko tezes su to paties V. Grubliausko rinkiminiais šūkaliojimais. Sutampa? Sutampti sutampa, bet tik tų paistalų autoriaus pavardė.
    Ką gero iš Vilniaus parvežė „miestiečių gyvenimo kokybės” sergėtojas? O gi tai, kad Klaipėdos neišvengiamai laukia tik masimali uosto plėtra su išoriniu giliavandeniu uostu Baltijos jūroje ties Melnrage ir maksimalūs krovos darbai tame uoste, betarpiškoje miesto kaimynystėje. Ir toliau ateityje gerinsime ne uosto, o uosto krovos rekordus viduryje miestą perkraudami rekordinius geležių, durpių, cemento, baltarusiškų trąšų ir t.t. kiekius. Tie kiekiai tik augs. 2018 m. rekordas – apie 46 mln. tonų (tarp jų – apie 15 mln. tonų baltarusiškų trąšų), o maksimalios uosto krovos perspektyvos atveju – iki 163 mln. tonų … tų pačių geležių, durpių, cemento, baltarusiškų trąšų…
    O Klaipėdos „savivaldybė toliau aktyviai dalyvaus procese”, kad gyvenimas palei uosto krovos darbų tvorą miestiečiams ir toliau tęstųsi. „Jokie plėtros planai negali būti įgyvendinami miestiečių gyvenimo kokybės sąskaita” – pareiškė meras ir net nenuraudo. Specialistas.
    Grįžtant prie legendinio „programinio” Dalykinio sąlygų sąvado (DSS), kurį nuolat cituoja meras ir dėl kurio tezių įgyvendinimąjisai nuožmiai kaunasi Vilniuje, tai priminsime, kad šį 17 punktų dainuojamosios poezijos opusą surašė savivaldybė ir… Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija dar 2018 m. sausio 11 d. Apie pusę – net 7 punktus iš 17 į tą sąvadą pasiūlė ne kas kitas, o … vėl ta pati KVJU direkcija. Tad kieno interesą atstovauja Dalykinių sąlygų sąvadas? Durnas klausimas. Kadangi jį pasirašė patsai Klaipėdos miestiečių gyvenimo kokybės sergėtojas V. Grubliauskas, tai, matyt, būtent tų palei uosto tvorą uosto buferinėje zonoje gyvenančių miestiečių. Pirmame to DSS punkte būtent ir rašoma apie „Uosto… plėtrą pagal maksimalų Uosto plėtros variantą”, o Miestas dėl šio punkto „laikosi pozicijos, kad siūlymas galimas tik susitarus dėl likusių punktų”, ką dabar meras ir daro bevažinėdamas į Briuselį. Atsiprašau – į Vilnių. Taip, kad, klaipėdiečiai, nurimkite – viskas bus gerai. Bus, tikrai bus ta maksimali krova. Uostas kaip krovė viduryje miesto geležis, durpes, cementą, baltarusiškas trąšas – taip ir toliau jas sėkmingai (su rekordais) kraus. Tik keturis kartus daugiau, nei dabar. O meras? O meras ką? Nurimkite, kaip ir žadėjo, taip ir toliau sėkmingai Viniuje, Briuselyje ir t.t. rūpinsis, kad „vienintelis kvapas, kurį užuos klaipėdiečiai, būtų gaivus jūros dvelksmas”.

    Reply
    • Anonimas

      Baisu. O kas jam…Jam nepilni keturi meteliai beliko atsėdėti su savo nuskrebusiais patarėjais.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Klaipėdos mero dviveidystė - kaip ant delno*

Arvydas Vaitkus lyg gaidys ant skiedryno pučiasi, kad neatiduos ministerijai Vaikų ligoninės, nors atidavė dešimt kartų didesnį ir vertingesnį turtą ...
2024-03-27
Skaityti daugiau

Veidai

Edmundas Federavičius: „Muzika - mano pašaukimas"

Džiazo gerbėjams gerai ne tik Klaipėdoje, Lietuvoje, bet ir užsienyje žinomas  būgnininkas Edmundas Federavičius mini gražų jubiliejų ir ta proga ...
2024-03-21
Skaityti daugiau

Politika

Pradėjo skelbti savivaldybės tarybos narių algas

Neatlygintinai dirba tik vienas Klaipėdos miesto tarybos narys. Tai paaiškėjo savivaldybei po Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) kritikos paskelbus informaciją apie ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This