[vc_row][vc_column][vc_column_text]Šią vasarą pietinėje miesto dalyje esančiame Sąjūdžio parke atsiradę nauji akcentai – koplytstulpiai ir kryžiai – kai kuriems uostamiesčio gyventojams pasigėrėjimo nekelia.
Tuo metu Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė sako, jog koplytstulpių atsiradimui Sąjūdžio parke pritarė ir atsakingi savivaldybės specialistai, ir bažnyčios atstovai.
„Iš kur tie kryžiai čia atsirado? Ar jau ir mūsų mylimą parką ruošiamasi paversti kapinėmis?” – retoriškai klausė kasdien su šuneliu po Sąjūdžio parką vaikštanti Laukininkų g. gyventoja Danguolė, susisiekusi su „Atvira Klaipėda”.
I. Šakalienė teigė, jog du koplytstulpiai ir du kryžiai čia atsirado, juos perkėlus iš šiuo metu rekonstruojamos miesto centre esančios vadinamosios Ferdinando aikštės.
„Ten toj aikštėj jų jau nebėra, jau turime rangovą šitos aikštės įrengimo, turime sutartį, darbai prasidės dar šį rudenį”, – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėja. Jos teigimu, iškelti sveikus, nesupuvusius kryžius ir koplytstulpius į Sąjūdžio parką nuspręsta bendrame savivaldybės ir miesto bažnyčių atstovų pasitarime, suderinus visų suinteresuotų pusių pozicijas.
„Kunigas Viktoravičius labai gražiai pasakė, jog tie kryžiai ir koplytstulpiai neturi jokio ryšio su religija, jie labiau surišti su Sąjūdžiu, todėl nuspręsta, kad jiems tinkama vieta yra Sąjūdžio parkas, tuo labiau, kad ten yra ir atminimo akmuo, ir daug laisvos erdvės”, – komentavo I. Šakalienė.
Ji patikino, jog daugiau šio pobūdžio mažosios architektūros akcentų parke atsirasti neturėtų.
„Atvira Klaipėda” dar prieš metus rašė, jog pradėjus vadinamojo Ferdinando skvero rekonstrukciją, jame esančius kryžius ir koplytstulpius nuspręsta perkelti prie Juozapo Darbininko bažnyčios.
„Šalia Juozapo Darbininko bažnyčios yra Sąjūdžio parkas, o tie kryžiai turi politinį turinį, buvo pastatyti Sąjūdžio kūrimo laikais, ketinama ten juos priglausti”, – tąsyk kalbėjo rekonstrukcijos projekto vadovas architektas Mantas Daukšys.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”109337,109360,109361,109362,109363,109364,109365,109366″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]
…kryžiaus prototipas – inkaras.
Iš Dangės skvero tegul iškelia tą kryžių su visom kartuvėm! Visai sublūdo su tais savo kryžiais!!! Tam yra kapinės ir bažnyčia.
Kryžių nebijau – tegu velniai jų baidosi. Iš kitos pusės, čia – ne Žemaitija. Klaipėdos krašte kryžiai bet kur nebuvo statomi. Gerbiant vietos žmonių tradicijas, reiktų iš viešų erdvių juos surinkti ir pastatyti, tarkim, Šv. Juozapo Darbininko bažnyčios šventoriuje.
Jei jau tie kryžiai ir koplytstulpiai „gimė ir 30m gyveno” Ferdinando aikštėje ir jie verti išsaugojimo, tai ir turėtų rasti tinkamą vietą ten pat, „gimtinėje”-Ferdinando parke. Jei tai šlamštas ir jį reikia iškelti, tai kodėl į Sąjūdžio parką ir ar tai viso ko, kitur atlikusio šlamšto parkas? Centre ponams netinka, pietiniame – narodo rajone tiks? Čia gal toks politinis aspektas?
Reikia perkelti ir tą kryžių iš Dangės skvero. Kažkokia nesąmonė miesto centre turistams šiurpinti. Gerai pamenu tą momentą kaip jis atsirado ir kokia buvo reakcija tuometinio miesto vykdomojo komiteto koridoriuose. Net tais, atgimimo laikais, valdininkai suprato, kad miesto centras ne vieta mediniams kryžiams, bet „tikintieji” grasino, kad jei neleis, miesto valdžia bus apkaltinta netautiškumu. Leido tą nelemtą kryžių pastatyti skvero pašonėje. O pageidavimas berods buvo kad jis stovėtų atgimimo aikštės vidury – vietoj Lenino. Tikiuosi, kad po parkelio rekonstrukcijos to religinio simbolio nebebus toje vietoje. Tegu jį tikintieji pasistato savo bažnyčios kieme. Viena pabaisa bus mažiau. Liks tik kartuvės.
tai kad kartuvės ir kryžius labai dera 🙂 – viskas vietoje. Trūksta tik ” legendos” turistams. Galėtų koks vietos poetas….Vilnius nesugebėjo Muravjovo koriko simbolių išsaugoti, o mes patys susikūrėme.
Nuo kada kryžius nėra religijos atributas? Ir nieko sau akcentas, kelių metrų kryžiai, kurie kažkodėl neprisiglaudė netoli ęsančios ‘mažos” bažnytėlės šventoriuje. O ponia Šakalienė pamiršo, kad dirba Klaipėdos miesto savivaldybėje ir priklauso nuo miesto gyventojų -rinkėjų. Taigi tokius akcentus reikia derinti su gyventojais. O jūs tą padarėte? O gal čia užuomazga klaipėdiškio kryžių kalno: juk pradedama nuo mažo.
Tai jus manote, kad Jezu prikale prie religinio simbolio? O gal jis tapo religiniu simboliu po to? 🙂 Man asmeniskai (bent jau is nuotrauku) graziai atrodo.
ne viskas padoru, kas gražiai atrodo (iš nuotraukų) :).
oi atleiskit pasitaisysiu – atrodo graziai ir padoriai 😉
„…Irena Šakalienė sako, jog pritarė ir atsakingi savivaldybės specialistai, ir bažnyčios atstovai…” tik klausimas, ar minėtos personos yra šio skvero autoriai ir svarbiausia – ar tokia parko koncepcija buvo „pirkta” bei derinama su visuomene? Žmonės teisūs piktindamiesi ir aš nelabai norėčiau pro savo langą pradėti matyti kryžius ir man tas pats ar jie sąjūdžio ar bažnyčios. Šakalienei ir minėtiems specialistams tokie parko „papildai” tik patvirtina, kad sąjūdis iki jų smegenėlių dar toli.
I. Šakalienė: „Kunigas Viktoravičius labai gražiai pasakė, jog tie kryžiai ir koplytstulpiai neturi jokio ryšio su religija”. Tikrai? Ką daugiau juodaskvernis pasakys, tyliai plėsdamas savo įtakas visuomenei. Gaila, kad pasaulietinė valdžia įtikėjusi tokiom bažnytininkų nesąmonėm, kad religija nelenda į visas įmanomas sritis. Visokio plauko vienuoliai-biznieriai, sielovadininkai (realiai burbulų pūtėjai) sulindo į ligonines, policiją, universitetus, dabar palaipsniui okupuoja ir viešąsias erdves.
Pamiršote seimą.
Jo, kažkoks su sutana net į tarybos posėdžius ateina bapkių išsimušti! Sukasi kaip išmano visokie kryžininkai, apsimetėliai, prisidengiant sergančiais vaikais…
O teroristams skirtas kryžius taip pat perkeltas?
Brazinskus sovietai vadino piratais, bet nei Turkai, nei JAV jų sovietams neišdavė