Trys Indrės pasirengusios kelionei į Tilžę

Veidai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras nekantrauja klausytojams pristatyti kompozitoriaus Eduardo Balsio operą „Kelionė į Tilžę“. Jau paaiškėjo pagal Hermano Zudermano to paties pavadinimo apysaką parašytos operos Indrės vaidmens atlikėjos: pagrindinė soprano partija patikėta Klaipėdos primadonai Ritai Petrauskaitei ir dviems jaunoms dainininkėms – Ievai Barborai Juozapaitytei ir Agnei Stančikaitei.

Operos solistės pasakoja apie sudėtingą Indrės partiją, joje atspindėtus jausmus ir vertina garsaus kompozitoriaus muziką, pulsuojančią tarsi bekraštė jūra…

Muzika atveria sielų lobynus

„Pradėjus studijuoti Indrės partiją, kilo daug klausimų, tad perskaičiau H. Zudermano apysaką „Kelionė į Tilžę”. Ten radau nemažai atsakymų apie pamario krašto žmonių tarpusavio santykius. Žinoma, ir pati esu ne kartą lankiusi minimas pamario vietas, bendravusi su šio krašto žmonėmis. O E. Balsio harmoninio braižo studijos mane įtikino, kad kompozitorius tobulai mokėjo perteikti herojės psichologines nuotaikas ir būsenas. Supratau, kaip svarbu tam tikra ritmika ar natos aukštis, išryškinantis žodžio jėgą, reikšmes ir potekstes.  E. Balsio operos muzika apskritai tampriai susijusi su žodžiu“, – tvirtina Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistė R. Petrauskaitė.

Kaip dainininkei sekasi „susidraugauti“ su Indre? „Personažo spalvų ir potėpių ieškau pačioje muzikoje. Režisierius Gytis Padegimas puikiai, su didele aistra padeda atverti operos herojų sielų lobynus“, – akcentuoja solistė.

Painioje „Kelionės į Tilžę“ istorijoje daugiau tragizmo ar meilės? „Jausmų paletė tokia įvairi, kad net sunku įvardinti žodžiais. Geriausia ją pajusti ir išjausti“, – įsitikusi R. Petrauskaitė.

Lyg Tristanas ir Izolda

A. Stančikaitei Indrės ir Anso meilės istorija – emocijų vandenynas, kurio paviršius netgi ramiu oru nebūna visiškai lygus. Pagrindinius operos veikėjus bangos ir glamonėja, ir daužo.

„Dainuodama stengiuosi paklusti muzikos stichijai ir nebijoti nežinomybės, todėl leidžiuosi įtraukiama į bangų žaismą. Šiandienos visuomenė vertina komfortą: solistai nori dainuoti pasaulyje pripažintas operas, klausytojai – atpažinti jiems girdėtas melodijas. Vis tik man atradimo jausmas yra svarbesnis. Turėjau galimybę susipažinti su E. Balsio naudotomis komponavimo technikomis, tokiomis kaip dodekafonija ar aleatorika“, – pabrėžia iš Rietavo kilusi ir Klaipėdoje mokslus baigusi A. Stančikaitė.

Nuolankioji Indrė, nepasiduodanti kerštui ir pykčiui, atskleidžiama kaip ryžtinga, valinga, nepalaužiama asmenybė.

„Man ši meilės istorija primena legendą apie Tristaną ir Izoldą, kurioje meilės nenugali net mirtis. Meilė pamiršta praeities išdavystes, ji viską ištveria”, – tikina A. Stančikaitė.

Solistė atvira: vaidmens rengimas turi savo kainą – būna ir nemigos naktų, ir vaistų nuo galvos sopulio. A. Stančikaitė ruoštis vaidmeniui taipogi pradėjo nuo H. Zudermano „Kelionės į Tilžę“ analizės. „Jaučiuosi tarsi gyvendama dviejose epochose, nes teatras lyg laiko mašina: nuo išmanių technologijų repeticijų metu persikeliame į XIX a. vidurio Prūsiją, laikus, kai nebuvo nei lėktuvų, nei telefonų, nei kavos gurkšnojimo gatvėse”, – juokiasi dainininkė.

Meilė kaip didžiausias pasaulio stebuklas

I. B. Juozapaitytei Indrės vaidmuo taps „krikštu“ Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. „Viena yra vaidinti operetę ar miuziklą su linksma, karamelės saldainį primenančia emocija. Bet E. Balsio operoje reikia eiti gilyn. Esu laiminga, kad legendinis režisierius G. Padegimas nuoširdžiai skatina atskleisti Indrę kaip personažą, kaip moterį“, – pasakoja jaunoji solistė.

Ji ilgai ieškojo pirmojo, 1980 m. „Kelionės į Tilžę“ pastatymo įrašo, bet pavyko gauti tik seną LNOBT vaizdajuostę, kurioje ne dainuojama, o žiopčiojama. Galiausiai sužinojo, kad muzikinę operos medžiagą redagavo E. Balsio mokinys kompozitorius Giedrius Kuprevičius, kuris atlikėjai rekomendavo orientuotis į Albano Bergo „Voceką“.

„Tai daug pasako: „Kelionė į Tilžę“ yra avangardinė atonali opera, kuri, deja, nebuvo suprasta prieš 40 metų. Bet, mano manymu, ji vis dar turi potencialo tapti Lietuvos vizitine kortele pasauliui. Stengsiuosi, kad taip ir įvyktų“, – žada I. Juozapaitytė.

Pradėdama ruošti Indrės partiją, debiutantė maniusi, kad tai bus pasiaukojanti moteris, nuolanki pelytė, gimdanti vaikus.

„Bet tokių operose nebūna. Indrės kova tyli, tačiau ne mažiau tragiška, nes ji intuityviai suvokia, ką planuoja Ansas. Baisu ne tai, kad mylimas žmogus nori ją nužudyti, bet tai, kad jos Ansas gali padaryti tokią nuodėmę… Tikėjimas, šviesos nešimas, taurumas Indrei labai svarbūs. Ji tikėjo Ansu netgi tokią sunkią akimirką“, – liudija solistė, dar kartą įsitikinusi, kad meilė – didžiausias pasaulio stebuklas.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Kultūra

Gala koncertu atvėrė naująjį Klaipėdos muzikinį teatrą

Šeštadienio vakarą įspūdingu gala koncertu publikai atsivėrė naujieji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai. Gala koncertas sujungė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro ...
2024-04-21
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Kultūra

Muzikinis teatras pagerbė geriausius savo kūrėjus

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras jau šeštą kartą Teatro dienos proga įteikė apdovanojimus „Pagauk bangą“, skirtus ambicingiausius kūrybinius iššūkius praėjusiais metais ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Kultūra

Naujasis Muzikinis teatras pristato repertuarą

Balandžio 20 d. naujojo pastato duris atversiantis moderniausias šalyje Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KVMT) pristato 2024-ųjų repertuarą. Nors teatro atidarymo ...
2024-03-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This