Transportas

Elektriniai traukiniai į Klaipėdą – 2024 metais (1)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2019-11-13


„Lietuvos geležinkeliai“ pranešė baigiantys tarptautinį geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimo pirkimą. Geriausią pasiūlymą pateikė jungtinės veiklos partneriai „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“.

Planuojama, jog darbai bus baigti 2023 metais ir 2024 metais pagrindine šalies geležinkelių arterija traukiniai važiuos varomi ekologiškesne ir pigesne energija.

Numatoma sudaryti sutarties vertė siekia 363,1 mln. Eur. Teigiama, jog skaičiuojant vieno kilometro kainą, Lietuvoje elektrifikavimas kainuos penktadaliu mažiau, nei vidutinė pastarųjų metų kaina Europoje įgyvendintų projektų.

Skaičiuojama, jog elektrifikavimas turės didelę ekologinę naudą – kasmet geležinkelio tinkle bus sudeginama 46 tūkst. tonų mažiau dyzelino. Socialinė ekonominė nauda dėl oro taršos sumažėjimo per visą eksploatacijos laikotarpį esą sieks apie 700 mln. eurų. Dėl mažesnių energijos sąnaudų (lyginant dyzelinu ir elektra varomus lokomotyvus) bei pigesnės riedmenų priežiūros turėtų būti sukurta apie 505 mln. eurų nauda transporto sektoriui.

„Nuosekliai, kryptingai ir atsakingai ruošėmės elektrifikavimo konkursui. Mums pavyko pritraukti bene geriausius ir didelę patirtį turinčius Europos geležinkelių infrastruktūros statybos konsorciumus. Po intensyvių derybų gavome labai konkurencingus pasiūlymus. Siūlomos kainos yra maždaug 20 proc. mažesnės nei pastaraisiais metais Europoje įgyvendintų tokių projektų vidurkis“, – pranešime spaudai cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Pirkimo sutartis su laimėtoju bus pasirašyta artimiausiu metu – praėjus 10 dienų pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminui bei gavus Vyriausybės sprendimą dėl leidimo sudaryti sandorį.

Elektrifikavimo projekto darbai prasidės vienu metu, ir bus vykdomi trimis dalimis : I dalis – Vilniaus geležinkelio mazgas; II dalis – ruožas Kaišiadorys-Radviliškis; III dalis – ruožas Radviliškis-Klaipėda (Draugystės st.). Elektrifikuojamų ruožų išskleistasis kelių ilgis sieks 731 km.

Šiuo metu elektrifikuota apie 9 proc. šalies geležinkelio. Didžiausią elektrifikuotų geležinkelių tinklą turi Kinija (apie 80 tūkst. km), o Europos Sąjungoje – Vokietija (25 tūkst. km). Europos Sąjungoje yra elektrifikuota per 50 proc. geležinkelių.


Transporto straipsnių vidus kompas

2019-11-13

Vienas komentaras apie “Elektriniai traukiniai į Klaipėdą – 2024 metais”

  1. 1. Laivas „SŪDUVIS“ stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj.

    2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.

    Tiems, kas rašo tinklaraštyje ir nežino kur Klaipėdoje stovi „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”, rekomenduojame nuvykti į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodąjį garvežį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt