Svarbu, Transportas

Klaipėdos valdininkai delsė spręsti eismo problemas (23)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-11-13


Klaipėdos gatvėse netrukus gali įsivyrauti chaosas. Jau dabar konstatuojama, jog nebus spėta tinkamai pasirengti nuo kitų metų įsigaliosiantiems Kelių eismo taisyklių pakeitimams, todėl intensyviausiose sankryžose gali formuotis spūstys. Šiuo metu ieškoma kaltininkų, kuriuos vertėtų nubausti dėl gresiančios situacijos.

Naujoje Kelių eismo taisyklių redakcijoje parašyta, jog nuo kitų metų sausio 1 dienos nebegalioja prie šviesoforų esančios lentelės su žaliomis rodyklėmis, leidžiančiomis sukti į dešinę net tada, kai dega raudonas pagrindinio šviesoforo signalas. Visos tokios lentelės iki metų pabaigos turi būti nukabintos.

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad yra pasamdyti projektuotojai, kurie vertina, kaip pasikeis eismas, kai sankryžose bus nuimtos lentelės su žaliomis rodyklėmis. Tikimybė, kad atsiras problemų, tikrai yra, todėl projektuotojai turi parengti pasiūlymus, ką daryti, kad problemų nebūtų.

„Sutartyje yra numatytas terminas, jog projektuotojai pasiūlymus, kaip pertvarkyti 8 intensyviausias sankryžas, turi pateikti kitų metų vasarį. Aišku, terminas mūsų tikrai netenkina, prašome, kad pasiūlymus jie pateiktų anksčiau. Tačiau tiekėjai iki metų pabaigos vis tiek nespės pristatyti naujos įrangos, reikalingos pakoreguoti šviesoforų darbą. Tad ieškome sprendimų, ką daryti, kad problemų sankryžose nuo sausio 1 d. būtų kuo mažiau“, – teigė Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys.

Jis pabrėžė, jog Klaipėdos savivaldybė turėjo dvejus metus pasirengti gresiantiems eismo pokyčiams, nes būtent tada buvo pranešta apie būsimus Kelių eismo taisyklių pakeitimus. „Mums tikrai neaišku, kodėl savivaldybė laiku nepasiruošė pokyčiams, veiksmai pradėti tik šią vasarą. Meras pavedė savivaldybės administracijos direktoriui atlikti tarnybinį patikrinimą ir išsiaiškinti, kas kaltas, jog delsta pasiruošti pokyčiams. Dabar situacija tokia, kad jei mes laikytumėmės visų procedūrose numatytų terminų, tai pokyčius sankryžose įdiegtume ne nuo metų pradžios, o nuo kitų metų rugsėjo“, – aiškino A. Barbšys.

Eismo pokyčius, jų sukeltas problemas ir galimus sprendimo būdus projektuotojai nagrinėja 8 sankryžose: Manto g. ir Liepų g., Manto g. ir P. Lideikio g., Liepų g. ir Artojų g., Taikos pr. ir Kauno g., Taikos pr. ir Smiltelės g., Smiltelės g. ir Vingio g., Smiltelės g. ir Reikjaviko g., Kretingos g. ir Šiaurės pr.

Visose šiose sankryžose nuo šviesoforų turi būti nukabintos lentelės su žaliomis rodyklėmis. „Jau aišku, kad papildomų šviesoforų sekcijų iki sausio tikrai nespėsime įrengti. Be to, gal ne visose sankryžose tos papildomos sekcijos ir reikalingos, nes kai ji dega, tada ta juosta uždaromas eismas kitomis kryptimis. Todėl kai kuriose sankryžose galbūt bus koreguojamos judėjimo eismo juostomis kryptys. Šviesoforus prižiūrinti bendrovė „Gatvių apšvietimas“ gavo užduotį nuo metų pradžios perprogramuoti šviesoforus taip, kad ilgiau degtų žalia šviesa tose vietose, kur anksčiau buvo galima sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui. Taip gal bent šiek tiek sumažinsime spūsčių tikimybę“, – kalbėjo vicemeras.

Pokyčių sulauks dar trys sankryžos: Minijos g ir Pilies g., Minijos g. ir Naikupės g., Naujoji Uosto g. ir S. Daukanto g. „Šiose sankryžose jau artimiausiu metu bus nuimtos lentelės su žaliomis rodyklėmis ir „Gatvių apšvietimas“ šviesoforų darbą pakoreguos savo lėšomis. Nors šios sankryžos nepatenką tarp tų aštuonių sudėtingiausių, tačiau visi žinome, kad ir jose eismas vyksta labai intensyviai, tad pokyčiai reikalingi“, – teigė A. Barbšys.

Transporto straipsnių vidus kompas

Policijos pareigūnai ir „Klaipėdos keleivinio transporto“ atstovai savivaldybės paprašė įvertinti eismo srautus Šilutės pl. ir Debreceno g. sankryžoje. Ji esą taip pat probleminė.

Projektuotojams už eismo srautų sankryžose analizę ir pateiktus pasiūlymus iš savivaldybės biudžeto bus sumokėta apie 11 tūkst. eurų, o įdiegti jų pasiūlytas priemones preliminariai gali kainuoti nuo kelių iki keliolikos tūkstančių eurų.


Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

2019-11-13

23 komentarai apie “Klaipėdos valdininkai delsė spręsti eismo problemas”

  1. Eismui Klaipėdoje vadovauja žmogus net nemokantis važiuoti automobiliu, neturintis išsilavinimo. O dėl savo mąstymo esantis daugumos pajuokų objektu. Neregys – vairavimo instruktorius. Kokio rezultato tikimasi?

  2. Taip musu meras niekaip negali jau 5 metus ispresti mokiklos gatves problems taip kad apie gadves it ju bukle cia atskiras klausimas meriui I Jo kabutem kaip mama giruliose isigijo Tai it rekonstrukcija atsirado Tai gal visem I merija eiti dirbti kad keliai geretu arba lol asilu yra it balsoja uz birbine reiskia viskas klaipedioi gerai aciu liepu gatvei kad jie yra

  3. Kol ten sėdės visokios Dūdks, Šakalienies, Zulcai ir visa pensininkų armija ten nieko nevyks.

  4. Akivaizdu, kad Paukštis nesupranta ir niekada nesupras apie eismą gatvėse, bet nėra galimybių jį išvyti, todėl miestas kentės dar ilgai

  5. Kaip yra gerai, kai privaziuoji sankryza su zalia lentele ir zinai, kad nereiks laukti kol sviesoforas leis pasukti, nebent koks zasinas atsistodavo kuriam tiesiai reikia.. Belekiek atveju, kai stovi prie raudono, nori sukti i desine, sankryza tuscia, o negali, tiesiog kvaila. Nejaugi protingosios galvos masto, kad paprastas zmogelis nesugeba saugiai pasukti i desine be papildomos sekcijos? Atsakau, tas, kuris nesugeba, pripjaus dar daugiau grybo. Atsipeikekit. Tas (tie) kuris sugalvojo keisti, ryskiai apsivalges arba apsirukes kazko neaiskaus. Aciu uz demesi.

  6. Pritariu komentarui 17:20. Miestas miestiečiams. Bet miesto be priemiesčio nebūna. Kamščių problema kaip uždaras ratas – kuo daugiau automobilių, tuo labiau norisi praplatinti ir pagreitinti gatves, kuo platesnės ir greitesnės gatvės, tuo labiau norisi važiuoti savo automobiliu ir vėl kamštis. Europoje tai senai suprato ir pradėjo ne platinti ir greitinti gatves, o lėtinti ir siaurinti. Žmonės persėdo į visuomeninį transportą arba ant dviračių. Klaipėdoje turėtų būti tas pats. Ilginti reiktų ne žalio, o raudono signalo laiką, kad pėstieji arba dviratininkai spėtų pravažiuoti. Priemiestis – sėsliems žmonėms be vaikų, o miestas – judriems.

  7. O kodėl atvira Klaipėda delsia pateikti ataskaitą už spalio mėnesį? M?

    • Labai daug paramos gavome ir daug išleidome – nespėju suskaičiuoti per straipsnių rašymą 🙂 Ačiū, kad rūpinatės ir primenate – bus kaip ir kiekvieną mėnesį.

  8. O kodėl atvira Klaipėda delsia pateikti ataskaitą už spalio mėnesį? M?

  9. O jei rimtai, reikia racionalių sprendimų, o ne tik paiilginsim laiką, kad vieni važiuotų o kiti stovėtų. Visa ši siatuacija yra eilinis gaisrų gesinimas ir nebandoma imti klausimo iš esmės sprendžiant transporto srauto judėjimo kontrolės. Kiekvienais metais nuo rudens vis aiškėsnė tendensija, kad daugėja automobilių iš rajonų įvažiuoti/išvažiuoti iš miesto ir nieko dėl to nedaroma, nieko.

    Dėl dabartinių sankryžų perdarymo. Geras pavyzdys Liepų/Šiaurės, kai nuo centro į Šiaurės galima sukti iš 2 juostų ir važiuoti iš 2 juostų. Esant didesniam srautui eismas išsiskirstys. Tą patį galima padararyti Pilies/Minijos. Ten 3 juostos: tai iš 1 ir 2 į dešinę. tiesiai iš 2 ir trečios, ir į kairę iš 3.

    • rajono reikalai ne miesto problemos. Jeigu pasistatet nama uz klaipedos, tai ir sedekit kamsciuose. Miesto tikslas tvarkyti savo teritorijos infrastruktura, o jei kiekvienam namui i laukus ties asfalta, tai pinigu niekam nebeliks. Miesto privalumas ir yra, kad daug zmoniu naudojasi ta pacia infrastruktura, kas leidzia pasiekti masto ekonomija. Tie kas keliasi gyventi i uzmiesti turi pasverti + ir -. O butent tie asmenys is rajonu ir sukelia didziausias spustis mieste, nes vazineja skersai isilgai: mokykla, darzelis, parduotuve, darbas. Ir kiekvienas su savo atskiru “dzipu”.

    • Siaip nesuprantu, kam man replikavote, o veliau tik patvirtinote, kas yra kamsciu priezastis.

  10. Kolega A. Barbšys visiškai teisus: prieš dvejus metus per savivaldybės adminstracijos vadovų pasitarimą į mano klausimą, ar rengiamasi tokiems polyčiams, Miesto ūkio departamento direktorius L. Dūda atraportavo: viską žinom, pasirengsim. Raportas ir liko raportu….

    • Dar reikia daugiau dūdų palikti savivaldybėje ir visur bus tvarka ! Gerai dūdos dirba,gerai ir patarinės !😁Ir KĄ klaipėdiečiai galvojo ,balsuodami UŽ naują/seną valdžią :tikriausia,patiko tos pačios panelės nauja suknelė ?!🤔

  11. Meras pavedė išsiaiškinti, kodėl jie patys nedirbo tuos du metus kai žinojo apie pasikeitimus. Juokas pro ašaras

  12. Tai gal laikas pradėti atleidinėti valdininkus nesugebančius dirbti efektyviai ir tuo keliančius nepatogumus miestiečiams ? Kiek galima tyčiotis ? Be erzalio negali į miestą įvažiuoti , o dabar dar ir mieste chaosas ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt