Auga transporto sektoriaus ekonominiai rodikliai

Verslas

Susisiekimo ministerija skelbia, jog statistikos duomenimis, šių metų pirmą pusmetį, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, Lietuvos transporto sektoriuje veikė 3,2 proc. daugiau įmonių ir dirbo 11,1 proc. daugiau darbuotojų bei gerėjo pagrindiniai sektoriaus ekonominiai rodikliai: bendroji pridėtinė vertė (BPV) išaugo 10,7 proc., paslaugų eksportas – 23,4 proc., įmonių pajamos – 11,1 proc.

Palmiros Mart nuotr.

Minėtu laikotarpiu didėjo transporto paslaugų eksportas į visas pagrindines šalies eksporto rinkas – Vokietiją (+32 proc.), Rusiją (+8 proc.), Prancūziją (+36 proc.), Daniją (+18 proc.), Nyderlandus (+37 proc.). Itin sparčiu augimu išsiskyrė transporto paslaugų eksportas į Italiją (+43 proc.).

Krova Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir Būtingės terminale šių metų sausio–rugsėjo mėn., palyginti su atitinkamu 2018 m. laikotarpiu, padidėjo 3,9 proc. Klaipėdos uoste krauta 34,9 mln. t (+3,7 proc.), Būtingės terminale – 7,3 mln. t (+4,6 proc.).

Teigiama, jog Klaipėdos uosto rezultatams daugiausia įtakos turėjo išaugusi grūdų, suskystintųjų dujų ir trąšų krova. Taip pat didėjo ro-ro krovinių (+5,5 proc.) krova, prie šio rezultato prisidėjo pernai atidaryta nauja laivybos linija tarp Klaipėdos ir Treleborgo (Švedija).

Lietuvos oro uostuose per pirmus tris šių metų ketvirčius aptarnauta 4,9 mln. keleivių – 3 proc. daugiau nei pernai atitinkamu laikotarpiu. Populiariausios skrydžių kryptys nepakito: apie 20 proc. visų keleivių iš Lietuvos skrenda į Jungtinę Karalystę, 10 proc. – į Vokietiją, 9 proc. – į Norvegiją. Krovinių krova šalies oro uostuose padidėjo 9,9 proc.

O krovinių vežimo sausumos transportu apimtys augo 4,6 proc. (iki 115,3 mln. t), iš jų kelių transportu pervežta 7,9 proc. daugiau (74,1 mln. t). Tik geležinkeliais pervežta 0,9 proc. mažiau krovinių (41,2 mln. t).

Teigiama, jog tokius rezultatus labiausiai lėmė 16,9 proc. sumažėjęs tranzitas Kaliningrado srities kryptimi ir tai siejama su Rusijos pastangomis nukreipti krovinius per savo uostus.

1 Comment

  1. Irmantas

    Klaipėdos uosto veiklos rezultatyvumas auga nuolat. Tai labai džiugina, kad turint palyginus tokią nedidelę jūros atkarpą, sugebama tiek pasiekti sunkiu darbu ir pažangių technologijų dėka.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - aplinkosauginis sertifikatas

Klaipėdos uostas – pirmasis tarp Baltijos valstybių ir vienas iš 35 uostų Europoje nuo šiol turintis uosto aplinkosaugos vadybos sistemos ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This