Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-11-29 |
Nuspręsti, kuria linkme pasukti savo ateitį ir kokią studijų programą pasirinkti, yra vienas sudėtingiausių jauno žmogaus sprendimų. Visos galimybės prisiliesti prie skirtingų profesijų ir studijų krypčių sukuria nepamatuojamą naudą gimnazistams. Todėl jau ketvirtą kartą iš eilės Klaipėdos miesto plėtros agentūra „Klaipėda ID“ praneša organizavusi „Ateities inžinierių“ savaitę. Šį rudenį programoje dalyvavo net 140 moksleivių.
Prieš dvejus metus pradėta programa buvo sukurta gimnazistams, bet akivaizdu, jog tokios žinios ir patirtys naudingos ir jaunesniems moksleiviams. Matant šį poreikį, šiemet programoje taip pat dalyvavo ir septintokai bei aštuntokai. Net 86% moksleivių pagal „Klaipėda ID“ vykdytą apklausą tvirtino, jog tokie patyriminiai vizitai yra geriausias būdas sužinoti apie galimas profesijas, tuo pačiu palengvinantys apsisprendimą renkantis studijų kryptį.
„Moksleiviai, planuojantys rinktis inžinerijos studijas, labai vertina vizitus į įmones. Tai suteikia jiems galimybę iš arčiau pamatyti, kuo gyvena inžinieriai, pabendrauti su jais, užduoti rūpimus klausimus, į kuriuos mes ne visada galime atsakyti. Po vizitų moksleiviai jaučiasi labiau užtikrinti savo sprendimu, kitiems tokio tipo vizitai padeda lengviau nuspręsti, ką konkrečiai jie nori studijuoti,“ – „Klaipėda ID“ pranešime cituojama Klaipėdos „Aukuro“ gimnazijos profesijos patarėja Violeta Venckuvienė.
Kaip atrodo produkto kūrimo procesas nuo idėjos iki veikiančio ir rinkai paruošto sprendimo? Kokios programavimo kalbos reikėtų pradėti mokytis? Kas motyvuoja inžinierius: atlygis už darbą ar pats darbas? Tokius klausimus įmonių ir aukštųjų mokyklų vizituose kėlė susirinkę moksleiviai. Inžinieriai atsakydami sutartinai kalbėjo, kad didžiausią malonumą kelia mėgstamas darbas. Pažintinių apsilankymų įmonėse metu programuotojai taip pat dalinosi savo kasdienybe, supažindino su darbo specifiką, pristatė savo kuriamus produktus ir parodė, kad IT specialisto darbas ne tik įdomus bei kūrybiškas, bet ir prasmingas – juk jų sukurtais produktais naudojasi daugelis žmonių.
Šių metų programa metu moksleiviai aplankė ir susipažino su dviejų sėkmingiausių Klaipėdos mieste veikiančių startuolių „Interactio“ ir „Whatagraph“ komandomis, aplankė stambias gamybines įmones „Mars Lietuva“ ir „Orion Global PET“, susipažino su tvarumo ir inovatyvumo vėliavnešiais Klaipėdoje – „Vėjo projektai“ bei „Fortum“, pamatė, kaip gimsta vertingi skaitmeniniai sprendimai įmonėse „Telesoftas“, „Creative partner“, „Omega technologies“. Visose šiose įmonėse moksleiviai ir juos lydintys mokytojai susipažino su skirtingais inžineriniais procesais ir į mokyklų suolus parsinešė naujų atsakymų bei įžvalgų.
Programoje dalyvavę moksleiviai pamatė ne tik kaip pritaikomos inžinerijos žinios industrijoje, bet ir kur jos įgyjamos. Moksleiviai dalyvavo paskaitose Klaipėdos universitete, Klaipėdos valstybinėje kolegijoje, Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje bei Socialinių mokslų kolegijoje, greitai ir lengvai užmezgė ryšį su dėstytojais ir įsitraukė į kūrybines užduotis.
„Šia programa siekiame padėti Klaipėdos moksleiviams geriau suprasti inžineriją kaip studijų kryptį ir profesiją. Tikimės, kad moksleivių vizitai aukštosiose mokyklose bei skirtingose įmonėse sukurs artimesnį bendradarbiavimą tarp industrijos ir švietimo įstaigų mieste. Kasmet ši programa auga ir susidomėjimas ja plečiasi. Taigi, neturime jokių minčių sustoti, norime augti ir pakviesti dar daugiau mokyklų aktyviai dalyvauti,“ – teigė Alina Šoparė, „Klaipėda ID“ projektų vadovė.
Kitas „Ateities inžinieriai“ projekto ciklas planuojamas kitų metų pavasarį.
Parašykite komentarą