Prie Statybininkų prospekto ir Gediminų gatvės sankryžos prekybos centrą norintiems statyti verslininkams iš antro karto pavyko gauti Saugaus eismo komisijos pritarimą siūlomiems eismo pokyčiams, tačiau kartu jie gavo įpareigojimą Gedminų ir Žardininkų gatvėse sukurti tiek naujų stovėjimų vietų, kiek reikėtų panaikinti šioje vietoje įrengiant sankryžą.
Prieš mėnesį pristatant siūlomus eismo pokyčius projektuotojai buvo paprašyti detalizuoti įvažiavimo iš Statybininkų prospekto į būsimą prekybos centro aikštelė sprendinius. Tada projektuotojai remdamiesi audito išvadomis siūlė naikinti dabar esantį posūkį į Eduardo Balsio gimnazijos kiemą ir įrengti naują, kuris prasidėtų ties būsima prekybos centro aikštele. Toks sprendinys esą yra palankesnis švietimo įstaigai, nes prekybos centrą aptarnausiantis krovininis transportas važiuotų toliau nuo jos, bet mažiau palankus eismo saugumo atžvilgiu – išvažiuojantiems iš prekybos centro ir norintiems būsimoje sankryžoje sukti į kairę liktų kur kas trumpesnė kelio atkarpa persirikiavimui į antrą juostą.
Šįkart ir vėl pasiūlyta elgtis panašiai – įvažiavimas liktų ties prekybos centru, o nuo jo jau būtų suformuotas posūkis į gimnazijos įvažiavimo kelią. Kelių policijos atstovai tokį sprendimą įvertino teigiamai.
Kur kas daugiau diskusijų ir klausimų sukėlė automobilių vietų likimas, nes dėl formuojamos keturšalės sankryžos, kuri per Statybininkų prospektą sujungtų Gedminų ir Žardininkų gatves, jose nebebūtų galima pastatyti apie 15-20 mašinų.
Vicemerui Arūnui Barbšiui ir Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjui Rimantui Mockui išreiškus nuogąstavimą, kad ir čia gali nutikti taip, kaip prie prekybos centro „Maxima” ties Statybininkų prospektu ir Šilutės plentu, kur buvo apribota galimybė gyventojams laikyti automobilius, į prekybos centrą ketinančios investuoti UAB VPH atstovas negalėjo garantuoti, kad taip nenutiks ir čia.
„Viskas priklausys nuo pagrindinio nuomoninko. Jei gyventojai piktnaudžiautų ir jis prašytų imtis priemonių, turėtume taip padaryti”, – sakė jis.
„Turime jau patirtį, bet nieko čia keisto – Vakaruose daug kur yra uždaros prekybos centrų aikštelės. Reikia vietą išsipirkti arba mokėti už automobilio pastatymą. Tačiau visos viešos vietos, kurios sunaikinamos, turi būti atstatytos”, – pareiškė komisijai pirmininkaujantis Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Būtent su tokia pastaba ir buvo pritarta projektuotojų parengtai eismo schemai.
Pasak UAB VPH atstovų, jie kol kas tik žiūri, ar čia įmanoma statyti tokį objektą. Ir jei iš tiesų nekils jokių kliūčių, planuoja įsigyti dabar ten esančios automobilių stovėjimo aikštelės sklypą. Kol kas automobilių aikštelė, joje esantys statiniai ir pats sklypas Gedminų g. 7A priklauso UAB „Klasera”. Pastaroji aikštelę yra išnuomojusi UAB „Kemsas”.
Jei viskas vyks pagal planą, iki 4000 kv. m ploto prekybos centro, kuriame įsikurtų maisto prekių parduotuvė, statybas numatoma pradėti 2021 m. pavasarį. Kuris prekybos tinklas čia įsikurtų kol kas kalbėti esą yra per anksti.
UAB VPH, valdoma Latvijoje registruotos bendrovės SIA „Venturecorp Property Holdings Baltics” – skelbia, jog tarp jos išvystytų ir vykdomų projektų yra prekybos centro ir teniso kompleksas Tauralaukyje, kuriame veikia „Norfos” parduotuvė, Palangos autobusų stoties pastatas su „Maximos” prekybos centru ir šiuo metu ties Šiaurės prospekto ir Liepų gatve dar baigiamas statyti prekybos centras, kuriame įsikurs „Maxima” ir „Senukai”.
0 Comments