Duotas startas geležinkelio Vilnius-Klaipėda elektrifikavimui (1)

Transportas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2019-12-20

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ generalinis direktorius Karolis Sankovski ir ispanų „Elecnor S.A.“ geležinkelių valdybos direktorius Julen Gardeazabal Eguia penktadienį pasirašė sutartį dėl geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimo.

Geriausią pasiūlymą tarptautiniame pirkimo konkurse pateikė jungtinės veiklos partneriai „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“. Sutarties vertė siekia 363,1 mln. Eur. Anot pranešimo, skaičiuojant vieno kilometro kainą, Lietuvoje elektrifikavimas kainuos 20 proc. mažiau, nei vidutinė pastarųjų metų kaina Europoje įgyvendintų projektų.

„Šiame ypatingos svarbos projekte mums pavyko pritraukti bene geriausius ir didelę patirtį turinčius Europos geležinkelių infrastruktūros statybos konsorciumus. Po kryptingų ir intensyvių derybų gavome labai konkurencingus pasiūlymus. Įgyvendinus šį projektą Lietuvos geležinkelių infrastruktūra bus pakelta į visiškai naują kokybinį lygmenį, sukuriant naują šalies infrastruktūros standartą, o tai leis ženkliai sumažinti krovinių ir keleivių vežimo veiklos sąnaudas“, – pranešime cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Elektrifikuojamas ruožas priklauso IXB koridoriui, kuris jungia Klaipėdos uostą su sostine, o taip pat Baltarusija. Šio ruožo elektrifikavimo poreikis siejamas su didėjančiu traukinių eismo intensyvumu tarptautiniame IXB koridoriuje bei poreikiu didinti geležinkelių transporto konkurencingumą, naudoti aplinką tausojančius sprendimus.

Skaičiuojama, jog elektrifikavimas turės didelę ekologinę naudą – kasmet geležinkelio tinkle bus sudeginama 46 tūkst. tonų mažiau dyzelino. Socialinė ekonominė nauda dėl oro taršos sumažėjimo per visą eksploatacijos laikotarpį  esą sieks apie 700 mln. eurų. Teigiama, kad dėl mažesnių energijos sąnaudų (lyginant dyzelinu ir elektra varomus lokomotyvus) bei pigesnės riedmenų priežiūros bus sukurta apie 505 mln. eurų nauda transporto sektoriui.

Po elektrifikacijos vidutiniškai apie 150 tūkst. tonų per metus bus sumažinti į aplinką išmetamų teršalų kiekiai.

Planuojama, jog darbai bus baigti 2023 metais. Įgyvendinus projektą, bendras išskleistas elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis Lietuvoje sudarys apie 35 proc. visų išskleistų kelių ilgio. Šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota 9 proc. geležinkelio.

Žymos: | | |

Komentarai (1):

Įrašo “Duotas startas geležinkelio Vilnius-Klaipėda elektrifikavimui” komentarų : 1

  1. Klaipedietis parašė:

    Tai Lietuvoj jau elektriku nėra kad reikia ispanus samdyti?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Tarp Žaliojo susisiekimo apdovanojimų laureatų - ir „Klaipėdos keleivinis transportas“

Vilniuje vykstančio tarptautinio Transporto inovacijų forumo metu penktadienį buvo įteikti Žaliojo susisiekimo apdovanojimai. Trečius metus iš eilės šie apdovanojimai teikiami ...
2023-11-24
Skaityti daugiau

Transportas

Ar galima sumažinti traukinių eismą Klaipėdos centre aiškinsis kelis metus

Reaguodama į klaipėdiečių susirūpinimą AB „Lietuvos geležinkeliai” sukasi lėtai: tik dabar užsakinėja galimybių studiją, kuriai parengti maksimaliai nusistatė keletą metų. ...
2023-05-17
Skaityti daugiau

Verslas

„Lietuvos geležinkeliai": Birių krovinių terminalas galėjo apeiti sankcijas

„Lietuvos geležinkelių” (LTG) Grupės krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo” sulaukus bendrovės Birių krovinių terminalas (BKT) kreipimosi, kuriuo prašoma viešai patikslinti ...
2023-03-31
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This