Paminėjo 306-ąsias Kristijono Donelaičio gimimo metines

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Kelios dešimtys klaipėdiečių sausio 1-osios vidurdienį pratęsė prieš 31 metus gimusią tradiciją – rinkosi Kristijono Donelaičio aikštėje prie šio klasiko skulptūros taip paminėdami poeto gimtadienį.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Paminėjimą savo kalba pradėjęs kunigas Reinholdas Moras palinkėjo, kad šie metai būtų darbingi, būtų kuo mažiau apsileidėlių, apie kuriuos irgi rašė didysis lietuvių poetas. Kartu kunigas pabrėžė, jog Donelaitis eiles galėjo rašyti ir vokiškai, bet rinkosi lietuvių kalbą.

Kristijonas Donelaitis gimė 1714 m. sausio 1 d. Lazdynėliuose (dabar Maiskojė apylinkė Kaliningrado apskritis) laisvųjų valstiečių šeimoje.

1736–1740 m. Karaliaučiaus universitete studijavo teologiją, lankė lietuvių kalbos seminarą. 1740–1742 m. Stalupėnų mokyklos muzikos mokytojas ir choro vedėjas, nuo 1742 m. mokyklos vedėjas (rektorius). 1743 m. spalio 21 d. įšventintas į kunigus Karaliaučiuje. Nuo 1743 m. iki mirties – Tolminkiemio klebonas.

Literatūrinį darbą K. Donelaitis pradėjo apie 1740–1743 m. Išlikusios 6 pasakėčios, spėjama, parašytos ankstyvuoju laikotarpiu. Tai pirmieji originalūs šio žanro kūriniai lietuvių literatūroje.

Pagrindinį savo kūrinį, poemą „Metai“, K. Donelaitis rašė veikiausiai 1765–1775 m., tiksli data nežinoma. K. Donelaitis davė pavadinimus tik atskiroms poemos dalims: „Pavasario linksmybės“, „Vasaros darbai“, „Rudenio gėrybės“ ir „Žiemos rūpesčiai“. Pavadinimas „Metai“ pirmą kartą pavartotas Liudviko Rėzos parengtame pirmajame K. Donelaičio poemos leidime. Pats K. Donelaitis savo kūrybos nespausdino.

Martyno Vainoriaus nuotr.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”117586,117587,117588,117589,117590,117591,117592,117593,117594,117595,117596,117597,117598,117599,117600,117601″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]

1 Comment

  1. LAIVAS KURŠIS

    1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj.

    2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.

    Tiems, kas rašo komentarus tinklaraštyje ir nežino kur stovi Smiltynėje „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
    rekomenduojame nuvykti į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Meras žinojo apie medžių kirtimą Donelaičio aikštėje*

Mūsų miestelio meras Arvydas Vaitkus į Želdynų apsaugos komisiją yra delegavęs savo ištikimą bendražygį ir sponsorių Arūną Tumą. Savo ausis, ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Valdžios planai: pusę Želdynų priežiūros komisijos sudarys visuomenės atstovai

Po skandalo dėl medžių kirtimo Kristijono Donelaičio aikštėje Klaipėdos meras siūlo keisti algų Želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

Nuomonės

Savivaldybėje - totali cenzūra ir baimė kalbėtis su žmonėmis

Pusės milijono eurų neužteko, kad klaipėdiečiams iš anksto būtų pranešta apie vandeninio gamyklos statybą ir apie medžių Kristijono Donelaičio aikštėje ...
2024-03-15
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This