P0

Svarbu, Transportas

Žalių rodyklių epopėja: į kurias Klaipėdos sankryžas jos bus sugrąžintos?

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-01-09


Klaipėdos valdžia pasiryžusi į kai kurias uostamiesčio sankryžas sugrąžinti vadinamąsias žalias rodykles. Tačiau atkurti tokią situaciją, kokia buvo iki sausio 1-osios, kai Klaipėdoje prie šviesoforų buvo 106 lentelės su žaliomis rodyklėmis, tikrai nežadama, nes numatoma įgyvendinti naujus eismo reguliavimo sprendimus.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Vyriausybė savo nutarimu trečiadienį pritarė papildyti Kelių eismo taisykles 76 punktu, kuris nuo šių metų pradžios buvo panaikintas. Šis punktas numato, kad jei sankryžoje prie šviesoforo yra papildoma lentelė su žalia rodykle, leidžiančia sukti į dešinę, tai ir galima daryti net ir tada, kai dega raudonas šviesoforo signalas, vairuotojai tik privalo sustoti ties „Stop“ juosta, praleisti pėsčiuosius ir kitus eismo dalyvius. Kitaip tariant, toks Vyriausybės nutarimas vėl leidžia prie šviesoforų pakabinti žalias rodykles, kurios nuo šių metų pradžios buvo nukabintos. Tačiau teigiama, kad galutinį sprendimą dėl rodyklių įrengimo konkrečiose sankryžose priimtų Susisiekimo ministerija savivaldybių teikimu, įvertinusi tarpines ekspertų rekomendacijas.

Klaipėdos savivaldybė Susisiekimo ministerijai jau išsiuntė raštą, kuriame išdėstė savo poziciją dėl žalių rodyklių sugrąžinimo, tačiau konkrečių sankryžų, kuriose norėtų atkurti ankstesnę tvarką, sąrašo dar nepateikė.

„Mes galvojame, kad šitas grąžinimas nėra blogas dalykas, mes jam pritariame. Klaipėda nuo žalių rodyklių tikrai nenukentėjo, tas panaikinimas buvo toks dirbtinis, jis nieko gero nedavė. Tačiau mes klausimą dėl žalių rodyklių panaikinimo sprendėme visai kitaip – ieškojome būdų, kaip gerinti eismą be jų, o ne siekti jų grąžinimo“, – teigė Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Jo teigimu, šiuo metu įgyvendinamas Minijos gatvės šviesoforų koridoriaus projektas.

„Projektuojame ir perkame rangą naujos išmanios šviesoforų valdymo sistemos. Joje nebeliks tų žalių rodyklių, bus kitaip sprendžiami klausimai – bus išmanus šviesoforų valdymas su vaizdo detektoriais, tad tų rodyklių ir nebereikės. Aišku, tas priverstinis žalų rodyklių panaikinimas vedė prie tokių sprendimų, bet mes ir taip savaime juos darome, mus gal tik paskubino. Kitose sankryžose, kurios nėra tokios svarbios, tokių išmanių sprendimų gal ir nepadarysime, tad jose kažkiek metų laikinai ir gali būti tos žalios rodyklės, O vėliau kompleksiškai jos vis tiek bus sutvarkytos, nes planuojame daryti ir Taikos prospekto, ir Šilutės plento šviesoforų koridorius“, – teigė L. Dūda.

Paklaustas, ar Klaipėdoje vėl bus pakabintos tos žalios rodyklės, nes Vyriausybė tai leidžia daryti, L. Dūda aiškino, kad jis pirmiausia turi išsamiai susipažinti su Vyriausybės nutarimu.

„Faktas, jog kai kuriose sankryžose stengsimės sugrąžinti tas rodykles. Jei reikės suderinti su ministerija, derinsime, o jei ne – susitarsime vietoje su policija, „Gatvių apšvietimu“, Saugaus eismo komisija. Darysime taip, kad būtų patogiausia miestiečiams. Tikrai yra tokių vietų, kur žalias rodykles būtų logiška grąžinti, nes jose fiziškai negalima įrengti papildomų juostų posūkiams į dešinę. Tokiose sankryžose tikrai logiška vėl pakabinti tas žalias rodykles“, – tvirtino L. Dūda.

Kai Klaipėdos savivaldybė pradėjo ruoštis žalių rodyklių nukabinimui, ji nusipirko paslaugą – įvertinti eismo srautus aštuoniose uostamiesčio sankryžose ir gauti pasiūlymus, ką daryti, kad eismas būtų organizuojamas kuo geriau.

Transporto straipsnių vidus kompas

„Projektuotojai tęsia savo darbą, su jais kalbėjau, jiems liko išanalizuoti dvi sankryžas. Todėl kitą savaitę jie turėtų atvykti į Klaipėdą ir Saugaus eismo komisijai, politikams, administracijos darbuotojams pristatyti, kokias priemones siūlo, ką būtų naudinga padaryti. Be to, sausio pabaigoje gausime naujus šviesoforų valdiklius, kurių reikia įgyvendinti sankryžų simuliacijos išvadas. Kai tie valdikliai bus sumontuoti, tose sankryžose pagerės eismo laidumas. Tad tose sankryžose, kur esame numatę kitokius eismo gerinimo sprendimus, tų lentelių su žaliomis rodyklėmis nelabai ir grąžinsime. Bet tikrai yra tokių vietų, kur tik žalia rodyklė gali išspręsti problemas“, – aiškino L. Dūda.

Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys taip pat teigė, jog atsakingi valdininkai ir „Gatvių apšvietimo“ specialistai šiuo metu analizuoja eismo laidumą sankryžose, kuriose buvo nuimtos žalios rodyklės, kad būtų aišku, kuriose iš jų tas papildomas lenteles reikėtų sugrąžinti.

Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

„Tikrai yra sankryžų, kur reikia tų žalių rodyklių, nes nieko negalima padaryti. Pavyzdžiui, iš Herkaus Manto gatvės sukant į Naujojo Sodo gatvę. Šitoje vietoje sprendimas buvo toks, kad ilginome žalio šviesoforo signalo laiką, o tai reiškia, kad leidžiame ilgiau sukti į dešinę, bet iš kitų gatvės pusių vairuotojai ilgiau laukia, daugiau automobilių ten susikaupia, tad bendras rezultatas toks, jog pralaidumas šitos sankryžos sumažėja. Tačiau papildomos eismo juostos posūkiui į dešinę padaryti neįmanoma, nes tai reikėtų daryti šaligatvio sąskaita“, – aiškino A. Barbšys.

Jis teigė, kad sausio 15 dieną Klaipėdos atstovai kviečiami į pasitarimą Vilniuje. Jame ir turėtų būti įvardytos sankryžos, kuriose prašoma grąžinti žalias rodykles.

Anot L. Dūdos, Klaipėdoje buvo nukabintos 106 lentelės su žaliomis rodyklėmis. Jas nukabinti kainavo apie 1000 eurų.


2020-01-09

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt