Nemuno gatvės namai: lieka tik teismas

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybės sprendimas dar kartą pratęsti terminą, iki kada šalia bėgių namuose Nemuno g. 113 ir 133 esančių butų ir patalpų savininkai gali apsispręsti dėl jiems siūlomos išpirkos, jokio rezultato nedavė – naujų sutikimų parduoti savo turtą už rinkos kainą ir 30 proc. priedą nebuvo gauta.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Iš viso savivaldybė yra gavusi tik penkių butų ir trijų komercinių patalpų savininkų sutikimus, kad juos tenkina pasiūlyta suma. Tuo metu 113-ajame name yra 13, 133-jame – 19 turtinių vienetų.

Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, dabar bus išperkama sutikimus davusių asmenų nuosavybė, o dėl likusiųjų bus prašoma, kad miesto Taryba sutiktų pradėti paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą – ji galima, nes detalusis planas numato šių namų griovimą.

„Ši procedūra labai ilga, jos metu reikės išlaikyti ir perimtas patalpas, bet kito kelio nėra. Prasidėjus jai įmanomas teisminis susitarimas dėl abiem pusėms priimtinos kainos, o pagal dabartinę procedūrą esame teisės aktų įstatyti į griežtus rėmus”, – sakė G. Neniškis.

Klaipėdos miesto taryba dar 2011 m. balandį patvirtino detalųjį planą, pagal kurį šie namai turėjo būti nugriauti. 2012 m. miesto Taryba priėmė ir sprendimą, kuriuo sutiko Nemuno g. dalį, kurioje stovi šie namai, perduoti Uosto direkcijai, o Vyriausybės sprendimu ji uostui buvo perduota 2016 m. lapkritį. Dėl nepakeliamų sąlygų gyventojai buvo prirašę aibę skundų įvairiausioms institucijoms, žadėjo blokuoti traukinių eismą, viena iš jų bylinėjasi teismuose dėl esą patiriamo žalos atlyginimo. Kad viršijamos leistinos vibracijos ir triukšmo normos, patvirtino ir visi penkis kartus Nacionalinio visuomenės sveikatos centro atlikti matavimai. Susisiekimo ministerijos valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ buvo suvirinę bėgių sandūras, taip pat pastatė garsą sulaikančias sieneles, tačiau šios priemonė situacijos esą nepakeitė.

2018 m. spalį miesto Taryba priėmė sprendimą pradėti neskelbiamas derybas su kiekvienu iš patalpų savininku. Kad būtų galima išpirkti butą, po tokių derybų galutinė jo kaina pagal Vyriausybės nutarimą negali daugiau nei 10 proc. viršyti nustatytos rinkos vertės. Abiejų šių namų atveju vidutinė rinkos vertė gavosi apie 600 Eur/kv. m arba 593 163 Eur. Pridėjus dar 10 proc., kartelė kilstelėjo maždaug iki 660 Eur/kv. m, o bendra suma – iki 652 479 Eur.

Kiek vėliau trys uosto kompanijos – Birių krovinių terminalas, „Klaipėdos Smeltė” ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega”, į kurias pro šiuos namus kursuoja traukiniai, sureagavo į savivaldybės administracijos direktoriaus prašymą „įvertinti galimybę prisidėti finansiškai” prie patalpų, esančių minėtuose namuose, išpirkimo. Prie jų dar vėliau prisijungė ir Centrinis Klaipėdos terminalas. Visos jos numatė galimybę prisidėti prie patalpų išpirkimo skiriant 20 proc. priedą prie rinkos vertės. Tačiau ir tai nepadėjo. Patalpų savininkai, remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais įrodinėjo, kad už siūlomas sumas negali įsikurti adekvačiose sąlygose.

10 Comments

  1. GEDA

    Pritariu visiems pasisakiusiems. Gėdos neturi nei už centą.Sau susitvarko viską ką reikia ,o paprastiems žmogeliukas- bus ir taip gerai……….GĖDA MERUI IR VISAI MIESTO VALŽIA

    Reply
  2. Jūratė

    PARAVOZUI-nesekate įvykių ir komentuojate.Šių namų gyventojai niekad neprašė iškelti iš namų,buvo kalbama apie nebepakeliamą triukšmą ir vibraciją,nesiliaujančią nei dieną nei naktį,kenkiančią žmonių sveikatai.Buvo pažadėta pagerinti gyvenimo sąlygas.Nuo kada iškėlimas iš atskirų butų į bendrabučio kambarį yra gyvenimo sąlygų gerinimas?

    Reply
  3. to paravozui

    Tai,kad niekas nesiskundžia nori jėga iškelt ,nes uosto bizniukui reikia vietos ,o mokėt gaila…

    Reply
  4. Komisas

    NENISKIS:pagal dabartinė procedūra esame teisės aktų įstatyti į griežtus rėmus.
    Jei tie rėmai tokie netinkami imkis veiksmu juo praplėsti, o ne žmonės į gatvę varyk, juk esi ne kasininkas ar santechnikas, o savivaldybės Direktorius.

    Reply
  5. Robertas

    Kažkaip nesueina galai.Jei tai reikalinga Lietuvos Respublikai ir reikia privertinai žmonės iškelt ,tai kodėl tuo rūpinasi savivaldybė ,o ne Respublika? Jei savivaldybė taip rūpinasi žmonių sveikata (Kaune Matijošaičiui namas skilo ,jam giliai ,,dzin,, gyventojai turi pasirūpint savo lėšom) tada labai sveikintina ,bet Klaipėdoje yra manau labiau sveikatai kenkiančių veiksnių. Kažkas atvirai meluoja.

    Reply
  6. Jūratė

    Kažkodėl mums nuo pat prdžių buvo kalama į galvas-„nei uostui nei savivaldybei neesat reikalingi,mes norim tik pagerinti jūsų gyvenimo sąlygas.”
    Dabar gi -staiga reikalingi,nes bendrasis uosto planas tai numato…Atsirado paėmimas visuomenės reikmėm…Galingai čia sustrategavot…

    Reply
  7. KLP

    Nupirkite žmonėms tokios pat kvadratūros butus mieste. Kadangi tai reikalinga vystyti verslą,joks vyriausybės nutarimas verslui pirkti nedraudžia. Kam atiteks ši žemė kai nugriausit namus? Kažkas labai gudrauja ir dar apsimeta ,kad rūpinasi….

    Reply
  8. Kaminkretys

    Nuo kada remdamiesi detaliuoju planu ,nacionalizuojamas asmens turtas. Neapsimeskit ,kad rūpinatės gyventojų sveikata ,bent patylėtumėte ir aiškiai deklaruotumėte ,kad reikalinga verslui. Dar nachališkai siūlydami 600 eu už m2. Tai jau peržengia visas padorumo ribas. Patiems ( savivaldybei) ar ne gėda pirkti soc. būstus už 1150 eu. 1m2

    Reply
    • Jonas

      Pritariu visiems pasisakiusiems. Gėdos neturi nei už centą.Sau susitvarko viską ką reikia ,o paprastiems žmogeliukas- bus ir taip gerai……….GĖDA MERUI IR VISAI MIESTO VALŽIAI

    • Paravozas

      Tai skundžiatės dėl triukšmo jei ten taip gerai. Perka dar verslas prideda, savivaldybė moka kiek įstatymas leidžia ir vistiek Jums blogai. Tai toliau tada ir gyvenkit nedejavę

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This