Kultūra

Kas tas „Ordredesordreordredesordre“?

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-01-21


Šeiko šokio teatro premjera, šokio spektaklis „Ordredesordreordredesordre“ jau savo pavadinime talpina tvarkos (pranc. – ordre) ir sutrikimo (pranc. –  disordre) prasmes. Tačiau viskas čia iš tikrųjų susipina į sistemingą chaosą. „Milenialsų“ kartos šiuolaikinio šokio choreografės Vilmos Pitrinaitės spektaklis įsuks į biologinių sistemų, (ne)tvarkos bei gyvai atliekamos „Joy Division“ grupės muzikos centrifugą.

Neįprastą kūrinį išvysti galės uostamiesčio ir sostinės žiūrovai: jau šį penktadienį, sausio 24 d., 19 val. jis bus rodomas Klaipėdos kultūros fabrike, o sausio 29 d., 19 val. Menų spaustuvėje Vilniuje.

Premjerą choreografė vadina choreografiniu tyrimu apie biologines sistemas. Kūrėją įkvėpė Isabelle Stengers ir Ilya Prigogine knyga „Order out of chaos“ (liet. – Iš chaoso gimstanti tvarka).

„Mane nustebino mintis, jog gamtoje egzistuoja tiek daug tikslumo ir tvarkos. Žemėje visi objektai, tų objektų dalelės, net molekulės jungiasi į sistemas. Jeigu sistemoje įvyksta klaida, tos mažos dalelytės pradeda „mąstyti“, veikia išvien ir taip bando išspręsti problemą. Taigi galima daryti prielaidą, kad „mąstyti“ gali netgi stalas ar kėdė“, – panešime spaudai cituojama  V. Pitrinaitė. Šios kūrėjos  įžvalgos pakuteno smalsumą klausti ir apie žmogaus santykį su chaosu. Ar žmogus stabilumo būsenoje „miega“? Kiek atsitiktinumo, nežinomybės jis įsileidžia į savo hyper kontroliuojamą ir saugų gyvenimą?

Spektaklyje žiūrovai pakviečiami stebėti savotiškai meditatyvų roko muzikos koncertą, kurio metu muzikanto Audriaus Kalyčio elektrinė gitara lyg mediumas iškviečia „šokančias dvasias“. Šokėjai įmetami į savotišką scenos skalbimo mašiną, kuri juos išsuka, išskalbia, išgręžia ir išdžiovina. Lyg Didžiojo sprogimo metu į visatą šovusios dalelytės, atlikėjai į sceną atlekia iš niekur ir tarsi paveikti rikošeto atsitrenkia vieni į kitus, primindami mosh pit aktus, kai sunkiosios muzikos koncertų metu klausytojai puola sąmoningai vieni į kitus, taip sukurdami pavojingą brutalumo šokį…

„Ordredesordreordredesordre“ patrauks konceptualia choreografija, roko festivalio ir kosmoso įkvėptu šviesų dizainu, o gyvai A. Kalyčio ir šokėjų atliekama muzika.

Kultūros straipsnių vidus

Dosjė

Vilma Pitrinaitė – Briuselyje gyvenanti choreografė, šokėja. Jos choreografinis braižas paremtas moksliniais tyrimais, pasaulio tautų šokio analize ir tarpdiscipliniškumu, populiariąja ir interneto kultūra. Choreoagrafės spektaklis „Kiekviename šoka du“ buvo atrinktas dalyvauti prestižiniuose jaunųjų kūrėjų festivaliuose JT14, „Théâtre de la Cité Internationale“ Paryžiuje ir „Premières“ Strasbūre, o monospektaklis „Miss Lithuania“ laimėjo kelialapį į tarptautinį „Aerowaves“ festivalį bei buvo nominuotas geriausiam sezono pasirodymui Paryžiaus „Confluences“ teatre, apkeliavo visą Europą ir JAV. 2019 m. V. Pitrinaitė sukūrė „Somaholidays“, kuris buvo nominuotas „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimui.


kultūros straipsnių vidus 10

2020-01-21

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt