Klaipėdos dramos teatre – dar vienas buvusių studentų spektaklis

Kultūra

Pernai rudenį Klaipėdos dramos teatras džiugiai priėmė į sceną aktoriaus, režisieriaus ir pedagogo Dariaus Meškausko buvusių studentų darbą – komediją „Kreditoriai“ pagal A. Strindbergo pjesę. Spektaklis sėkmingai įsiliejo į Klaipėdos dramos teatro repertuarą. O vasario 6 d. teatras laukia naujos premjeros – 2019 m. Lietuvos teatro ir muzikos akademiją baigusios režisierės Mildos Mičiulytės spektaklis „Juokingo žmogaus sapnas“ pagal to paties pavadinimo Fiodoro Dostojevskio novelę.

Tai vienas iš nedaugelio F. Dostojevskio parašytų fantastinių apsakymų. Jame autorius gilinasi į moralinius klausimus. Pasak režisierės, ją domina du esminiai žmogaus jausmai: gėda ir gailestis.

Milda Mičiulytė studijavo Eimunto Nekrošiaus vadovaujamame režisierių kurse, o šis spektaklis buvo jos diplominis darbas. Jame vaidina aktoriai Saulius Čiučelis ir Taura Kvietinskaitė, kostiumų dailininkė – Nadežda Gultiajeva.

„Labai džiaugiuosi žinodama, kad spektaklis pagyvens dar ilgiau, nesustos sulig egzamino atsiskaitymu, nes visgi teatro menas yra gyvas, kol jį mato kiti, kol jis yra reikalingas”, – sako Milda Mičiulytė. Šarūno Mičiulio

Klaipėdos dramos teatras dalinasi interviu su M. Mičiulyte.

Esate režisieriaus Eimunto Nekrošiaus mokinė (po jo mirties jūsų kursas nusprendė likti be vadovo). Kokį bagažą nešatės iš studijų, ką brangiausio, kas jums padeda kurti, analizuoti aplinką?

Iš studijų išsinešu išties didelį žinių bagažą – Nekrošius tikrai negailėjo savo studentams laiko. Buvo didelė dovana turėti galimybę kartu su juo analizuoti medžiagą, savo sukurtus etiudus ar pačiai stebėti jo spektaklių repeticijas, jo darbą. Visada buvo akcentuojama darbo svarba, kad režisūra yra darbas, kurį turi dirbti vienas namie: 20 valandų sėdėti, kol sugalvosi sprendimą, o aktorių „kankinti“ nereikia – jiems per 20 minučių paaiškinti viską galima, jei sprendimas įdomus ir įtikina.

Brangiausia, ką atsiminsiu, kad dėstytojas tikrai mumis labai tikėjo. Ir kai nesisekdavo, sakydavo, kad pianinu groji, groji po truputį ir net nepastebėsi, kaip vieną dieną suskambėsi gražiausiai. Kantrybės reikia. Kantrybės, daug darbo ir svarbiausia – smalsumo. Smalsumo viskam, jis padeda kurti. Sprendimai, ėjimai režisūroje turi būti tokie, kad pačiai būtų įdomu dirbti.

Taip, po dėstytojo mirties nesirinkome jokio kito mokytojo, tačiau vieni nelikome – kaip ir studijų pradžioje, taip ir iki pabaigos su mumis dirbo, padėjo dėstytoja Nadežda Gultiajeva (jo žmona, spektaklių kostiumų dailininkė), jo sūnus, scenografas Marius Nekrošius ir dėstytoja Silva Krivickienė.

Ar pasirinkimas kurti spektaklį (tada dar eskizą) pagal „Juokingo žmogaus sapną“ įtakotas studijų pas E. Nekrošių? Įdomūs pasirinkimo motyvai.

Nekrošius visada siūlydavo paskaityti įvairią literatūrą. Visų semestrų literatūra būdavo jo pasiūlyta ar duota kaip užduotis egzaminui. Bet ketvirtiems studijų metams medžiagą skatino pasirinkti patiems. Dostojevskio esu skaičius nemažai, tad pasiėmiau jo apsakymus, išsirinkau ir atėjau su „Juokingo žmogaus sapnu“. Jis, be abejo, šį kūrinį žinojo ir tik sakė, kad man, kaip žmogui, asmeniškai ji labai tinkanti. To paskatinta, ėmiausi darbo. Atsimenu, tik prašė nedaryti Dostojevskio tamsaus, jis labai šviesus autorius. Berepetuojant tikrai atsiskleidė visai kitokios rašytojo spalvos. Tikiuosi, kad pavyko įžvelgti kuo daugiau šviesos.

Tai nelengva, filosofinė medžiaga. „Meno forte“ ją kadaise statė aktorius Povilas Budrys. Kodėl pasirinkot – kokios temos jus sujaudino? O gal yra koks vienas, „lemiamas“ pasirinkimo momentas?

Pirmiausia, labai patiko pats žanras – fantastinis apsakymas. Dostojevskis, psichologinio realizmo kūrinių autorius, fantastinių apsakymų turi vos keletą. Antra, kūrinys parašytas kaip ilgas monologas – tokia koncepcija yra nemenkas iššūkis ir režisieriui, ir aktoriui. Ir, žinoma, tematika yra svarbiausias aspektas, kuris turi sudominti norint perkelti kūrinį į sceną. Kažkas labai šilto ir žmogiško yra šiame kūrinyje.

Spektaklio aktorė Taura Kvietinskaitė. Modesto Endriuškos nuotr.

Kodėl Dostojevskio (ir jūsų spektaklio) herojus – juokingas? Ar iš tiesų?

Herojaus juokingumą suprantant kaip žmogaus „iškritimą iš normos“, jo mąstymo kitoniškumą, galiu sakyti, kad taip, jis juokingas žmogus. Gaila tik, kad kiekvienas žmogus gali susidurti su tuo, jog naivus tikėjimas gėriu (kuris aprašomas šiame apsakyme) labai dažnai yra laikomas „kitokiu mąstymu“, tai nėra normalu, o veikiau juokinga, nes idealistiška.

Į kokią atmosferą norite spektakliu palydėti žiūrovus? Ką norit, kad žiūrovai išsineštų?

Kiekvienas išsineš tai, kas jam svarbiausia ir kiekvienas išsinešimas, aišku, bus teisingas. Man pačiai čia svarbi atsakomybės už kitą tema. Ir banali tiesa, bet tiesa, kad žmogui reikia žmogaus. Iš to ir sklinda šio apsakymo šiluma.

Ar esate susijusi su Klaipėda? Kokias mintis jums kelia spektaklio „apgyvendinimas“ Klaipėdos dramos teatre?

Su Klaipėda turiu tik tokį „teatrinį“ santykį – atvykstu čia pasižiūrėti vieno kito spektaklio, ilgiau neužsibūnu. Jaučiuosi dėkinga už galimybę „apgyvendinti“ šį spektaklį čia. Labai džiaugiuosi žinodama, kad spektaklis pagyvens dar ilgiau, nesustos sulig egzamino atsiskaitymu, nes visgi teatro menas yra gyvas, kol jį mato kiti, kol jis yra reikalingas.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Kultūra

„Mūzos“ apdovanojimas - Eglei Barauskaitei

Šeštadienį vakare į Klaipėdos dramos teatro spektaklį „Fragmentas“ susirinkę žiūrovai tapo tradicinio „Mūzos“ apdovanojimo teikimo ceremonijos liudininkais. Jau eilę metų ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

Kultūra

„Mūza“ lankys ir Muzikinio teatro kūrėjus

Klaipėdoje kuriančius teatro menininkus šį šeštadienį pasieks dar vienas tradicinis apdovanojimas – „Mūzos“ nominacija. „Mūzos“ nominaciją dar 2016-aisias įsteigė Klaipėdos ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Kultūra

Ruošiantis spektakliui -nardymo pamokos ir konsultacijos su kaskadininku 

Spektaklį „Fragmentas“ Klaipėdos dramos teatre jau sukūręs režisierius Dmitrijus Krymovas į pajūrį grįžo ir antram darbui. Po pirmojo repeticijų etapo ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This