P0

Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra

Naujas perkėlos pastatas – po trejų metų (18)

Avatar

Martynas Vainorius
2020-01-29


Valstybės valdomos AB „Smiltynės perkėla” užsakymu naują administracinį jos pastatą naujojoje perkėloje projektuojantys architektai paskelbė projektinius pasiūlymus.

Pasak įmonės vadovo Midaugo Čiako, pagal optimistinį scenarijų, statybos turėtų baigtis po trejų metų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Rekonstrukcijos projektą rengia Vilniuje įsikūrusi UAB Projektų rengimo centras, pasitelkusi klaipėdiečius architektus Gerdą Antanaitytę, Andrių Laurinaitį ir Aurimą Baužį.

Uosto vidus kompas

Projektiniuose sprendiniuose rašoma, kad po rekonstrukcijos pasato paskirtis keisis iš transporto į administracinę. Teigiama, kad dalis dabartinio 2 937 kv. m ploto sovietmečiu statyto pastato, kuriame dabar yra įsikūrusi AB „Smiltynės perkėla” administracija, yra avarinės būklės. Naujasis statinys projektuojamas jo vietoje, pagal galimybes išlaikant kai kurias konstrukcijas.

„Esminis motyvas, kuriuo remtasi kuriant pastato charakterį – judėjimas. Siekta sukurti ne statišką, o dinamišką objektą, papildantį nepertraukiamą uosto gyvenimą ir į jį įsileidžiantį miestiečius. Pastatas – tiltas, horizontali atsvara išraiškingai išklotinėje matomai vertikaliai dominantei – „Pilsoto” dangoraižiui. Naujas AB „Smiltynės perkėla” pastatas – pakilęs virš žemės paviršiaus, atveriantis vaizdus į Kuršių neriją laukiantiems kelionės keltu. Pastato tūris formuojamas iš dviejų korpusų, sujungtų tilteliu, po kuriuo transportas patenka į keltus. Pastato lengvumo ir perregimumo idėja pabrėžiama naudojant stiklintas plokštumas”, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.

Anot architektų, Klaipėdos kraštovaizdžiui būdinga spalva būtų akcentuojami laiptinių blokai ir lauko laiptai su terasa. Vertikaliems laiptinių blokams numatoma degto molio spalvos apdaila – asociacija klaipėdietiškomis raudonoms plytoms. Lauko laiptai ir terasa akcentuojami turėklams naudojant perforuoto metalo tinklą, dažomą raudona degto molio spalva.

Teigiama, kad visuomenei skirti lauko laiptai su terasa būtų itin svarbi pastato identiteto dalis.

Pastatas būtų keturių aukštų. Numatomi trys pagrindiniai įėjimai pirmame aukšte iš rytų pusės.

Keleivių laukimo zona su laukimo sale, sanitariniais mazgais, kavine numatoma pirmame aukšte, čia būtų ir keltų remonto dirbtuvės, sandėliavimo patalpos. Antrame aukšte (pusaukštyje) įrengiamos darbuotojų persirengimo ir poilsio patalpos, sanitariniai mazgai su dušinėmis. Trečiame aukšte – administracijos recepcija su dispečerine, kapitono kambariu, administracijos darbuotojų kabinetai bei administracijos techninės patalpos.  Čia būtų ir administracinės patalpos, skirtos nuomai, terasos administracijos darbuotojams. Ketvirtame aukšte projektuojami bendrovės administracijos kabinetai, poilsio erdvė su virtuvėle, pasitarimų salė su kavinės erdve, dar vienos nuomojamos administracinės patalpos. Taip pat šiame aukšte numatoma lauko terasa visuomenės poreikiams bei terasos administracijos darbuotojams.

Pietinė krantinės teritorijos dalis būtų pritaikoma visuomeniniam naudojimui. Teritorijoje numatomos poilsio ir želdinių salos, mažosios architektūros elementai, dviračių stovai, apšvietimas, infrastruktūra lauko kavinės terasa.

Sklype numatomos dvi automobilių stovėjimo aikštelės: rytinėje sklypo skirta visuomenės poreikiams trumpalaikiam stovėjimui bei šiaurinėje sklypo dalyje automobilių stovėjimo aikštelė administracijos darbuotojams bei ilgalaikiam automobilių stovėjimui, skirtam visuomenės poreikiams. Sklype iš viso projektuojamos 102 automobilių statymo vietos bei 77 vietų automobilių aikštelė pastato administracijos darbuotojų poreikiams.

Pasak „Smiltynės perkėlos” vadovo Mindaugo Čiako, techninį projektą su leidimu statybai projektuotojai turi pateikti iki liepos. Dar apie pusmetį gali užtrukti rangovo parinkimo konkursas. Tad naujas pastatas, ko gero, gali būti atidarytas po trejų metų.

„Strateginiame veiklos plane atsižvelgiant į plotą numatoma, kad investicijos gali siekti apie 4 milijonus eurų, tačiau viską nulems galutinis projektas ir rangos konkursas”, – sakė M. Čiakas.

Projektavimo paslaugos bendrovei atsieina 92 900 Eur.

Pasak M. Čiako, pati perkėlos teritorija šiemet iki vasaros, deja, jau nepasikeis, nes vykstant bylinėjimuisi su buvusiu rangovu – bendrove „LitCon“ – darbų užbaigimo konkursą sustabdė teismas, pritaikęs laikinąsias apsaugos priemones.

Žinia, „LitCon“ atliko tik apie 18-20 proc. darbų ir pernai vasarį bendrovė nutraukė 1,33 mln. eurų vertės sutartį, nes rangovas, turėjęs rekonstruoti infrastruktūrą per 6 mėnesius, esą neįvykdė įsipareigojimų. „LitCon“ dėl šio sprendimo kreipėsi į teismą ir bylinėjimasis dar nesibaigė.

INFORMACIJA

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki vasario 11 d. AB „Smiltynės perkėla”, Nemuno g. 8, darbo dienomis I-IV 8-17 , V – 8-15.45 val., pietų pertrauka: 12-12.45 val. Taip pat internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt

Pasiūlymus galima teikti iki vasario 11 d. raštu adresu UAB Projektų rengimo centras, Žemaitės g. 21, Vilnius el.p., kristina.pauziene@prc.lt. 

Viešas susirinkimas vyks vasario 11 d. 18 val. Kultūros fabrike, Bangų g. 5A.


2020-01-29

18 komentarai “Naujas perkėlos pastatas – po trejų metų”

  1. Saunu kad Klaipedoje vis daugiau demesio skiriama architekturai o ne pastatyti kazka pigiai. Pagaliau pribrendome kazkokiam lygiui.Saunuoliai…

  2. 1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj.

    2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.

    Tiems, kas skaito komentarus ir jau žino kur stovi Smiltynėje „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
    rekomenduojame dar nuvykti į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį… …

  3. Super. Gražu. Šaunuoliai. Prikėlėt gyvenimui Š. ragą, prikelsite ir šią miesto dalį.

  4. tai kiek dar bus Ryžių malūno idėjo kopijų – ale fachverkas ant stiklo? Negi trūksta architektams fantazijos?

  5. Puikus projektas, grazus ir idomus pastatas, kazkas naujo Klaipedoje. Laukiam igyvendinimo.

  6. Projektas niekaip nesusijęs su svarbiausia perkėlos funkcija – kelti. Ir pati perkėla bent jau vasarą turėtų būti kažkur nuo Kiaulės nugaros. Kaip ir nupaišyta miesto bendrajame plane.

  7. Projektas tragiškas, stiklainis be kūrybinės išmonės. Jo eksploatacija guls ant visų besikeliančiųjų pečių, nes toks stiklainis vasarą bus perkaitęs, o žiemą šaltas. Kiek kainuos vasarą vėsinti, o žiemą šildyti. Matosi kad projektuotojai ar architektai paveiksliukų paišytojai be jokio mąstymo, kuriems nusispjaut ant klaipėdiečių, tegu moka milžiniškus pinigus už eksploataciją, už perkaitusių vaikų ir senukų gydymą.

  8. ir stebiuosi. Ar uosto direkcija ar ta perkėla nebeturi kur dėti pinigų? Čia keltui peronas ar koks kruizinių laivų terminalas? Beje, čia ir turėjęs būti. Gal koks “paslėptas” būsimas restoranas nusiprivatizavimui? Jei jau nebežinoma kur pinigus kišti, gal geriau atpiginti keltų bilietus? Galerijos, terasos, laiptinės ir net trys aukštai. Neįtikėtini užmojai! Aiškiai matosi – pinigai lengvi ir ne už savus -tai ko ne? O kas čia vyks likusius 10-9 mėnesių kai poilsiautojų srautų nebebus. Panašu, kad tiek užsakovas tiek autoriai ” atsisėdo ant meat loverio” sėkmės adatos ir tikisi tokios pat sėkmės :). Bet senamiestis, kruizinių laivų, piliavietės kaimynystė tai ne furų ir krovos terminalo 🙂 . O ant stogo bus galima užlipti, dar geriau liftu ir tūrinė kompozija( kojos) tik pastiprėtų. O kur inovacijos – žali stogai, saulės baterijos, oras- vanduo šildymas/vėdinimas ar koks krioklys nuo stogo? Daryt tai daryt 🙂

  9. Kazkas naujo ir gražaus, tikėkimės tokį ir pastatys, nes dažniausiai Klaipėdoje statoma tik prekybcentriai.

    • gal galit pateikti duomenis, kuriais remiate savo nuomone apie prekybcentrius?

  10. Tik nepamirškit į tą lauko terasą norės pakliūti ir žmonės su dviračiais, mamos su vežimėliais, žmonės turintys judėjimo negalią.

  11. Nesutinku, projektas toks, kad rodosi, jog Klaipėdoje neliko nė vieno architekto. Dėžė, kitos dar ir viduje. Pasaulyje tiek gražių pastatų prie jūros, kad man labai gėda už tokius taip vadinamus siūlymus

    • projektuotojai su šiuo objektu nuo kūrybos nepervargo …

  12. Projektas toks visas dviprasmiškas. Nei geras nei blogas. Beveik rūmai beveik fabrikas. Lygtai per gremėzdiškas lygtai lengvas. Tipo stiklainis tipo fachverkas. Gal ofisas gal oro uosto terminalas. Turėtų būti permatomas bet bus aklinas. Laiptai akcentiniai bet nefunkcionalūs. Korpusas kabo ore bet kaip ir slegia. Pastatas kapitalinis, bet kartu atrodo, kad laikinas statinys. Vienžo nei žuvis nei mėsa.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt