P0

Miestas, Svarbu

Kokioje aplinkoje gyvename? (8)

Avatar

Martynas Vainorius
2020-02-07


Penktadienį viešai pristatyti naujausi Klaipėdos savivaldybės aplinkos monitoringo rezultatai rodo, kad mieste netrūksta triukšmo, o oras labiausiai teršiamas automobilių azoto doksidu – tokia tarša fiksuojama prie sankryžų.

„Oro grupės” nuotr.
Kur triukšmaujama?

Tyrėjai sudarė dešimtuką triukšmingiausių vietų. Šio nelinksmo TOP viršūnėje atsidūrė Kretingos g. atkarpa prie 65 namo. Antas taškas – ties Janonio g. 10, trečias – Žvejų g. 11, prieš Biržos tiltą. Toliau rikiuojasi adresai Tiltų g. 27, Bangų g. 6, Pilies g. 31 ties Vakarų Baltijos laivų statykla, Tilžės g. prie Sendvario progimnazijos, Taikos pr. 48, Taikos pr. 82 greta žiedinės sankryžos ir pietinė Rimkų gyvenvietes dalis prie gyvenamo namo Lanko g. 21.

Tačiau šių matavimų rezultatai kėlė abejones į pristatymą atėjusiems klaipėdiečiams.

Seniūnaitis Tomas Meškinis tvirtino, kad tos vietos, dėl kurių gyventojai skundžiasi, monitoringe rodomos kaip tylios. Esą matavimų rezultatai skiriasi nuo atliekamų Visuomenės sveikatos centro, kurie rodo viršijimus.

„Geležinkeliai, uosto kompanijos pasižiūri į tuos tyrimus ir sako, ko jūs norit?” – teigė T. Meškinis.

Reaguodami į tai tyrėjai teigė, jog jų rezultatai „yra vertingi ir naudotini laiko perspektyvoje”. Jie esą negali „būti arbitras sprendžiant ginčus, nes ne tas yra monitoringo tikslas”.

Tuo metu klaipėdietis Arvydas Urbis atkreipė dėmesį, kad šio monitoringo metu triukšmas tose pačiose vietose matuojamas skirtingomis valandomis.

„Niekiniai rezultatai, jei matuojama skirtingu laiku. Net tendencijos negalima daryti. Labai svarbu palyginamumas. Tai ir matuokit tame taške devintą valandą, jei pirmą kartą tada pamatavote”, – teigė A. Urbis.

Anot tyrėjų, metodikos standartas tokios prievolės nenumato, tad paklaida pora valandų esą galima, nes matuojama higienos normoje numatytu metu. Tačiau ateityje esą bus stengiamasi matuoti triukšmą tuo pat metu.

Didžiausias blogis – automobiliai?

Pajūrio tyrimų ir planavimo instituto atstovė Raimonda Ilginė pristatė oro ir dirvožemio taršos rezultatus.

Pasak jos, didžiausia oro taršos problema – azoto dioksidas, kurio leistinos normos viršijamos ties gatvių sankryžomis. Tai esą yra susiję  su transporto intensyvumu. Didžiausi tokios taršos taškai – Herkaus Manto g. 17, Pilies g. 1 ir Naikupės g. 14. Šiuos mėginius tyrė Londone esanti laboratorija.

Tyrėja taip pat paminėjo, kad taršiausiose vietose pakabinti brangūs kaupikliai buvo suniokoti – viena iš tokių vietų buvo Šilutės plentas. Dėl to buvo kreiptasi ir į policiją.

„Mes neatliekame taršos šaltinių paieškos”, – akcentavo ji.

Dirvožemio tarša buvo matuota 58 vietose šiaurinėje miesto dalyje, taip pat ir trijuose paplūdimiuose. Pastaruosiuose tarša nenustatyta, o ten, kur fiksuojama chromo viršijimas, ji lydi „multielementinė tarša”. Pavyzdžiui, vario koncentracija 66 proc. viršija normą, kobalto – 17 proc.

Likusios miesto dalies dirvožemis bus tiriamas kitame monitoringo etape.

Monitoringo metu buvo tirta ir miesto būklė. R. Ilginė informavo, kad netrūksta vietų, kur medžiai yra per tankiai susodinti (pavyzdžiui, Debereceno skveras, Draugystės parko kai kurie kampeliai) ir dėl stelbimo jie prastos būklės, su išretėjusiomis lajomis, lūžusiomis šakomis, pažeisti puvinio. Taip pat nustatyta, kad šienaujant miesto parkuose nemažai pažeidžiama jaunų medelių, žmonės juos irgi laužo, daug žalos yra padaręs nemokšiškas medžių genėjimas.


2020-02-07

8 komentarai “Kokioje aplinkoje gyvename?”

  1. Transportas gal ir kelią didžiausią taršą mieste ( kuo abejoju ), bet nepaimsi ir neuždrausi dabar žmonėms naudotis automobiliais, tad reikia mažinti taršą ten, kur ją tikrai galima mažinti, t.y. PRAMONĖ, nes neįmanoma pro Klaipėda pravažiuoti, iš visų pusių dvokia, 50 skirtingų kvapų, kurie yra jautresni kvapams ant tiek pykina, kad apsivemia.. Tegul pirmiausia pramonę sutvarko, o tada tegul pagerina pėsčiųjų, dviračių takus, viešąjį transportą, va tada ir transporto skleidžiama tarša sumažės. Bet aišku lengviausia kaltę suversti paprastiems žmonėms, o pramonė tegul toliau nuodija miestą, gi jie pinigus nešą miestui.. Kol valdininkų toks požiūris nepasikeis, tol ir gyvensim dvokenčiame mieste.

    • Teisingai jus cia rasote, reikia uzdaryti visus fabrikus, tada zmones netures kur dirbti, is ko automobili nusipirkti ir apskritai is Klaipedos issikels – tokiu budu oro situacija tikrai labiau pageres, nei pvz. persedus i maziau tarsius automobilius, arba viesaji transporta 😉
      Taip ir sakykit, kad norite, kad kiti problemas sprestu, bet neduokdie kas pati pakrutins. Ir kaip visi ekologija susirupine, bet EGR voztuvas isprogramuotas, DPF ir katalizatorius ispjautas ir dar cigarete burnoje, automobili ezere plauna, nuotekas i upeli, siuksles i miskeli, o baldine plokste i krosnele… Juk cia tik lasas juroje, ne tarsa.

    • fabrikų uždaryti nereikia, reikia tik kad pramonė elgtusi socialiai atsakingai, ezy gaila kad toliau Klaipėdos niekur nenuropojei

  2. Tik niekada nei triukšmo nei taršos nei vibracijos nebūna geležinkelio prekybos stotyje, kur pavojingos medžiagos manevrai ir visa kita, bet nieko nėra, oras, ramybė kaip kurorte. 😀 Jokie tyrimai nieko nerodo, kaip gerai, net mazutas jau ne dvokia o kvepia medumi turbūt… 😀

  3. Kaip Klaipėdoje skatinami nusikaltimai prieš gyvūnus

  4. t.y. gr.kalbos žodis – ” …apgaudinėjimas melagingais pažadais, meilikavimu , suktais išvedžiojimais ir sąmoningu faktų iškraipymu…” Ar tai nėra toks to monitoringo pateikimas? Įsivaizduokite-oro mėginius tyrė …Anglijoje???? Kas čia ??? O kur KU Jūros tyrimų institutas kuris vis giriasi kad turi pačią moderniausią laboratoriją -mobilią ir kt. oro taršai matuoti? Taip pat vandens mėginių tyrimams atlikti. O kur Apkinkos apsaugos Klaipėdos laboratorija? Tai ką, mes klaipėdiečiai mokame už tų tyrimų vežimą į Angliją? Savivaldybės biudžeto lėšos? Ką veikia Sav. Aplinkos kokybės skyriaus vedėja Jievaitienė? Ji atsakinga už miesto aplinkos kokybę? Ką ji toliau darys sužinojusi kad užterštas miesto vietas?
    Mes esame vargšai klaipėdiečiai t.y.mus tokiais padaro apsileidėliai. savo pareigų nesugebantys vykdyti tarnautojai su meru priešakyje…

  5. Kad kas nors pasidomėtų ir padėtų spręsti kokį triukšmą kenčia Tiesiojoje gatvėje gyvenantys šalia UAB DOLOMITAS esančios skaldos pardavimo aikštelės ….

  6. Kretingos g. atkarpa prie 65 namo – triukšmingiausia vieta? Kaip taip gali būti? Ar ten studentai prie LCC taip garsiai klykia, garsiau už traukinius, riedančius Rimkuose ar Giruliuose, ir garsiau už mašinas ir “fūras” Baltijos pr. ir Minijos g. sankryžoje?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt