„Demonų“ režisierius Darius Rabašauskas: „Žmogus yra taikinys“

Kultūra

Vasario 28, 29 d. Klaipėdos dramos teatre vyks režisieriaus Dariaus Rabašausko spektaklio „Demonai“ pagal to paties pavadinimo švedų dramaturgo Larso Noréno pjesę (iš švedų k. vertė Rasa Baranauskienė) premjera. Šiuo metu režisierius dirba su kūrybine grupe: kompozitoriumi Jonu Jurkūnu, scenografe ir kostiumų dailininke Laura Luišaityte, aktoriais Jonu Baranausku ir Toma Gailiute, Vaidu Jočiu ir Justina Vanžodyte Šurajeva.

Klaipėdos dramos teatro nuotr.

Pateikiame Klaipėdos dramos teatro parengtą pokalbį su premjerinio spektaklio režisieriumi.

Kaip radote pjesę?

Perskaičiau rusiškai. Rusai turi didelę verstinės ir neverstinės dramaturgijos duomenų bazę. Radau ją senokai, ji vis apie save primindavo. Matyt, ateina laikas, kai staiga pajunti: supratau, kas čia parašyta! Ne šiaip sau perskaičiau – „įdomu“, bet suprantu arba tikiuosi, kad suprantu, gal per skambu sakyti „supratau, ką parašė Šekspyras ar kas nors kitas“. Žmonės visą gyvenimą gilinasi į kokį nors kūrinį stengdamiesi jį perprasti. Kai staiga atsiranda toks jausmas, reikia ką nors daryti.

Apie ką pjesė „Demonai“?

Negalima slėpti: pjesė nėra šviesi, bet ji linksma. Autoriaus žvilgsnis į pasaulį taiklus, gilus, analitinis ir persmelktas labai gero humoro jausmo. Tai įdomus derinys. Turbūt ne veltui Larsas Norénas vadinamas antruoju Strindbergu. Kas man įdomiausia šioje pjesėje? Nors situacija – dvi poros vakarėlyje, bet tai jokiu būdu nėra pjesė apie kapstymąsi purvinuose skalbiniuose ir to kėlimas į viešumą. Ji kalba apie pojūčių, pajautimo badą. Šiandien ji man atrodo labai aktuali ir šiuolaikiška: juk visi mūsų pojūčiai, potyriai turi būti vis aštresni. Mes nesitenkinam neaštriais dalykais: reikia aštrumos, kad kažką pajaustumėm, patirtumėm, kad sukrėstų. Ir tai yra gerai, negalima to neigti. Pjesės personažai siekia vis aštresnio pojūčio, to neslepia nuo savęs ir kitų, jie atviri. Vis aštresnio pojūčio – iki kraštutinumo – paieška yra pagrindinė pjesės linija.

Kodėl atsiranda pojūčių badas?

Manau, mumyse bendrai slypi pojūčių badas. Žmogus turbūt yra objektas, visų įmanomų rinkų, medijų ir kitų žmonių taikinys: jis nuolat bombarduojamas informacijos, įvairių atrakcijų, pasaulio apskritai. Kadangi jį supa didžiulė masė, kiekvienas iš masės turi šauti vis stipriau, kad jis atsisuktų. Todėl pasidaro atsparus potyriam, kitaip tiesiog neišgyventų. Jei į šiandieną atkeltume žmogų iš XIX amžiaus pradžios, jis turbūt per dieną išeitų iš proto. O mes jau turim imunitetą, esam stiprūs. Tai natūralu, normalu, taip viskas vystosi, bet dėl to atsiranda bukumas ir kartu – badas. Paradoksalu: mes patiriam labai daug, bet tuo pačiu metu alkstam. Mums nuolat kuriamas kažko badas. Sotus vartotojas niekam nereikalingas: jis privalo būti alkanas.

Koks pjesės autoriaus požiūris į šią situaciją?

Jis apie savo veikėjus kalba su meile ir šiluma. Nepaisant to, kad perskrodžia juos kiaurai, nebijo „išlupti vidurių“. Humoras gelbsti. Galbūt humoras ir atsiranda, kai linki gero savo veikėjams, nori, kad jiems viskas gerai susiklostytų. Viskas gerai nesibaigia, bet tam tikrą laiko atkarpą būna gerai. Jo požiūris yra negailestingas, bet su meile. Jis nieko neslepia, labai atviras ir tuo pačiu metu juos myli.

Spektaklyje girdėsim daug muzikos?

Taip, muzikos bus daug. Su kompozitoriumi Jonu Jurkūnu ir su trupe imamės kiek kitokio kelio negu būna dažnai, kai spektaklio muzika atsiranda tik paskutinę savaitę, ją tarsi „uždedam ant viršaus“. Norisi, kad ji mus inspiruotų ir būtų bendras partneris. Aišku, tai nebus muzikinis spektaklis, tačiau muzika svarbi jo dalis. Ir galbūt bus išleista vinilinė plokštelė su jos įrašu – turim tokį planą.

Spektaklio afišoje matyti garsaus E. Manet paveikslo „Pusryčiai ant žolės“ fragmentas. Kaip jis atsirado?

Ši jungtis atsirado nuo scenovaizdžio, kai su dailininke Laura galvojom apie spektaklio scenografiją. Pačioje pjesėje yra tokios aplinkybės: plakatas, paveikslas. Iš vizualikos ir atsirado tokia sąsaja. Tiesiogiai pjesės turinys ir šis paveikslas nėra susiję. Tačiau man jis atrodo labai susijęs su spektakliu. „Pusryčiai ant žolės“ staiga tapo spektaklio dalimi. Labai geras paveikslas, jame irgi gali pamatyti demonus.

Spektaklio „Demonai“ premjera Klaipėdos dramos teatro mažojoje salėje – vasario 28, 29 d. 18.30 val. Bilietus platina Tiketa.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Du Klaipėdos dramos teatro spektakliai dalyvaus Alytaus teatrų festivalyje

Lapkričio 9 ir 10 dienomis Alytaus gyventojai turės išskirtinę progą pamatyti net du, gana retai iš pajūrio išvykstančio Klaipėdos dramos teatro ...
2023-10-24
Skaityti daugiau

Kultūra

Šiuolaikinė Nidos opera skambės Klaipėdos dramos teatre

Lietuvos kultūros sostinės metais Neringoje sukurta šiuolaikinė opera-garsinis pasivaikščiojimas „Nidos mokykos kronika“ keliasi į teatrą. Šį trečiadienį, spalio 20 d. ...
2021-10-18
Skaityti daugiau

Regionas

Nidoje - šiuolaikinės operos premjera

Birželio 30 dieną Nidoje numatyta šiuolaikinės operos „Nidos mokyklos kronika“ premjera. Teigiama, kad nemokamas garsinis pasivaikščiojimas – šiuolaikinė opera, bus ...
2021-06-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This