Reikalingas ženklus parkavimo tarifų kėlimas

Politikų tribūna

Audrius Petrošius, Klaipėdos miesto tarybos narys
2020-03-05

Komentarų: 2

Klaipėdos miesto savivaldybėje pradedame parkavimo tarifų klausimų svarstymą, todėl išdėstysiu veikiausiai ne visai populiarią savo asmeninę poziciją šiais klausimais.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Jau tikriausiai spėjote pastebėti, kad labiausiai mėgstu kalbėti būtent tais klausimais, kurių įprastai politikoje vengiama. Pabandysiu trumpai aptarti kodėl reikia sėsti prie šio klausimo ir ką siūlyčiau daryti su surinktais pinigais.

Trumpoji versija. Sutinku, kad reikalingas ženklus parkavimo tarifų kėlimas, senamiesčio zonoje papildomai apmokestinamo laiko ilginimas darbo dienomis bei mokamas parkavimas savaitgaliais, parkavimo zonų plėtra.

Tikslas – sureguliuoti transportų srautus, senamiestį versti patrauklia vaikščiojimo erdve, o surinktus pinigus naudoti miestiečiams aktualiems klausimams – spartesniam kiemų tvarkymui, viešojo transporto lengvatų kompensavimui, vaikų žaidimų aikštelių diegimui ir tvarkymui. Tai beveik neliečia tose teritorijose gyvenančių ir verslus turinčių asmenų, nes pastarieji naudojasi metiniais leidimais.

Išplėstoji versija. Parkavimo tarifai pirmiausia turėtų atlikti srautų reguliavimo funkciją, kurios šiai dienai Klaipėdoje tikrai neatlieka. Kaip tai turėtų atrodyti praktikoje? Pasiekus, pavyzdžiui, 85% vidutinį atitinkamos zonos užstatymą, turėtume sėsti prie stalo ir peržiūrėti būtent tos zonos tarifus bei juos nežymiai kilstelti, kad ir vėl būtų sureguliuotas srautas. Turėtume siekti kartu su parkavimo tarifais įdiegti ir tokio pobūdžio tvarką.

Parkavimo tarifai, be to, kad buvo konvertuoti į eurus bei suapvalinti, Klaipėdoje keisti ganėtinai seniai. Per tą laiką kiti didmiesčiai gerokai pabėgo nuo mūsų tiek kainos, tiek minėtos funkcijos įgyvendinimo prasme, o mes prisipataikavome pasauliui iki tiek, kad, pavyzdžiui, senamiesčio zonoje užstatymas kai kuriomis dienomis siekia 120%. Taigi, senamiestis tapo viena didele parkavimo aikštele, kurios problemas puikiai iliustruoja nuotraukos.

Jeigu atidžiai klausytis verslo atstovų ir vertinti stovinčio transporto kiekį senamiestyje, tai senamiestis šiuo metu turėtų išgyventi aukso amžių. Veikiausiai taip nėra. Ką galėtume keisti?

Pirmas žingsnis po didesnės pertraukos turėtų būti ganėtinai skausmingas, todėl pirminiai siūlymai yra dvigubinti šiuo metu galiojančius tarifus. Šiems pasiūlymams, kaip jau supratote, pritariu.

Antras žingsnis – asmeniškai siūliau būtent senamiesčio zonai įtraukti savaitgalinį apmokestinimą, taip pat palaipsniui ilginti darbo dienų apmokestinimo trukmę. Tai nereiškia, kad senamiestyje nelaukiame lankytojų. Tai reiškia, kad atsižvelgdami į tai, kad iki 2030 m. Europos miestų senamiesčiuose turi nelikti iškastiniu kuru varomų transporto priemonių, mes palaipsniui kurtume pėstiesiems bei dviratininkams patogų senamiestį, kuriame mažiau transporto, mažiau taršos, bet daugiau sielų!

Ar ilgesnis parkavimas yra didelė problema? Tikrai ne – mes savo sprendimu tiesiog pademonstruotume, kad pageidaujame, jog automobiliai būtų statomi visai greta senamiesčio esančiose gatvėse, kur parkavimas po 18 valandos ir savaitgaliais ir toliau liktų nemokamas.

Trečias žingsnis – palaipsniui plėsti apmokestinamas teritorijas, darant tai atsakingai bei siekiant aiškiai užsibrėžtų tikslų bei nepakenkiant ten gyvenantiems asmenims.

Šiai dienai rinkliava naudojama jos administravimui bei viešojo transporto lengvatų daliniam kompensavimui. Laikausi požiūrio, kad svarbu ne tik surinkti lėšas, bet ir jas tinkamai panaudoti. Jeigu susitartume dėl papildomai surinktų lėšų panaudojimo trims dalykams, laikyčiau, kad tikslas tikrai pasiektas: 1. Gerokai spartesnis nei planuota daugiabučių namų kiemų tvarkymas; 2. 99 % lengvatos viešajame transporte palaipsnis diegimas mūsų senjorams; 3. Vaikų žaidimų aikštelių darželiuose ir kiemuose atnaujinimas ir diegimas.

Trečiąjį poreikį patenkinus galėtume papildomai tvarkyti patekimo į paplūdimius zonas, spręsti kitas aktualias problemas.

Gyventojai ir verslininkai bet kurioje zonoje neturėtų pajusti didesnių pokyčių – jiems priklauso metiniai leidimai už simbolinę kainą. Visgi būtų smagu, kad verslininkai ir jų darbuotojai, solidarizuodamiesi su idėja, kiek tai įmanoma, patys parkuotų mašinas ne senamiesčio širdyje.

2 Comments

  1. MK

    Nesuprantu, kalba kalba apie senamiestį, bet tuo pačiu siekia didinti parkavimo zonas. Tiesioginis pinigų plėšimas iš žmonių prisidengiant „kilniais tikslais”. -1 Petrošiau.

    Reply
  2. Rūta

    O, kaip greitai keičiasi Jūsų asmeninė nuomonė, kai atsirandate kitoje barikadų pusėje: nebe verslininkų, o Klaipėdos miesto tarybos.
    Cituoju Jus – „ Čia yra elementarus ekonomikos dėsnis – kainos mažėja, keleivių daugėja”, – neabejojo maršrutinių taksi vežėjų atstovas, Klaipėdos apskrities verslininkų asociacijos valdybos narys Audrius Petrošius. Pasak vežėjų, iki šiol savivaldybė kainas tik didino, dėl to nesitardama nei su jais, nei su keleiviais.“ Ištrauka iš 2010 m. „Respublika“.Kam pamiršo ar kam įdomu pridedu pilną straipsnį https://www.respublika.lt/…/klaipedoje_kilo…/,print.1
    Dabar lygiai taip nesitariama su niekuo ir bandoma pateisinti parkavimo kainų didinimą.
    O kaip dabar elementarus ekonomikos dėsnis?
    Pagarbiai.
    Asmeninė nuomonė.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Šimtą metrų senamiesčio gatvės remontuos daugiau nei metus?

„Visoje Aukštosios gatvės atkarpoje, nuo Didžiosios Vandens g. iki Daržų g. namo, naudojami tik esami tašytų akmenų blokeliai!”, – šauktuku ...
2024-03-30
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

„Mobingo problema“ savivaldybėje: užteko mokymų?

Sausio viduryje kilęs ažiotažas dėl naujosios Klaipėdos valdančiosios daugumos esą vykdomo mobingo Savivaldybės administracijoje bent jau instituciniame lygyje užsibaigė. Per ...
2024-03-27
Skaityti daugiau

Miestas

Senamiesčio fasadų tvarkymo paramai - papildomas kvietimas

Klaipėdos savivaldybė skelbia, kad siekiant išnaudoti lėšų likutį – 70 tūkst. eurų – skelbiamas pakartotinis kvietimas teikti paraiškas Klaipėdos senamiesčio ...
2024-03-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This