Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-04-07 |
Senuose namuose gyvenantys klaipėdiečiai papildomų išlaidų patiria ir tada, kai kurį laiką tenka verstis be vandens.
„Kodėl aš vis turiu mokėti ir mokėti, jei skaitikliai užstringa ne dėl mano kaltės, bet juos būtina išvalyti?“ – klausė klaipėdietė Vilma, gyvenanti Vingio gatvėje.
„Atvira Klaipėda“ praėjusį penktadienį rašė, jog III vandenvietėje įvyko gedimas, todėl beveik pusė Klaipėdos kelias valandas buvo likusi be vandens. Šie nepatogumai yra ne vieninteliai, kuriuos teko patirti klaipėdiečiams ir ypač tiems, kurie gyvena senuose nerenovuotuose daugiabučiuose namuose.
„Eilinį kartą po tokių gedimų užstringa vandens skaitikliai, o vieno jų sutvarkymas kainuoja 8,83 euro – tiek prideda prie sąskaitos. Sausį du skaitikliai buvo užstrigę, nes vėl buvo kažkokie gedimai, mat bėgo rudas vanduo. Taip išeina, kad skaitikliai valomi vos ne kas mėnesį. Norėjau paklausti, ar teisinga, kad mokestis už jį išvalymą pridedamas prie sąskaitos už vandenį. Kodėl turiu mokėti, kur kreiptis?“ – „Atvirai Klaipėdai“ parašė klaipėdietė Vilma.
Ji su šeima gyvena 3 kambarių bute, o jame iš viso yra keturi vandens skaitikliai.
„Keista, bet visada užstringa tik tie, kurie yra virtuvėje, o vonioje nė karto nebuvo išvalyti. Aišku, namo vamzdžiai yra baisūs, nes namas senas, nerenovuotas, tad ir vamzdynas senas. Viskas suprantama, bet kodėl aš turiu mokėti už tai, kas nuo manęs nepriklauso. Juk ne aš užkemšu tuos skaitiklius“, – piktinosi pašnekovė.
Ji skaičiavo, kad nuo 2017 metų lapkričio, kai įsikraustė į butą Vingio gatvėje, skaitikliai buvo valyti jau šešis kartus, tad tiek kartų reikėjo mokėti po 17,76 euro, nes iškart išvalomi du skaitikliai, o vieno jų sutvarkymas kainuoja 8,83 euro.
„Dabar vėl laukiu „Klaipėdos vandens“ darbuotojų, kad išvalytų skaitiklius, nes po praėjusį penktadienį įvykusio gedimo vamzdžiuose vėl susijudino vanduo, todėl skaitikliai eilinį kartą užsikimšo – vanduo pradėjo bėgti silpna srove ir jis rudas. Kai tik kaimynai kažką savo bute, vamzdžiuose remontuoja, tada ir pas mane skaitikliai užsikemša, tada vėl reikia kviesti specialistus juos išvalyti ir už tai mokėti. Tik moku ir moku, nors kas mėnesį, kaip ir visi kiti, juk dar moku ir skaitiklių aptarnavimo mokestį. Todėl ir nusprendžiau ieškoti teisybės, nes, panašu, kad dar ilgai reikės mokėti, nes dėl tos koronos šiemet namo renovacija gali ir neprasidėti“, – kalbėjo klaipėdietė.
Bendrovės „Klaipėdos vanduo“ klaipėdietei gerų žinių neturėjo. Esą mokestis jai ir paskaičiuojamas teisingai, ir jį rinkti yra teisėta ir teisinga.
Anot bendrovės „Klaipėdos vanduo“ Pardavimų departamento direktorės Eglės Alonderienės, vandens skaitikliai gyventojų butuose paprastai sugenda dėl dviejų priežasčių – jie yra nekokybiški arba užsikemša dėl nuosėdų, esančių tinkluose.
„Jei skaitiklis yra nekokybiškas ir be jokių priežasčių nustoja suktis, „peršoka“ rodmenys ar panašiai, „Klaipėdos vandens“ darbuotojai tokius skaitiklius pakeičia nemokamai, nes nekokybiškų skaitiklių pakeitimo išlaidas kompensuoja tiekėjas, garantuodamas, kad vandens skaitiklis turi veikti 6 metus. Tačiau dažniausiai vandens apskaitos prietaisas užsineša namo vidaus tinkle esančiomis nuosėdomis ir nuo to sutrinka jo darbas. „Klaipėdos vanduo“ atsako, kad kokybiškas vanduo į pastatą būtų patiektas per pastato įvadą, tačiau vandens kokybės pasikeitimas daugiabučių namų vidaus tinkluose jau ne mūsų kompetencijos ribose. Žinome, kad didžioji dalis daugiabučių namų Klaipėdos mieste ir rajone yra senos statybos, jų vidaus vamzdynai susidėvėję. Nors teisės aktų reikalavimai numato, kad daugiabučių namų vidaus vamzdynai būtų praplaunami, tačiau tai atliekama ypač retai. Atvykimas pravalyti vandens apskaitos prietaiso nėra įskaičiuotas nei į šalto, nei į karšto vandens apskaitos prietaiso aptarnavimo mokestį, todėl už tai reikia sumokėti“, – paaiškino E. Alonderienė.
Klaipėdietei Vilmai ji patarė kreiptis į namą administruojančią įmonę dėl namo vidaus vamzdynų būklės, nes problema yra dažnai pasikartojanti.
E. Alonderienės teigimu, tiek šalto, tiek karšto vandens skaitikliai gyventojų butuose keičiami kas 6 metus.
„Už skaitiklių keitimą mokėti nereikia. Tačiau gali būti, kad keičiant vandens skaitiklį reikia atlikti smulkius vidaus vamzdyno remonto darbus. Už darbų, kurie nesusiję su skaitiklio keitimu, atlikimą reikia mokėti papildomai. Tačiau juos gali atlikti ne tik „Klaipėdos vandens“ darbuotojai, bet ir bet kuri gyventojo pasamdyta įmonė ar santechnikas“, – teigė E. Alonderienė.
Ji paaiškino, kur panaudojami kiekvieną mėnesį iš gyventojų renkami mokesčiai už skaitiklių priežiūrą, kad pinigų nebelieka skaitiklių išvalymui.
„Šalto vandens apskaitos prietaisų mokestis gyventojų sąskaitose yra įskaičiuotas į bendrą Apskaitos veiklos kainą, kuri sudaro 1,26 Eur butui per mėnesį. Apskaitos veiklos sąnaudas sudaro klientų aptarnavimo darbuotojų darbo užmokestis ir socialinis draudimas, šalto vandens apskaitos prietaisų įsigijimas kartą per 6 metus, priežiūra, kontrolė, metrologinė patikra, sąskaitų siuntimo ir kitos sąnaudos. Karšto vandens apskaitos prietaisų mokestis sąskaitoje yra atskiroje eilutėje ir sudaro 0,52 Eur butui per mėnesį. Pajamos, surinktos iš šio mokesčio, naudojamos tik karšto vandens skaitiklių įsigijimui ir pakeitimui kartą per 6 metus. Klaipėdos mieste butuose yra įrengta nuo 1 iki 6 karšto ir šalto vandens apskaitos prietaisų. Mokestis yra taikomas nepriklausomai nuo skaitiklių skaičiaus“, – dėstė E. Alonderienė.
Auksinius pinigus mokam už vandenį o geriam šūdą… Iš šaudyti jus ubagus
Momestis mokamas kas mėnesį, o kas šešerius metus keičiami ne naujais, o dėvėtais. Manau, sąžininga būtų prašyti naujų, nes ir mokame kaip už naujus!