P0

Svarbu, Transportas

Svarstoma Palangos plente neberinkti mokesčių (1)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-04-16


Komercinių automobilių vairuotojai, kuriems nuo metų pradžios atsirado prievolė susimokėti už naudojimąsi Palangos plentu, jau gali pradėti laukti gerų žinių. Tvirtinama, kad netrukus mokestis bus panaikintas.

„Atvira Klaipėda“ balandžio pradžioje rašė, jog net ir lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai, kurie važiuoja Palangos plentu, už tai per dieną turi susimokėti mažiausiai 6 eurus. Priežastis ta, jog nuo šių metų pradžios kelias buvo apmokestintas kelių mokesčiu.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Vilnius, Kaunas, kiti miestai turi nemokamus aplinkkelius, o Klaipėda turi vienintelį apvažiavimą ir tas pats apmokestintas. Ir tą mokestį turi mokėti ne tik vilkikai, bet ir lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai. Už elementarią meistriuko ar įmonės vadybininko mašinėlę jau reikia mokėti, o tas mokestis, jei susimoki internetu, per dieną yra 6 eurai, o perkant degalinėje – 8 eurai. Absoliučiai nelogiška tvarka. Ir keisčiausia, kad ji įsigaliojo nuo šių metų sausio. Anksčiau už važiavimą Palangos plentu tikrai nereikėjo mokėti“, – kalbėjo bendrovės „Gerbūvio sprendimų centras“ direktorius Mantas Velička.

Jis skaičiavo, kad vien tik jo įmonė per metus dėl šio mokesčio patirs apie 20 tūkst. eurų papildomų išlaidų. Problema ne tik ekonominę, bet ir tai, kad mokesčio siekiantys išvengti vairuotojai, važiuoja ne Palangos plentu, o Klaipėdos miesto gatvėmis, pavyzdžiui, Liepų gatve, tada kertą plentą ir taip patenka į Klaipėdos rajoną. Todėl mieste galimai išaugo transporto srautai, didėja oro tarša.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas aiškino, jog Palangos plentas apmokestintas Vyriausybės nutarimu. Jis buvo priimtas pernai lapkričio 20 d. ir juo buvo pakeistas Kelių naudotojo mokesčio dydžių ir šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarkos aprašo 6 punktas, kuriuo vadovaujantis apmokestintas valstybinės reikšmės magistralinis kelias A13 Klaipėda–Liepoja (0–43,83 km).

„Šie sprendimai priimti po to, kai buvo atlikta A13 Klaipėda–Liepoja rekonstrukcija ir 2018 m. lapkričio 14 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 1132 patvirtintas atnaujintas Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašas. Vadovaujantis teisės aktais visi magistraliniai keliai turi būti apmokestinti“, – teigė E. Tamariūnas.

Trečiadienį vykusiame Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdyje, kai buvo svarstomas klausimas dėl mokesčių už naudojimąsi Klaipėdos miesto gatvėmis, komiteto narys Arvydas Vaitkus pasiteiravo, ką savivaldybė nuveikė, kad transporto priemonės, siekdamos išvengti mokesčio už važiavimą Palangos plentu, nevažiuotų Klaipėdos gatvėmis.

„Manau, kad ir pats apmokestinimas tų automobilių, kuriais naudojasi smulkusis ir vidutinis verslas tikrai nėra palankus ir ypač šiam laikmečiui“, – teigė A. Vaitkus.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus tvirtino, jog apie Palangos plento apmokestinimą sužinojo atsitiktinai.

Transporto straipsnių vidus kompas

„Atvirai pasakius, net nežinojome, kad kelias apmokestintas. Ministerija su mumis nieko nederino, nors įprastai daug teisės aktų derina. Mero vardu kreipėmės į ministeriją ir gavome atsakymą, kad nutarimas yra peržiūrimas, kad kelias bus grąžintas į prieš tai buvusią situaciją“, – teigė R. Mockus.

Jam antrino Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys

„Yra paruoštas projektas derinimui, kad už tą kelią mokėti nereikėtų“, – tvirtino A. Barbšys.

A. Vaitkus paragino dar labiau paspartinti procesą, kad klausimas būtų išspręstas kuo greičiau.

Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas balandžio pradžioje „Atvirai Klaipėdai“ tvirtino taip pat žinantis šią problemą.

„Jau du kartus kreipėmės į Susisiekimo ministeriją, buvome nuvykę į Kelių direkciją. Jos vadovai pripažįsta, jog ne visi magistraliniai keliai yra apmokestinti. Kažkodėl magistralės Kaunas-Vilnius ruožas ties IX fortu yra neapmokestintas, nors ten yra ta pati magistralė. Kol kas dar neturime atsakymo. Taip taip jaučiame, kad jie patys dar svarsto. Aišku, dabar, matyt, ne visai tas metas, kai galima dėmesį skirti. Bet mes manome, kad tas Palangos plento apmokestinimas nėra teisingas žingsnis, nes iškart kenčia aplinkkeliai, važiuoja sunkiasvorės mašinos per Jokūbavą, per Dovilus. Tikiuosi, kad iš ministerijos gausime argumentuotą atsakymą, kodėl tas mokestis yra renkamas. Situacija man tikrai yra žinoma, pritariu vairuotojams ir verslininkams, kad tai yra tikrai neprotingas žingsnis ir, ko gero, ekonomiškai nelabai pagrįstas. Be to, prieš apmokestinimą nebuvo informacijos, nebuvo diskusijų, niekas neklausė mūsų nuomonės. Kai baigsis visi karantinai, tikrai grįšime prie šito klausimo“, – teigė B. Markauskas.


2020-04-16

Vienas komentaras apie “Svarstoma Palangos plente neberinkti mokesčių”

  1. kam moketi? Atvaziuoji nuo vilniaus su fura, varai i miesta, per miesto centra, pilies tiltu, islendi prie ligonines ir taip nuvarai palangos kryptimi.. labai gerai bus ir nemokamai, dzin ta tarsa krovamiestyje, nesvarbu kad visas centras klp ant piltinio grunto, vibraciju nebus niekada per mazai 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt