S. Daukanto gatvės remonto projektui – pastabos (atnaujinta)

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybės planai kapitaliai remontuoti S. Daukanto gatvę jau sulaukė pastabų iš visuomenės. Jų ypač daug pateikė dviratininkai, kurie prašo ir platesnių dviračių takų, ir vienpusio eismo.

Šiuo metu yra parengti S. Daukanto gatvės nuo Šaulių g. iki J. Zauerveino g. kapitalinio remonto projektiniai pasiūlymai. Jie taip pat apima ir Manto gatvės, būtent sankirtoje su S. Daukanto gatve, kapitalinį remontą bei Gegužės g. nuo J. Zauerveino g. iki Bokštų g. sutvarkymą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Perkėlė svarstymą

Projektiniai pasiūlymai buvo paviešinti dar kovo pradžioje, mat kovo pabaigoje buvo numatytas jų viešas svarstymas su visuomene. Tačiau prasidėjus karantinui viešas svarstymas buvo atšauktas, nes uždrausti susibūrimai. Dabar jau leidžiama viešą svarstymą organizuoti nuotoliniu būdu, tad jis vyks gegužės 18 dieną.

Projektiniai pasiūlymai jau sulaukė pastabų iš visuomenės.

„Dviratininkams netinka dviračių takų pločiai. Mes Klaipėdos savivaldybės administracijoje apie tuos dviračių takus S. Daukanto gatvėje diskutavome ne viename susirinkime. Sudėtinga tai, kad erdvė yra labai ribota, tad įrengti dviračių takus bent vidutinio pločio yra beveik neįmanoma. Turime labai laviruoti, tad abiejose gatvės pusėse dviračių takai bus. Tačiau toje pusėje, kur yra teismų pastatai, dviračių takas bus atskiras, o kitoje pusėje – bendras su pėsčiaisiais. Kito varianto nėra. Dviratininkams, iš kurių sulaukėme pastabų, netinka toks variantas“, – konstatavo Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyriausiasis specialistas Karolis Šakarnis.

Jis pabrėžė, jog tokie dviračių takai, kokie numatyti, atitinka formalius reikalavimus, nes „projektuotojai žino, ką daro, nes kitaip tokio projekto niekas nederins“.

Anot K. Šakarnio, dviratininkų bendruomenės atstovai siūlė kelias išeitis. Viena jų – „nukelti“ dviratininkus nuo šaligatvių į gatvę, kelkraščiuose įrengti šiek tiek aukštesnį nei važiuojamoji danga dviračių taką. Kitas pasiūlymas – S. Daukanto gatvėje transportui leisti važiuoti tik viena kryptimi, taip esą dviratininkams bus saugiau važiuoti gatve.

„Jei dviratininkus „nukelsime“ į gatvę, pabloginsime sąlygas vairuotojams. Juk ir gatvės plotis turi atitikti reikalavimus, negalima joje šiaip sau ko nors įrengti. Vienpusio eismo padaryti taip pat negalima. Jei S. Daukanto gatvėje padarytume vienpusį eismą, reikėtų peržiūrėti viso rajono gatvių eismą. Tikrai neįmanoma vienoje gatvėje padaryti vienpusį eismą, o kitose nieko nekeisti. Kiek kalbėjau su projektuotojais, jie sakė, kad preliminariai aišku, jog tos pastabos neturėtų daryti įtakos visam projektui, nes atsakymas dviratininkams yra aiškus, nors jiems ir nepatinka. Visi sprendiniai atitinka normas“, – teigė K. Šakarnis.

Pastabas reiškia ir seniūnaitis

Savo pastabas raštu pateikė ir S. Daukanto g. seniūnaitis Eimantas Koševoj. Jis atkreipė dėmesį, kad pateiktoje dokumentacijoje niekur neminimas akmenų grindinys, nors yra didelė tikimybė, jog didžiojoje rekonstruojamos atkarpos dalyje po asfalto sluoksniais yra senoji gatvės danga. Tad seniūnaitis teiraujasi, jei darbų metu tai pasitvirtins, ką numatoma daryti su grindiniu.

Jo nuomone, bendras dviračių ir pėsčiųjų takas yra netinkamas sprendimas, kaip ir siūlymas šį taką iškloti trinkelėmis. Jis siūlo dviračių tako dalį (jei pirminis sprendimas toks ir liks) iškloti granitinėmis plokštėmis, nes tokia danga tinkama dviračių eismui ir labiau tinkama istorinėje miesto dalyje.

„Atsižvelgiant į miesto dalies kontekstą ir saugomus gretimų gatvių autentiškus elementus siūlau naudoti ne betoninius, o granitinius gatvės bordiūrus, nes tokie bordiūrai yra būdingi istorinei miesto daliai ir ilgaamžiškesni. Kelias dešimtis centimetrų kelkraščio, šalia bordiūrų, siūlau išgrįsti tašytais akmenimis (pvz. dvejų Klaipėdai būdingo dydžio tašytų akmenų juosta). Tai labai svarbu vizualine prasme ir nepadidins triukšmo, bei gali turėti praktinės naudos lietaus vandens nutekėjimui. Prašau pertvarkyti šulinius (liukus) taip, kad jie nepatektų į ratų riedėjimo zoną (vėžes), nes kokybiški liukai ir jų montavimas bei remontas daug metų vis dar neįveikiama problema mūsų mieste. Siūlau atsisakyti ketinimų įrengti papildomą eismo juostą nuo Kančių skvero iki Herkaus Manto gatvės. Kamščių problemą šioje vietoje reikia spręsti pakoreguojant Herkaus Manto ir S. Daukanto sankryžos šviesoforų ciklus. Iki paskutinės korekcijos kamščių šioje vietoje nebuvo, o po korekcijos situacija ženkliai pablogėjo net ne piko metu”, – rašo seniūnaitis.

Kas suplanuota?

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, jog S. Daukanto gatvės kapitalinio remonto projektinius pasiūlymus parengė UAB „Projektai ir Co“ (projekto vadovas Valdemaras Mušinskis). Juose nurodoma, jog kapitaliai remontuojamo S. Daukanto gatvės ruožo pradžia yra sankryžoje su Bokštų g., remontuojamo ruožo pabaiga – už sankryžos su Šaulių g. Remontuojamo gatvės ruožo ilgis siekia apie 453 m. Į remontuojamą S. Daukanto gatvės ruožą patenka aštuonios sankryžos: su J. Zauerveino g., Puodžių g., S. Šimkaus g., I. Kanto g., Pievų tako g., Manto g., Ligoninės g., Šaulių g.

Teigiama, kad visame gatvės ruože asfaltbetonio dangos būklė yra prasta, joje yra skersinių ir išilginių plyšių, išdaužų, provėžų. Todėl ir numatoma nutiesti naują asfalto dangą.

Numatoma, jog kapitaliai remontuojant S. Daukanto gatvę bus ir keli esminiai pokyčiai, organizuojant eismą.

S. Daukanto gatvėje nuo Kančių skvero iki pat sankryžos su Herkaus Manto gatve projektuojama nauja apie 50 m ilgio atskira eismo juosta sukantiems į kairę, o už sankryžos Šaulių g. link taip pat projektuojama apie 40 m ilgio atskira eismo juosta sukantiems į kairę.

Projektiniuose pasiūlymuose rašoma, jog Klaipėdos savivaldybės reikalavimu Šaulių g. projektuojamos trys eismo juostos – viena įvažiavimui į Šaulių g ir dvi išvažiavimui iš Šaulių g.

Kapitaliai remontuojant gatvę, numatoma sutvarkyti ir šaligatvius – pakeisti dangas, įrengti naujus dviračių ir pėsčiųjų takus. Atskirose vietose, abejose gatvės pusėse projektuojamos poilsio aikštelės, o jose įrengiami suoliukai, šiukšlių dėžės ir dviračių stovai.

Projekto įgyvendinimo metu numatoma kirsti šalia gatvės augančius prastos būklės medžius ar tuos, kurie neatitinka reikalavimų, ir lapuočius, kurie trukdo projekto sprendinių įgyvendinimui ar kelia pavojų eismo saugumui. Nurodoma, jog nukirsti medžiai atsodinami toje pačioje vietoje arba kitoje vietoje projektuojamame gatvės ruože.

Anot K. Šakarnio, šiemet planuojama pabaigti techninį projektą ir gauti statybos leidimą, o patys remonto darbai S. Daukanto gatvėje galėtų prasidėti kitais metais.

INFORMACIJA

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki gegužės 18-osios darbo dienomis nuo 9-15 val., Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos patalpose Liepų g. 11, 106 kab. Atsakingas asmuo – Karolis Šakarnis, tel. 8 620 91741 arba internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt

Pasiūlymus galima teikti raštu iki gegužės 18-osios UAB „Projektai ir Co“, adresu Ateities pl. 31, LT-52167 Kaunas; el. p. darius.grybas@zilinskis.com.

Viešas susirinkimas vyks gegužės 18 d. 17 val. Liepų g. 11, Klaipėdoje. Nesant galimybės rengti viešo susirinkimo savivaldybės patalpose, viešas susirinkimas vyks nuotoliniu būdu. Nuoroda: https://bit.ly/2Sbg43L

6 Comments

  1. Visos tokios

    nesamonės turi būti atidėtos bent vieneriems metams . Kas bus kai ekonomika po kelių mėn.smuks dar baisiau ir nesurinksit pinigų? Vėl miestiečius per savo valdomas aptarnavimo įmones smaugsit?Gal teks daugeliui tep gyvent kap gyvena ta senolė bendrabučio koridoriuje kur TV rodė? Nes liberastai ir kitas miesto valdymo sbrodas ,,labai rūpinasi žmonėmis”:D)

    Reply
  2. ..

    Projektuojama tam, kad išleisti kuo daugiau pinigų, klojant betono trinkeles ir išpjaunant medžius. Dviračių takai Daukanto g. yra nesąmonė, kadangi ją kerta daugybė šalutinių gatvių. Už 200 m. lygiagrečiai dviratininkai laisvai gali važiuoti Mažvydo alėja. Pats šalia gyvenu ir taip darau.

    Reply
  3. Nojus

    Gal ir neklystate, bet bendravimo kultūros, nebūnant chamu, išmokti turit. Man kyla klausimas, ar tik būtinai įžeidžiant, apdergiant kitą, gali būti išgirstas?

    Reply
  4. Pi

    Pagal Klaipėdos miesto specialųjį dviračių takų planą – S. Daukanto gatvėje dviračių takai turi būti projektuojami „nukelti” į gatvę. Kodėl savivaldybės tarnautojas Karolis Šakarnis ir tie pseudoprojektuotojai nesilaiko teisės aktų reikalavimų? Pataisykit ar aš klystu?

    Reply
    • ezys

      Daug googlinti ir skaityti nereikejo citata is jusu mineto specialaus dviraciu plano:
      „Specialiajame plane, priklausomai nuo dviračių tako tipo nurodoma rekomenduojama dviračių
      takų padėtis gatvės atžvilgiu. Detalizuojant Specialiojo plano sprendinius kitais teritorijų planavimo dokumentais ar techniniais projektais galimas tako trajektorijos perkėlimas gatvės atžvilgiu (atskiro tako perkėlimas į kitą pusę ar išskaidymas abipus gatvės), dviračių infrastruktūros objekto perkėlimas ar skirtingo dviračių tako tipo parinkimas atskirose probleminėse atkarpose, jei Specialiajame plane numatytų sprendinių įgyvendinimą ženkliai apsunkina detalizavimo metu paaiškėjusios objektyvios aplinkybės (techninės kliūtys, žemėnaudos apribojimai ir kt.)”
      Taip kad manau, kad jus klystat ir turetumet atsiprasyti.

    • Dviratininkas

      Nematau techninių kliūčių nutiesti 1,5+2,5+2,5+1,5 m pločio gatvę su dviračių takais. Tiesiog daroma greičiau, belekaip, ignoruojant visuomenės interesus.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Kurie kiemai, gatvės ir dviračių takai bus tvarkomi pirmiausiai?

Uostamiesčio savivaldybės administracijos direktorius patvirtino vietinės reikšmės kelių ir gatvių tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto) prioritetinių darbų 2024–2026 m. eiliškumo sąrašą. ...
2024-03-26
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Uostas užtveria naujas teritorijas

Šalies prezidentui Gitanui Nausėdai kalbant apie tai, kad uostas turėtų atverti daugiau prieigos žmonėms prie marių, bent jau kol kas ...
2023-12-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Dviratininkams ties viaduku siūlo pandusus

Herkaus Manto gatvėje, viaduke po geležinkeliu, projektuotojai siūlo įrengti pandusus, skirtus neįgaliųjų ir dviratininkų eismui. Pandusus siūloma įrengti tiek šiaurinėje, tiek ...
2023-10-30
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This