Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-05-18 |
Net ir virtualiai vykstantys projektinių pasiūlymų vieši svarstymai su visuomene sulaukia itin menko klaipėdiečių dėmesio. Ne išimtis buvo ir naujo prekybos centro Minijos g 100 projektinių pasiūlymų svarstymas, kuriame sulaukta tik vieno klausimo ir pasiūlymo.
„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad Minijos g. 100 planuojamas naujas prekybos centras IKI. Parengti projektiniai pasiūlymai penktadienio popietę buvo svarstomi su visuomene ir, kaip jau tapo įprasta per karantiną, susirinkimas vyko nuotoliniu būdu, per „Zoom“ programą.
Projektinius pasiūlymus parengusios bendrovės „Archartelė ir partneriai“ vadovas Henrikas Štaudė informavo, jog iki svarstymo iš visuomenės nebuvo gauta jokių pastabų ir komentarų. Tiesa, pranešta, jog bendrovė „Klaipėdos energija“ raštu pasiūlė naują pastatą prijungti prie miesto šilumos tinklų, tad jis būtų centralizuotai šildomas, o tai leistų ir sutaupyti, ir tausoti gamtą.
Naujas prekybos centras planuojamas 53,39 aro ploto sklype, kuris ribojasi su Minijos, Strėvos gatvėmis ir Baltijos prospektu. Sklypo savininkė yra bendrovė „Kamineros grupė“, ji yra ir naujo prekybos centro projekto užsakovė, nurodoma, kad ji yra ir statytoja. Tačiau „Kamineros grupės“ vadovas Arūnas Tuma jau anksčiau „Atvirai Klaipėdai“ teigė, kad bendrovė tik parengs techninį projektą, gaus statybos leidimą, o tada sklypą ir projektą parduos.
Neslepiama, kad sklype bus statomas IKI prekybos centras.
„Čia yra tinklinis prekybos centras, yra ir operatorius“, – viešame svarstyme teigė H. Štaudė.
Nurodoma, jog naujasis pastatas bus vieno aukšto, aukštis sieks 11,2 metro, o plotas – 1473,77 kv. m.
Informuota, jog pastato apdailai bus naudojamos apdailinės molio plytomis ir ažūrinės medžio spalvos grotelės. Įėjimas į pastatą orientuotas į Minijos ir Strėvos gatvės pusę, išryškintas vitrinomis ir dekoratyviniu stogeliu.
„Įėjimo zona – visa stiklinė vitrina. Virš įėjimo ir nuo Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryžos pusės virš pastato bus reklaminiai kubai. Jis nuo pastarosios sankryžos bus pakankamai didelė dominantė“, – tvirtino H. Štaudė.
Įėjimas į prekybos centrą projektuojamas nuo Minijos ir Strėvos gatvių sankryžos, tad pastato ūkinė dalis bus prie Baltijos prospekto.
„Prekių iškrovimo patalpos yra labai nutolusios nuo gyvenamųjų namų, todėl gyventojai jokio triukšmo nepajus, jiems nebus girdėti“, – tvirtino H. Štaudė.
Projektiniuose pasiūlymuose taip pat nurodoma, jog įvažiavimas į sklypą – esamas, o detaliajame plane ir projekte yra numatytas servitutinis kelias, kuris sujungs Baltijos prospektą su Strėvos gatve. Iš šio kelio ir bus įrengtas privažiavimas pirkėjams bei aptarnaujančiam transportui atvežti prekes prie pastato ūkinės dalies.
Nurodoma, jog pagal reikalavimus sklype reikėtų įrengti 33 vietas statyti automobilius, bet projekte numatytos 53 vietos lengviesiems automobiliams, iš jų – 2 vietos žmonėms su negalia. Asfalto ir betoninių trinkelių dangos automobilių stovėjimo aikštelę numatoma įrengti pietinėje sklypo dalyje.
Projektiniuose pasiūlymuose taip pat rašoma, jog šiuo metu sklype yra 55 medžiai, iš jų 32 lapuočiai, kurie auga būsimo pastato ir pravažiavimų vietose, bus nukirsti. 23 medžiai bus išsaugoti bei papildomai pasodinta naujų: 16 klevų ir 33 žvilgančiojo kaulenio krūmai. Medžiai bus išsaugoti prie Minijos gatvės ir numatomoje automobilių stovėjimo aikštelėje.
„Prie Baltijos prospekto ir Strėvos gatvės numatoma vejos danga, o palei servitutinį pravažiavimą bus įrengtas pėsčiųjų takas su gerbūvio elementais: suolais, šiukšlių dėžėmis, šviestuvais“, – teigė H. Štaudė.
Viešame svarstyme dalyvavęs klaipėdietis Laimonas Bogušas teiravosi, kodėl taros supirkimo punktui parinkta tokia vieta, kad prie jo galima prieiti tik pėsčiomis, o ne arčiau automobilių stovėjimo aikštelės.
„Taros supirkimo vieta parinkta pagal to prekybos centro technologiją. Projektuotojas jo neparenka, kadangi yra operatorius, čia yra tinklinis prekybos centras, tai jie ir nurodo, kurioje vietoje jiems patogiausia būtų įrengti taros supirkimo punktą“, – teigė H. Štaudė.
O gal koks žurnalistas radęs laiko pasidomėtų ir parašytų, kokį ten monstrą jau kelintas mėnuo žemrausiai iš Telšių ruošiasi statyti Vingio gatvėje šalia Rimi parduotuvės. Ekskavatoriai rausia, mašinos burzgia, kalnai žemių supilti, o reikalai iš vietos beveik nejuda, tik dulkių debesys kyla ir iki pat Mogiliovo gatvės langų praverti nepatartina, dulkės akis graužia ir ant jų, kaip ant arklių visokie virusai jodinėja.
Klaipedoje na nieko nera nei aquaparko (padtate pigu baseina -atsimazino)nera normaliu vaikams uzimtumo kambariu kad seimos galetu visa savaitgalio diena praleisti bet maisto ir staybos parduotuviu ir dar degaliniu visur 🙂 stabdzia 🙂
Tam reikėjo nugriauti darželį,kurčiųjų mokyklą,užimtumo centrą,kur vaikai už centus buvo mokomi konstruoti,modeliuoti ,lipdyti ir pan.
Sudegė ,,netyčia”,kad vietos prekybos centrams liktų.
nesuprantu kodėl į Klaipėdą atėjo degtukų dėžučių mada. Ką ten projektuoti? Visas Taikos pr. vien degtukų dėžutės, net baseinas ir arena. Ką jūs architektai ir vistytojai galvojate?
Visuomenė nesusidomėjo, nes ponai Klaipėdoje visuomenės nuomonę ignoruoja.
Mano klausimo esmė buvo ta, kad prie taros surinkimo vietos negalima patogiai PRIEITI. Nėra tako nuo centrinio įėjimo, prieiti galima tik einant dideliais lankais gatvėmis arba esamais bendro naudojimo šaligatviais. Apie privažiavimą net neverta kalbėti. Apskritai sklypo plano sprendiniai labai silpni. Projektuoja žymus sostinės architektas, tačiau sprendiniai labai žemo lygio.
Jei idomi nuomone,jis man nereikalingas.o kas nuo to keisis.jums tik pelnas.
Prekybos centrais visam pasaulyje vadinamos dengtos dirbtinės gatvės su patalpomis nuomai įvairioms parduotuvėms. Kol mumyse jais vadinamos maisto krautuvės, vietoj prekybos centrų statomi skardiniai paviljonai su erdviais parkingais reprezentayviausiose vietose tiesiai priešais kitas parduotuves.