P0

Kultūra

„Muzikinis švyturys“: profesionalai išdidžiai įveikė užduotis

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-05-18


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) inicijuotuose apdovanojimuose „Pagauk bangą“ pernai „Metų muzikiniu švyturiu“ pripažintas teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis šįmet šį titulą perdavė savo vadovaujamam Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestrui.

Kaip muzikantai sutiko šią žinią, pasakoja orkestro koncertmeisteris Aleksandras Koshevaras (nuotr.).

„Labai svarbus ir reikšmingas įvertinimas. Logiška, kad T. Ambrozaitis nominaciją perdavė orkestrui: juk esame vienintelis profesionalus simfoninis orkestras ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Vakarų Lietuvoje. Artimiausias simfoninis orkestras už 200 kilometrų – Kaune. Simboliška ir tai, kad esame pripažinti „Metų muzikiniu švyturiu“. Juk orkestras – muzikinio teatro širdis, o Muzikinis teatras – muzikinė miesto širdis. Mūsų miestas prie jūros, tad „Muzikinis švyturys“ jam būtinas“, – KVMT pranešime cituojamas smuiku griežiantis A. Koshevaras.

Orkestras keičiasi

Jam teigiama, jog KVMT orkestras priima iššūkius bei nuolat keičiasi. Prireikus jis papildomas kviestiniais muzikantais ir priklausomai nuo atliekamo veikalo tampa simfoniniu, kameriniu arba miuziklo orkestru.

„Tai mūsų išskirtinumas, leidžiantis dirbti su įvairiausiomis meno formomis: nuo džiazo iki klasikinių operų, nuo operečių iki baletų, nuo styginių kvarteto iki simfoninio orkestro. Ši įvairovė įdomi ne tik mums, kaip kolektyvui, bet ir publikai. Visa tai, aišku, reikalauja profesionalumo ir didžiulių pastangų: tiek dvasinių, tiek fizinių“, – akcentuoja orkestro koncertmeisteris.

Anot A. Koshevaro, skirtingų žanrų kūrinių atlikimui reikia skirtingos orkestro sudėties. Muzikantai kviečiami ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kaimyninių valstybių, o kultūriniai mainai, pasak koncertmeisterio, „ praturtina ir jausmų paletę, ir profesinį augimą“.

2019-aisiais Lietuvoje niekas neatliko daugiau kompozitoriaus E. Balsio kūrinių už KVMT teatro orkestrą.

Kultūros straipsnių vidus

„Tapome šio kompozitoriaus šimtmečio minėjimo kalnu, kai kiti liko papėdėje. E. Balsio, pripažinto instrumentuotės meistro, muzikoje daug klaustukų, kuriuos mums teko atkoduoti“, – yra sakęs teatro vyriausiasis dirigentas T. Ambrozaitis.

„Praėjusiais metais giliai pažinome E. Balsio muziką, bet nesistengėme tapti šio kompozitoriaus muzikos atlikimų rekordininkais. Taip jau išėjo… Tai didelė garbė ir džiaugsmas visam kolektyvui. Juk E. Balsio sukurta muzika nuostabi: ją ne tik groti, bet ir klausyti didelis malonumas. Gyvenant prie jūros, ji skamba ypač spalvingai ir išraiškingai. Esu tikras, kad kiekvienas muzikantas ir klausytojas šioje muzikoje atranda kažką savo, paliečiančio asmeninius jausmus“, – pasakoja A. Koshevaras.

Išvysti žiūrovus – malonumas

Pernai naujam gyvenimui Klaipėdoje buvo prikelti ir kiti retai atliekami bei ypatingo meistriškumo reikalaujantys kūriniai, KVMT orkestras nemažai gastroliavo.

„Penkios premjeros, daug naujų programų ir koncertų. Kai kurie ypatingai sunkūs savo atlikimo specifika. O mes turėjome viską išmokti per trumpiausią įmanomą laiką ir dar neturėdami savo „namų“. Kadangi teatras rekonstruojamas, turėjome daug išvykų: su E. Balsio kūriniais gastroliavome po Lietuvą, su miuziklu „Paryžiaus katedra“ – Latvijoje, Jekabpilyje. Nepaisydamas sunkumų, orkestras išdidžiai ir profesionaliai įveikė jam patikėtas užduotis. Ir mums buvo labai malonu matyti pilnas sales ir net arenas žiūrovų… Nuo Klaipėdos iki Vilniaus“, – didžiuojasi A. Koshevaras.

Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

Netikėtas visuotinis karantinas Muzikinio teatro orkestrui nepatiko.

„Tai buvo nelaukta, nepažįstama ir net kažkuo baisu. Tarsi kažkas paspaudė mygtuką „stop“ visu greičiu lekiančiame traukinyje… Muzikanto profesija ypatinga griežtų taisyklių apibrėžtu gyvenimo būdu, nuolatiniu savęs tobulinimu, kruopščiu darbu, didžiule atsakomybe ir bendradarbiavimu su kolegomis ir klausytojais.  Norint suprasti, kas yra sceninis jaudulys, reikia pabuvoti scenoje, kai į tave žiūri šimtai žmonių, ir pabandyti bent kažką pasakyti, jau nekalbant apie dainavimą, grojimą ar šokį. Koncertas ar spektaklis – tai mažas uždaras gyvenimas didžiuliame pasaulyje. Todėl žmonės nuolat ir ateina į teatrą, o mes, muzikantai, begalinių repeticijų dėka stengiamės tą mažą gyvenimą paversti kuo realesniu ir ryškesniu. Esu tikras, kad jo negalima pakeisti internetu ar televizija. Tad labai laukiame, kol salės vėl prisipildys aplodismentų ir gyvo kontakto tarp muzikantų bei publikos“, – vykstant virtualioms orkestro repeticijoms, mintimis dalijasi A. Koshevaras.


2020-05-18

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt