Elektromobilių įkrovos stotelėmis Klaipėdoje ir toliau bus galima naudotis nemokamai – tokį sprendimą ketvirtadienį priėmė miesto Taryba.
Nutarta, kad neatlygintinos elektromobilių įkrovimo paslaugos terminas vartotojams būtų pratęsiamas dar 3 metams. Neatlygintinai automobilius bus galima krauti savivaldybei priklausančiose elektromobilių įkrovos stotelėse.
„Pratęsdama neatlygintino naudojimosi įkrovos stotelėmis terminą, Klaipėdos miesto savivaldybė taip pat planuoja ir tolimesnę įkrovos stotelių tinklo plėtrą“, – pranešime spaudai cituojamas Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Šiuo metu Klaipėdos miesto savivaldybei priklauso šios elektromobilių įkrovimo stotelės:
Liepojos g. 43A (šalia Klaipėdos universitetinės ligoninės);
Liepų g. 11 (šalia Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos pastato);
Pilies g. 2A (automobilių stovėjimo aikštelėje šalia Piliavietės);
Smiltynės g. (šalia Naujosios perkėlos Smiltynės pusėje);
Tilžės g. 56B (automobilių stovėjimo aikštelėje šalia parduotuvės „Lidl“);
Taikos pr. 80 (automobilių stovėjimo aikštelėje šalia Naujojo turgaus);
S. Nėries g. 16B (automobilių stovėjimo aikštelėje šalia autobusų stoties);
Jūrininkų pr. 16 (automobilių stovėjimo aikštelėje Vingio gatvės gale).
Vasaros sezonui planuojama pradėti eksploatuoti ir dvi naujas elektromobilių įkrovos stoteles, kurios įrengtos automobilių stovėjimo aikštelėje Girulių pl., ties įvažiavimu į Antrąją Melnragę. Klaipėdos miesto savivaldybė 2021-2023 metais planuoja
įrengti dar 9 greitojo įkrovimo stoteles. Be to, Transporto kompetencijų agentūra Klaipėdos miesto savivaldybei perduos 8 lėtaeiges elektromobilių įkrovos stoteles.
Parinkus stotelėms tinkamas vietas, atlikus visas reikalingas procedūras ir derinimus su kitomis institucijomis, dalį stotelių mieste planuojama įrengti dar šiemet, likusias – kitąmet.
„Regitros“ duomenimis, 2020 m. balandžio 1 d. Klaipėdos apskrityje buvo registruota 180 grynųjų elektromobilių (M1 ir N1 klasės), iš jų – 76 uostamiestyje.
Prie savivaldybės krovimo stotelė užstatyta automobiliais kurie net nesikrauna, tai kam ir reklamuoti tokią pakrovimo stotelę?
Anonimui: sumos elektrai yra simbolines lyginant su gatvių remonto kaina. Elektromobiliai, deja, yra gerokai brangesni už taršomobilius, ir didžiausias jų nepatogumas yra trumpi atstumai tarp įkrovų, ypač žiemą, todėl galimybė įkrauti paprastai, kuo prieinamiau, yra esminė, kad būtų noro už juos sumokėti dvigubai ir naudotis tiems, kas juos gali įpirkti, ir prisiima papildomus naudojimo nepatogumus dėl trumpų atstumų vardant ekologijos. Dzin tie keli eurai už elektrą, čia miesto taršos klausimas yra sprendžiamas, prisidedant simboliškai prie didelių e-vairuotojo sąnaudų, mažinant papildomus nepatogumus. Mano nuomone, AC (iki 22kW) elektros įkrovimas komerciniuose objektuose turėtų būti nemokamas, kaip ir WiFi – kaip užsienyje, palikta pakankamai vietų, kad visada užtektų, ir kad būtų kuo paprasčiau – kad tereiktų prijungti prie laido. Papildomai skatinama nemokamai parkuojant, leidžiant važiuoti A juostomis. Jie neteršia, bet asmeniškai naudotojui nieko nesuteikia – yra dvigubai brangesni ir pastovus rūpestis sekant kad nesibaigtų įkrova. Manau Klaipėdos vadovai čia elgiasi toliaregiškai ir protingai – turintiems mažai pajamų, geriau rinktis visuomeninį transportą, o perkantys savo auto, skatinami bent taip permokėti dvigubai vardant miesto neteršimo. Kiek ten už tą nemokamą parkavimą gausis per metus, lyginant su keliasdešimt tūkst. papildoma kaina už automobilį. Kosminės kainos bateriją reiks keisti į naują periodiškai, ir t.t.
Nekvailinkit, nemokamai nieko nebūna, tai reiškia, kad apmokės visi klaipėdiečiai savo sąskaita, nes turtuoliam skirti pinigai elektromobiliams įkrauti, o gatvės ir liks duobėtos…