P0

Kultūra

Pasidalino linksmais teatro nutikimais

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-05-23


Pametė. Nesuprato. Nerado. Taip būna ne tik buityje, bet ir scenoje ar jos užkulisiuose.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasidalino netikėtumais iš savo gyvenimo.

Grimo dailininkė Aira Braždienė pasakoja, jog rodant šokio spektaklį „Graikas Zorba“ Madams Hortens partiją tądien šoko Aušra Krasauskaitė, kuriai kilo sumanymas, kad jos veikėja – senstanti dama finalinėje spektaklio scenoje turėtų būti be peruko. Idėja sulaukė palaikymo, tad ruošiantis paskutiniam šokiui vietoj peruko po nuometu buvo uždėta tik kepurėlė. Nukritus nuometui, kolegos išsigando, kad nepritvirtintas perukas tiesiog nuslydo kartu…

Grimo dailininkė Aira Braždienė. Olesios Kasabovos nuotr.

Operoje „Don Žuanas“ jauni solistai Valdas Kazlauskas ir Vilius Trakys turi virsti senais vyrais. Jų „pasendinimui” tenka naudoti daug grimo. Užkulisiuose kolegoms būna keista juos sutikti tokius, o ką tik iškepti „senjorai“ irgi nepraleidžia progos pasilinksminti. V. Trakys teigia: „Tokia mano dalia“. Nes taip jau sutapo, kad tie patys solistai dėl gausybės grimo ir pridėtų ragų tampa sunkiai atpažįstamais ir operoje „Prūsai“, kurioje vaidina Krivį.

Vyskupo partiją „Prūsuose“ atliekantis bosas Artūro Kozlovskis spektaklio kūrėjų pageidavimu turėjo būti su karpomis ant veido. Bet dainuodamas solistas šias „puošmenas“ pamesdavo jau pirmajame operos veiksme, tad galiausiai buvo nutarta karpų atsisakyti.

Spektaklyje vaikams „Ten, kur gyvena pabaisos“ šokėjai puošiasi ne tik gyvūnus vaizduojančiais kostiumais, bet ir išradingu grimu, kurį papildo plunksnos. Tačiau į užkulisius artistai paprastai grįžta dalį šių plunksnų scenoje išmėtę… Tenka jas labai kruopščiai klijuoti, nes šokis toks intensyvus, kad net stipriausi klijai nelaiko.

O spektaklyje „Altorių šešėly“ vienam iš kunigų seminarijos auklėtinių tenka užklijuoti dirbtinių plaukų „pusperukį“, vaizduojantį plikę. Kiekvieną kartą užkulisiuose stebėdama šio šokėjo dvikovą su Liudu Vasariu Aira Braždienė sako bijanti, kad plikė nukris, ir spektaklis bus sugadintas.

„Bet pati linksmiausia – tai „Makaronų opera”. Ten visi atlikėjai baltais veidais ir juodomis akimis bei lūpomis. Per bandomuosius spektaklius po pirmos dalies juos pamačiusios vos neišvirtom: preciziškai atliktas darbas nuėjo šuniui ant uodegos. Artistai tapo panašesni į „zombius”, o ne į pasakos personažus: sušlapę, nuvarvėję, baltus veidus sudarkė juodų dažų nuosrūvos… Svarbiausia, kad premjerinių spektaklių žiūrovai to nematė”, – pasakoja dalininkė.

„Operetėje „Vienos kraujas“ man, pradedančiam solistui, buvo patikėta kamerdinerio Jozefo partija. Šiame spektaklyje yra duetas, kurio metu Jozefui ant kupros užšoka Pepė – jam patinkanti mergina. Viskas praeidavo puikiai, kol kartą Pepė, prieš šokdama man ant nugaros, pernelyg įsibėgėjo… Tąsyk abu tėškėmės scenoje. Bet – dainavome toliau”, – pasakoja operos solistas Tadas Jakas.

Ooperos solistas Tadas Jakas. Olesios Kasabovos nuotr.

Jis prisimena ir kaip spektaklyje vaikams „Žvaigždžių opera“ su kolega užkulisiuose laukė scenos, kurioje kosminiu laivu turi pakilti į kosmosą. Tą „skrydį“ imituoja prie kopėčių pritaisyti fejerverkai.

„Deja, tąsyk jie iššovė užkulisiuose prieš pat mums išbėgant į sceną. Laimė, pirotechnikai dar nebuvo išvykę ir skubiai sukeitė fejerverkus. Taigi „skrydis į kosmosą“ pavyko”, – sakė atlikėjas.

Operos „Don Žuanas“ pradžioje scenoje kaunasi Komandoras ir Don Žuanas. Po šios kovos scenoje turi likti špaga, kuri reikalinga T. Jako personažui Don Otavijui kartu su Dona Ana (Rita Petrauskaite) dainuojant duetą.

„Įbėgam į sceną, pradedam dainuoti. Tarnai išneša nukautą Komandorą, o špagos nėra… Pasirodo, ji kautynių metu nukrito į fontaną. Gerai, kad eidamas į sceną sugalvojau pasiimti šautuvą: atrodė logiška, jog ginkluoto žmogaus plikomis rankomis nenugalėsi. Tad partnerė duete vietoj špagos sumaniai panaudojo tą šautuvą… Kitas nutikimas iš „Don Žuano“. Dainuojant sekstetą Mazetas man, Otavijui, duoda šautuvą, o aš jį nukreipiu į Leporelą. Bet šautuvo vamzdis netyčia pasislinko į priekį ir iššoko styroti nežinia iš kur išlindusi spyruoklė. Bandžiau vamzdį sustumti atgal, stengdamasis nemosikuoti. O galvoje tik viena mintis – kaip nepradėti juoktis… Mano numylėtame miuzikle „Smuikininkas ant stogo“ Siuvėjas, kurį vaidinu, turi visiems pasigirti, jog įsigijo siuvimo mašiną. Išeinu iš namelio susirinkusiems pristatyti savo nuostabaus pirkinio. Bandau minti paminą, bet kažkas stringa. Dar bandau… Nieko. Visi tyli ir į mane spokso. Vėl spaudžiu. Kol Goldė (Jadvyga Grikšienė) neištvėrusi taria: „Kaip gražiai siuva…“ Ir stebuklas – pagirta mašina iš tikrųjų ima siūti! O jau maniau, kad iš gėdos žemėn sulįsiu…”, – pasakojo T. Jakas.


    2020-05-23

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt