P0

Kultūra

Meno kieme – keturių kūrėjų ekspozicija

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-05-25


Karantino gniaužtams palengva laisvėjant ir miestiečiams grįžtant į gatves, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC) kviečia plėsti pasivaikščiojimų trajektorijas ir užsukti į Meno kiemą.

Kiemo dirbtuvių languose pristatomos keturių menininkų – KKKC meno rezidentų Irmos Leščinskaitės, Tomos Šlimaitės, Žanetos Jasaitytės-Bessonovos ir Juozapo Kalniaus kūrybos parodos.

Ž. Jasaitytės-Bessonovos „Miško tankmėje“. KKKC nuotr.

Pasak KKKC direktoriaus Igno Kazakevičiaus, Meno kiemo dirbtuvėse šiuo metu pristatomi keturių klaipėdiečių Žanetos Jasaitytės-Bessonovos, Juozapo Kalniaus, Irmos Leščinskaitės ir Tomos Šlimaitės-Bubelienės kūrybiniai eksperimentai, lydėję autorius visą jų rezidavimo laikotarpį.

„Įprastai meno rezidentai padeda KKKC įgyvendinti edukacines veiklas. Tačiau karantino metu jie turėjo galimybę daugiau laiko skirti naujoms idėjoms įgyvendinti, apmąstyti būsimas parodas ir perkratyti seną archyvą. T. Šlimaitės-Bubelienės ir J. Kalniaus darbai yra sukurti specifinėmis technikomis. Deja, jiems kenkia saulės spinduliai, todėl bus eksponuojami tik dvi savaites. I. Leščinskaitė ir Ž. Jasaitytė savo kūrybą eksponuos iki birželio vidurio“, – nepraleisti parodų skatina direktorius.

I. Leščinskaitės „Abstraktūs mikropasauliai“

Tapytoja Irma Leščinskaitė savo projektu „Abstraktūs mikropasauliai“ siekia atkreipti dėmesį į visuomenės gyvenime vyraujančias aktualijas: gamtinės gyvenamosios aplinkos, kultūros tradicijų, harmoningų asmeninių ir socialinių žmonių santykių išsaugojimą; akcentuojamas žmogaus santykis su gamtos ir kultūros pasauliu bei pačiu savimi, a priori teigiant, kad kiekvienas yra pakankamai kūrybingas, jog galėtų tokį santykį užmegzti ir puoselėti. Autorė taip pat pabrėžia pagarbą klasikinei tapybai, vaizduojamų kultūrinių objektų ar istorinių asmenų realijų reikšmę, siekiant jas naujai įprasminti, priartinti bei padaryti suprantamas šiuolaikiniam žiūrovui. Taip darbuose kuriami mikropasauliai, kuriuose išsikristalizuoja naujos abstrakcijos kategorijos.

T. Šlimaitės „Nežemiški vaikai pajūryje“

Naujausias Tomos Šlimaitės grafikos ciklas „Nežemiški vaikai pajūryje“ (2020) pratęsia intuityvią ir asmenišką menininkės kūrybos liniją. Pagrindiniai veikėjai – vaikai, kurie autorės kūryboje dominuoja jau pastaruosius penkerius metus, šį sykį atliekami grafikos technikomis: sausa adata, ofortu ir perkeliami į pajūrio erdvę. Nežemišką pajūrio atmosferą perteikia meninės išraiškos priemonės – autorine technika dažytas popierius, fragmentuoti marinistiniai peizažai ir laisvai erdvėje pasklidę objektai, kurie sąveikaudami tarpusavyje sukuria maištaujančią, chaotišką ir kartu melancholišką nuotaiką. Serijoje „Nežemiški vaikai pajūryje“ pagrindiniai kūrinių veikėjai išgyvena skirtingas emocijas ir nuotaikas: krykščiantis džiaugsmas čia persipina su rimtimi ir stinguliu.

Ž. Jasaitytės-Bessonovos „Miško tankmėje“

Savo kūriniais menininkė tarsi atiduoda duoklę miškui, kuris jos gyvenime užima išskirtinę vietą. Pasak autorės, mūsų kasdienybė neatsiejama nuo virsmo: bėgame, ritamės, nespėjame, išsekindami paskutines savo jėgas atsiduodame mus supančiam sociumui. Kad atsigautume, turime panardinti savo kūną ir sielą į gamtos supintą lopšį – mišką. Filosofine prasme žodį „miškas“ galime interpretuoti kaip žmogaus santykį tarp savo vidinio pasaulio ir išorinio socialinio gyvenimo: ar mes jaučiamės taikiai mus supančioji aplinkoje? O gal tarsi žvėrys kovojame už išgyvenimą? Miškas menininkei – aplinka, kurioje ji gali pabūti su savimi taip, kaip norisi. Gali neatsiklaususi glostyti samanas, liesti medžius, prisiglausti, apkabinti, atsigulti ir klausytis jų ošimo…

Kultūros straipsnių vidus

J. Kalniaus „Jūra už tvoros“. KKKC nuotr.
J. Kalniaus „Jūra už tvoros“

Klaipėdos uostas nuo Antrojo pasaulinio karo metų vykdo miesto atskirties nuo vandens procesą. Pačiame Klaipėdos centre plėtojama uosto industrija, visiškai ignoruojant nešvarios krovos iškėlimo galimybę bei naujų koridorių į marias atvėrimą. Fotografijos projektas „Jūra už tvoros“, pasak autoriaus, siekia parodyti ilgametę nebylią, tačiau dabar jau vis dažniau matomą ir girdimą konfrontaciją tarp miesto ir uosto, atkreipiant ypatingą dėmesį į ribas, sienas ir tuos vaizdinius, kuriuos šios sienos dengia. Objektų fiksavimui fotomenininkas pasitelkia salt print techniką, kuriai naudojami Baltijos jūros vanduo ir sidabro nitratas.

KKKC meno rezidentų parodos eksponuojamos KKKC Meno kiemo dirbtuvių languose (Bažnyčių g. 4, Klaipėda). Įėjimas – pro pagrindinius vartus (iš Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus pusės) darbo dienomis 9 – 17 val.

 


2020-05-25

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt