Tarša Vitės kvartale – akivaizdi, bet neįrodoma

Miestas, Svarbu

Oficialiai užfiksuota, jog Vitės kvartale oro tarša lakiaisiais organiniais junginiais kone du kartus viršijo leistinas normas. Tačiau bendrovės, į kurias dėl skleidžiamos taršos ir krypsta akys, suabejojo tokių tyrimų rezultatais.

Renaldo Kulikausko nuotr.

Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys, pirmadienį sukvietęs pasitarimą dėl taršos Vitės kvartale, informavo, jog balandžio 30 d. ir gegužės 1-ąją buvo atlikti oro tyrimai prie Sportininkų g. 44 namo ir nustatyta, kad lakieji organiniai junginiai viršijo ribines vertes. Todėl Klaipėdos savivaldybė kreipėsi į Aplinkos apsaugos agentūrą ir Aplinkos apsaugos departamentą, kad būtų pradėtas patikrinimas. Patikinta, kad jis yra pradėtas ir pirminės išvados turėtų būti pateiktos šios savaitės pabaigoje.

Klaipėdos savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus vyriausioji specialistė Violeta Gutauskienė patikslino, jog Darnaus vystymosi institutas, Klaipėdos savivaldybės užsakymu, atliko lakiųjų organinių medžiagų – benzeno, etilbenzeno, tokseno, ksilenų tyrimus. Pavyzdžiui, benzeno leistina norma yra 5 mg kubiniame metre, o nustatyta, kad koncentracija buvo ir 8, ir 12 mg kubiniame metre.

Tiek Vitės kvartalo gyventojų, tiek Klaipėdos savivaldybės atstovų akys dėl oro taršos tradiciškai nukrypo į bendroves „Krovinių terminalas“ ir „Klaipėdos nafta“. Tačiau šių įmonių atstovai kratėsi net menkiausių įtarimų, kad galėjo sukelti oro taršą.

„Krovinių terminalo“ vyr. technologas Gintaras Gvezdauskas tvirtino, jog balandžio 30 d. terminale iš tanklaivio buvo iškraunamas benzinas, o gegužės 1 dieną į tą patį tanklaivį buvo pradėta MTB krova. „Rekuperacija veikė, vagonų tomis dienomis nekrovėme. Minėtu laikotarpiu tokių cheminių produktų, kokia tarša užfiksuota, mes nekrovėme ir tokių net neturime“, – tvirtino G. Gvezdauskas.

„Klaipėdos naftos“ aplinkos saugos vadovė Jurgita Lengvytė konstatavo, jog savivaldybės užsakymu atliktame tyrime mėginiai buvo paimti netinkamai. Jie imti 2 valandas, o gauti rezultatai lyginami su paros norma. Be to, tomis dienomis, kai Sportininkų gatvėje buvo užfiksuoti leistinų ribinių verčių viršijimai, pačioje „Klaipėdos naftos“ teritorijoje lakiųjų organinių junginių koncentracija esą net nebuvo priartėjusi prie ribinių verčių.

V. Gutauskienė tvirtino, kad tyrimų metodas yra tinkamas, o mėginiai ištirti bendrovės „Orlen Lietuva“ laboratorijoje.

Jai savotiškai antrino ir A. Barbšys, kuris tvirtino, jog oro tarša juk tikrai egzistuoja, nes kvapai jaučiami ir Vitės kvartale, ir Melnragėje.

„Įmonių atlikti tyrimai visada rodo, kad viršijimų nėra. Bet gyventojai tuos kvapus labai aštriai jaučia. Kartais jau ir galva svaigsta, ir kvėpuoti sunku. Situacija vis labiau darosi nenormali“, – teigė Vitės kvartalo seniūnaitis Toma Meškinis.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija aplink „Klaipėdos naftos“ ir „Krovinių terminalo“ teritoriją yra pastačiusi 10 daviklių, kurie matuoja lakiųjų organinių junginių koncentraciją ore. Remiantis šių daviklių užfiksuota informacija, pastaruoju metu jokia tarša neužfiksuota.

Pasitarime taip pat spręsta, kaip Vitės kvartalo gyventojus apsaugoti nuo taršos dulkėmis, nes Klaipėdos savivaldybę vėl pasiekė klaipėdiečių skundai.

„Galima padaryti ir 100 tyrimų, bet niekas nepasikeis. Esminis dalykas tas, jog krova turi būti sutvarkyta taip, kad nebūtų skleidžiamos tos dulkės. Kitaip tariant, toje vietoje arba krovos visai neturi būti, arba ji turi būti vykdoma uždaru būdu, kad dulkės nesklistų toliau tvoros. Juk dabar tos dulkės akivaizdžiai matosi ir ant automobilių, ir ant palangių. Žinoma, tyrimus padarysime, bet esmė juk ir taip aiški“, – aiškino Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento direktorius Raimundas Grigaliūnas.

V. Gutauskienė informavo, kad jau yra paruoštas raštas Aplinkos ministerijai dėl „Klasco“ veiklos sustabdymo.

„Mes reikalaujame, kad nebūtų taršos. Jei to neįmanoma pasiekti, reikalausime, kad būtų sustabdyta biriųjų krovinių krova toje vietoje“, – teigė A. Barbšys.

Tyrimą dėl galimai „Klasco“ skleidžiamos taršos vis dar atlieka Aplinkos apsaugos departamentas.

„Klasco“ Saugos darbe skyriaus viršininkas Edmundas Norvaiša aiškino, jog galima tarša teritorijoje nuolat stebima. „Nuo gegužės 11 iki 23 dienos 12 kartų buvo sustabdyti krovos darbai dėl vėjo krypties, dėl padidėjusios vizualinės taršos ar dėl pikinių ribų, kurias fiksuoja davikliai“, – teigė E. Norvaiša.

„Tikėkimės, kad sąlygos gyventi Vitės kvartale pagerės“, – ir reziumavo, ir vylėsi A. Barbšys.

20 Comments

  1. Tokia tokelė

    Mūsų visuomenė politiškai neraštinga, todėl ir išsirenkame tokius nevykėlius tiek į seimą, tiek ir į vietinę valdžią. Niekas nepasikeis dar daugelį metų. Ir kaltinkime tik patys save. Esame dviveidžiai: kalbame vieną, darome kitą. Tikime tik saldžiabalsiais. KOKIE MES PATYS – TOKIĄ IR VALDŽIĄ TURIME.

    Reply
  2. KAS YRA KLAIPĖDIETIŠKI BURTAI?

    Burtai yra tada, kai marių pakrantėje KLASCO teritorijoje atviru būdu yra kraunama geležies rūda, o kitoje gatvės pusėje ant pievų, mokyklos stadionų, vaikų darželių stogų, gyvenamųjų namų palangių, automašinų stogų ir t.t., ir t.t. nusėda geležiai. Ir jokia taršos stotelė jokių geležių nerodo, nemato ir nefiksuoja. Kranai, buldozeriai KLASCO krantinėse dirba, krauna dieną, naktį – pro langus gali ir filmuoti, ir klausytis, o nustatyti iš kur tie geležiai ant palangių, stogų ir galvų – neina. Nėra duomenų. Tai ir yra klaipėdietiški burtai.

    Reply
  3. Daiva

    Pries rinkimus, daug pasaku paseks, laiko dar yra, reikia visa seima keist, be Karbauskio ir kitu uzsisidejusiu seime, mes renkam juos, kad gintu zmoniu interesus, o jie ziuri savo interesu, i seima reikia rinkti jaunus, naujus veidus, per tiek nepriklausomybes metu, turejom pasimokyti

    Reply
  4. sapnas

    Sapnavau aš sapną, važiuoju automobiliu, ir staiga jis užgesta, išlipu atsidarau kapotą, nesuprantu kame reikalas neužsiveda nors tu ką, apsidairau ogi žiū aš prie vienos taršios Klaipedos įmonės ir aš ne vienas tokių automobilistu šimtai ir visiems mašinos streikuoja? Ir mes kapstomes, bandome užvesti

    Reply
  5. Vitės gyventoja

    Pagaliau savivaldybės darbuotojams akis atsivėrė dėl Klasco dulketos taršos kai gyventojai baigia uždusti nes langų visai negali atidaryti.

    Reply
  6. Jūnė

    O šalia „VITĖS”prigimnazija!Ir kūno kultūros pamokos,kai atšyla oras,vyksta stadione!!!!Ir niekam tai ne motais!!!!Vaikams liepiama bėgt krosą!O tai ypač suintensivėja kvėpavimas!Tai smagu….O kai paskelbiama taršos viršyjimą(buvo 2019)tada demonstratyviai apvyniojama geltona stop juosta žalios vejos,mokyklos kieme ir liepiama žaisti ant asfalto!!!Bet paskui parodomajam cirkui pasibaigus,vėl i stadioną sportuot!!!Taip,sportas-sveikata!!!ar tikrai????

    Reply
    • XXX

      Čia vadinasi valstybės institucijos rūpinasi vaikais ir gyventojais ir jų sveikata! Protu sunku suvokti !Geda!

  7. Klaipėdietis

    Patys gyventojai yra kalti, o ne įmonės. Įmonės uoste veikia 50 metų ir tai vyksta nuo tų laikų, kai čia tų gyventojų nebuvo. Patys atsikraustėte gyventi, niekas jūsų nevertė to daryti. Todėl jei ten kažkas nepatinka, privalote patys kraustytis į ten, iš kur ir atskiraustėte. Įmonės čia atsirado anksčiau, todėl nustokite lipti joms ant galvų ir varykit iš čia. Patys atėjo, patys raunasi ir paskui verkia.

    Reply
    • Tadas

      Nusišneki!!!

    • Anonimas

      gyventojai FIRST, o ne Tavo š….įmonės

    • Gyventoja

      Šitas bordakas tęsiasi 3 metai kaip KLASCO dulketa krova geležies rūdos vyksta, anksčiau kol nekrove šito šūdo buvo viskas gerai.

    • ezys

      >>>Klaipedietis. Siaip jau tiek Klasco, tiek Klaipedos Nafta ten atsirado daug veliau nei gyventojai Vites kvartale, kai jis kuresi palei marias ejo kelias link juros, beja salia jo ikurti poilsio namai, spa, kuriu pastatas iki siol dar islikes (tiesiai uz Klasco tvoros). Taip, kad istorijos mokykites 😉

    • Daiva

      Mes gyvenam seniai, bet prie rusu valdzios taip nebuvo, isvada tokia, kad rusu laikais, valdziai rupejo zmoniu sveikata

    • sena Vitės gyventoja

      Prašau nepasakoti, ko nežinote. Bene pats naujausias Sportininkų g. 24 namas apgyvendintas 1975 pavasarį. Tada visa krova ir gamyba, ko gero, vyko pažangiau nei dabar, nes nei geležies dulkių ir naftos kvapo TIKRAI nebuvo. Labiausiai užnervindavo bandelių kvapas iš Duonos gamyklos Nr. 2 :). Kad dabar tuos kvapus, gal užgožtų naftą, benziną ir kažkokią chemiją.

  8. Mikas

    1. Jei per 12 dienų kompanija turi stabdyti savo darbą 12 kartų – tai jau akivaizdus rodiklis, kad su vykdoma veikla yra labai labai netvarkoje.
    2. „Klaipėdos naftos” aplinkos saugos vadovės siūlymas lyginti gautus duomenis su paros vidurkiais prilygsta ciniškam teiginiui, kad nuleiskime 2 litrus kraujo per 10 min., o užrašysime, kad per savaitę netekus 2 litrų kraujo pacientas vis dar sugeba išgyventi. Kiekis tas pats, tad ir efektas turėtų būti toks pats. Jei taip kalba aplinkos saugos vadovė, tai ir su ja kažkas labai labai netvarkoje.

    Reply
  9. Dvokia ta nafta

    JOJO DVOKIA NAFTOS produktais ir visiem viskas gerai. NAUDA Klaipedai dvokas ir LIGOS kaip VEZIUKAS SIRDIES ir t.t.

    Reply
  10. Liūdna

    Turėtume mera su kiaušiais, greit išsisprestų:(

    Reply
    • 8

      „Įdėmiai stebime kaip sekasi uosto kompanijoms, kaip pasitvirtina mūsų į uostą įdėtos investicijos. Matau KLASCO kompaniją ištisas paras per savo kabineto langą iš devintojo aukšto. Matau kiek atplaukė laivų, kiek pakrauta krovinių, pastatyti ir dirba naujieji kranai, naujai pastatyti sandėliai. Džiausiuosi KLASCO investicijomis ir jų gaunama grąža, o tuo pačiu šios kompanijos atnešama nauda Klaipėdos uostui ir valstybei“, – akcentavo A.Vaitkus.

    • Bet

      tai kad senai pragėrė, pensininkai išsirinko, o jiems kam jie?

    • 8 kui

      o kaip jam nesidžiaugti savo kūriniu – Karakumais, Palapinėm ir visokiais Generalinias kroviniais, tik keliems bezdalais? Kas čia keisto? Vaitkus džiaugiasi viskuo ir velykom ir kalėdom ir Marytės gimtadieniu ir gegužės švente tik sveikina visus ištisai, kaip anksčiau – didžios tautos didis vadas. Liaudžiai baisiai patinka, laikina išsijuosę ir sveikatos linki, meldžiasi, kad meru būtų. Kaip gi be vado Tauta? Kartais, tiesa, ir jis liaudies paklausia nuomonės ir dingsta į krūmus amžiams. Žiūri iš tolo kas bus. Ir vėl fb tik sveikina su šventėm, linki. Tiesa kartais kokią šiukšlę gatvėje nufotkina -rimtas strategas, bet dabar sekretorių neturi. Ar Vaitkus kaltas, kad tiek daug švenčių?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Vitės kvartalo gatvių atnaujinimas pajudės iš mirties taško

Gatvių, takų ir  kiemų infrastruktūros tvarkybos darbai, pradėti dar 2022 metais, Vitės kvartale sustojo praėjusių metų rudenį. Tai buvo siejama ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This