Programavimo pamokos pradinukams: penkiolika pretenduoja į vieną vietą

Švietimas

Penkiolika mokinių į vieną vietą – tokio neregėto dėmesio sulaukė technologinės kūrybos ir programavimo projektas Klaipėdos „Gilijos” pradinėje mokykloje. Norinčiųjų buvo trys šimtai dvidešimt du, o vietų tik dvidešimt dvi.

Pilotinį projektą inicijavo miesto plėtros agentūra „Klaipėda ID”, o finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė.

Taip kūrybinių technologijų akademijos „Sourcery For Kids“ pamokos į pradinės mokyklos programą Lietuvoje integruojamos pirmą kartą.

Anot pranešimo spaudai, vaikai nekantraudami laukia šeštadienio pamokų, o pusė projekto dalyvių yra mergaitės. Pradinukai ateina į tikrą technologinės kūrybos klasę, o ne į įprastą kompiuterinio raštingumo pamoką. Vaikai mokosi programavimo pagrindų: naudodami „Scratch” programavimo kalbą perpranta logines sąvokas, funkcijas – iki kintamųjų, sekų, koordinačių ir judėjimo ciklų, o viso to išmoksta per žaidimą. Sukauptas žinias jie panaudoja kurdami savo asmeninius projektus, pritaiko ir kitose pamokose.

„Gilijos” pradinė mokykla pilotiniam projektui buvo pasirinkta, nes yra didžiausia pradinių klasių mokykla Lietuvoje. Kiekvieną šeštadienį 22 vaikams vyksta dviejų akademinių valandų trukmės pamokos. Projektas tęsiasi jau tris mėnesius.

Programoje dalyvaujančio „Gilijos” pradinės mokyklos antroko Kristupo tėtis Darius džiaugiasi šia iniciatyva ir norėtų, kad jo sūnus ir toliau gilintųsi į programavimo paslaptis.

„Ateitis priklauso tiksliesiems mokslams, matematikams, programuotojams, – sako jis. – Todėl valstybė turi investuoti į vaikų žinias”.

Trečioko Domo mama Justina sako, kad sūnus nekantriai laukia šeštadienių: „Užsiėmimai įdomūs, mokytojai viską pateikia labai aiškiai, paprastai, lengvai”.

Antrokės Joanos ir ketvirtokės Elenos mama Justė iš pradžių baiminosi, kad praras šeštadienius, mat vienai dukrai pamoka vyksta ryte, kitai – vakare. Buvo neramu, ar vietoje nenustygstanti mažoji ištvers pusantros valandos. Visi nuogastavimai dingo pamačius kaip giliai dukros pasinėrė į programavimo pasaulį. Ji norėtų, kad projektas tęstųsi ir kitąmet.

„Pradinių klasių moksleivius pasirinkome sąmoningai, – sako „Devbridge“ atstovė, akademijos „Sourcery For Kids“ vadovė Gintarė Dzindzelėtaitė. – Kuo anksčiau pradedame vaikus mokyti loginio, analitinio mąstymo, tuo jiems lengviau mokytis, ateityje pasirinkti specialybę. Be to, tokio amžiaus vaikai dar neskirsto veiklų į berniukiškas ir mergaitiškas”.

VšĮ „Klaipėda ID” siekia projektą tęsti, tik šįkart – kitaip. Kaskart samdyti mentorių vienai klasei yra labai sudėtinga, todėl dabar pereinama prie kito etapo – edukuoti pačius mokytojus, kurie vėliau savo žinias perduotų moksleiviams.

„Matydami tokį didelį susidomėjimą ir suprasdami, kaip svarbu technologinės kūrybos kompetencijas ugdyti nuo pradinių klasių, suprantame, kad reikia ieškoti tvaresnio sprendimo. Šiuo metu mokinių, norinčių mokytis technologinės kūrybos ir programavimo yra tiek daug, kad nusprendėme pakeisti mokymo strategiją: nuo šiol bus rengiami pradinių klasių mokytojai, kurie savo žinias vėliau perteiks mokiniams ir taip galėsime pasiekti daug daugiau pradinukų”, – teigia „Klaipėda ID” švietimo projektų vadovė Alina Šoparė.

Pagal programą, kuri vadinasi „Techers Lead Tech”, mokytojai gautų pamokų turinį ir metodiką, kaip pravesti pamokas bei mentoriaus konsultacijas. Kadangi technologinės kūrybos ir programavimo srityje dauguma pradinių klasių mokytojų dar nesijaučia tvirtai, jiems paruoštas specialus programos turinys.

Nuo rugsėjo per pirmuosius mokslo metus siekiama parengti dvidešimt mokytojų – programą pilnai finansuoja VšĮ „Klaipėda ID”. Priemonių tokioms pamokoms daug nereikia – tik kompiuterio, interneto ir naršyklės. Jei mokykla neturi galimybės išsyk įtraukti šios pamokos į ugdymo planus, galima sukurtą turinį integruoti į jau esamas programas – matematikos, lietuvių ar anglų kalbos pamokas.

A. Šoparės teigimu, tokia iniciatyva pasieks kur kas daugiau moksleivių.

„Tikimės, kad nuo 2021 metų „Techers Lead Tech” projektas bus įtrauktas į Klaipėdos miesto savivaldybės strateginį veiklos planą, bus sudarytos galimybės mokymus rengti visų Klaipėdos pradinių mokyklų mokytojams ir kūrybinio programavimo pamokos bus įtrauktos į daugelio mokyklų pradinio ugdymo programas”, – sako ji.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Ištikimųjų, aušrininkų, socdemų ir valstiečių pasiekimai: priartėjome prie Visagino*

„Nesibaigiančių galimybių miestas ant jūros kranto. Klaipėda – perspektyvus miestas, pasirengęs sparčiai plėstis, atviras įvairiems investiciniams projektams“, – vis dar ...
2024-03-18
Skaityti daugiau

Miestas

Klaipėdai sukūrė naują reklamą

Šiaurietiškos nuotaikos kupinas miestas prie jūros, kuriame gera gyventi ir kurti. Tokią žinutę siunčia VšĮ „Klaipėda ID“ naujai pristatytas reklaminis ...
2024-01-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Gražiam Klaipėdos valdžios veidui piešti - po pusę milijono kasmet

Dabartinė Klaipėdos valdžia ketina nuo šių metų daugiau nei tris kartus padidinti išlaidas savo viešiesiems ryšiams. Nors teigiama, kad nemažai ...
2024-01-15
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This