Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-05-29 |
Klaipėdos pakraštyje, prie Taikos ir Jūrininkų prospektų sankirtos projektuojamas naujas prekybos paskirties pastatas, kuriame bus ir sandėliavimo bei administracinės patalpos. Tačiau statytojai savo planų įgyvendinti neskubės, nes laukia, kada po koronaviruso krizės stabilizuosis situacija.
Paviešintuose projektiniuose pasiūlymuose nurodoma, jog prekybos paskirties pastatai su sandėliavimo ir administracinėmis patalpomis projektuojami sklypuose, esančiuose Jūrininkų pr. 27A ir Jūrininkų pr. 33. Pirmasis 1,8977 ha ploto sklypas priklauso A. Griciaus autotransporto įmonei, o antrojo, kurio plotas yra 1,7055 ha, savininkė yra valstybė, bet jis yra išnuomotas jau minėtai įmonei.
A. Griciaus autotransporto įmonė ir yra šio projekto užsakovė bei statytoja. Projektinius pasiūlymus parengė UAB „NTH projektai“ (projekto vadovas (architektas) Tomas Žiulys).
Nurodoma, jog sklypuose bus pastatyti pastatai realiai funkcionuos kaip vienas statinys. Jie atskirai projektuojami tik todėl, kad yra atskiruose sklypuose.
„Statybos teritorija yra Klaipėdos miesto pietinėje dalyje, miesto pakraštyje, „Žardės“ rajone,„Žardės sodybų“ kvartale, Taikos ir Jūrininkų prospektų (gatvių) kampe. Esama teritorijos padėtis (miesto pakraštys), esamos išvystytos susisiekimo komunikacijos ir prisijungimo galimybės prie inžinerinės infrastruktūros sudaro palankias sąlygas formuoti intensyvesnį užstatymą“, – teigiama projektiniuose pasiūlymuose.
Juose nurodoma, jog Jūrininkų pr. 27A projektuojamo pastato plotas bus apie 5000 kv. m., o Jūrininkų pr. 33 sklype – 9000 kv. m ploto pastatas. Daugiau nei pusę pastatų ploto turėtų užimti prekybinės paskirties patalpos – mažmeninei ir didmeninei prekybai, ekspozicijoms.
Nurodoma, jog Jūrininkų pr. 271 projektuojamas pastatas bus vieno aukšto, jo aukštis sieks apie 12 metrų, o Jūrininkų pr. 33 – aukštis apie 13 metrų, o pastato viena dalis bus 3 aukštų.
Beje, viename iš šių sklypų Jūrininkų prospekte detaliuoju planu leidžiamas net 120 metrų aukščio užstatymas, o kitame – 30 metrų.
„Projektuojamų pastatų tūriai – paprasti ir nekomplikuoti, tiesių formų ir aiškių linijų, tai sąlygojo statytojo (užsakovo) užduotis ir sklypų išsidėstymas, jų forma. Numatoma, kad projektuojamo pastato konstrukcinė schema bus erdvinis gelžbetoninių, kompozicinių ir plieninių elementų karkasas. Jį sudarys kolonos, rygeliai, kompozicinės metalo-betono sijos, sienos-diafragmos, perdangų plokštės ir ryšiai. Trijų aukštų pastato dalies, esančios Taikos ir Jūrininkų pr. gatvių kampe, fasado apdailą numatoma įrengti iš aukštus estetinius reikalavimus atitinkančių apdailos medžiagų (aliumininių apdailinių plokščių, stiklo vitrinų ir kt.). Vieno aukšto pastatų dalies apdailą numatoma įrengti iš betoninių cokolinių plokščių, daugiasluoksnių kompozicinių „sandwich“ tipo plokščių, profiliuotų plieno lakštų. Vieno aukšto pastato dalies fasadas, nukreiptas į Taikos pr., aptaisomas saulės modulių (saulės panelių) plokštėmis, panaudojant plokštes kaip papildomą fasado apdailos elementą. Pastato spalvos – dalis pastato plokštumų numatoma Klaipėdos miestui būdingos raudonų plokščių spalvos, kita pastato dalis neutralių spalvų, sukuriant bendrą estetišką, kontekstualią pastato išvaizdą“, – rašoma projektiniuose pasiūlymuose.
Juose taip pat nurodoma, jog abiejuose žemės sklypuose projektuojama 371 stovėjimo vieta ir tai atitinka galiojančius reikalavimus bei visiškai tenkins ūkinės veiklos poreikius.
Privažiavimas prie sklypų nuo Jūrininkų prospekto yra per sankryžą pravažiavimo keliu, esančiu tarp žemės sklypų Jūrininkų pr. 27 ir Jūrininkų pr. 29. Privažiavimas prie sklypų nuo Taikos prospekto yra iš pravažiuojamojo kelio (gatvės) tarp Taikos pr. ir Žardupės g. per esamą nuovažą.
Šiuo metu sklypuose, kurie bus užstatyti, auga 99 medžiai, jų būklė gera. Tačiau numatoma 27 lapuočius nukirsti, kitus išsaugoti ir dar pasodinti 45 naujus bei įrengti pakankamai didelį plotą vejos.
„Pastačius pastatus, sklypai sutvarkomi, įrengiami privažiavimo keliai, aikštelės, želdiniai, šaligatviai, dviračių stovai, suoliukai, šiukšlių dėžės, mažosios architektūros elementai, įrengiami reklaminiai – informaciniai stendai, stovai, vėliavų stulpai, rodykles ir kt.“, – teigiama projektiniuose pasiūlymuose.
Tačiau kol kas neaišku, kada šis projektas taps realybe. A. Griciaus autotransporto įmonės atstovas Darius Gricius teigė, jog naujo pastato koncepcija turėtų būti panaši į neseniai pastatyto Dubysos gatvėje.
„Tai ir komercinės patalpos, ir ofisai, ir prekyba. Dar patys neapsisprendėme, kas tiksliai tuose pastatuose bus, dabar bandome pasidaryti projektą. Neaišku, kas bus su rinka, kokia bus situacija, nes ta krizė visoje Europoje jaučiasi. Kol kas planas toks, kad dalį patalpų naudosime savo reikmėms, nes nebetelpame savo pastate. O kita patalpų dalis bus nuomai. Savo poreikiams reikia ir administracinių patalpų, ir sandėliavimo, kažką buvome galvoję ir apie prekybą. Bet dabar tikrai neaišku, kaip bus. Tikrai nepulsime statyti, kol tokia visiškai neaiški situacija. Dabar planavimas, projektavimas, o paskui – pagal situaciją“, – kalbėjo D. Gricius.
Ko čia tie architektai taip tą drumzlinų šaltibarščių spalvą pamėgo. Jei jau raudonos plytos spalva tai ji kitokia. Ir spalvų tai visokių yra. Ir Minijos gatvėje daugiabutis su burokėlinių akcentu prieš Bega ir prie Žalgirio rūmų kažkoks bordavas. Va Miško kvartalo fasadai „apsiūti” tikra plytos ochra, nors ir plastikas. Silpni projekto fasadai, studentiški, bet kaip miesto pakrašty, nors Gricius galėtų rimčiau pavaryti, dabar – kaimo kisielius. Nesolidu. O Gricius – tai rimta.
Kaip dėl archeologinių tyrimų? Jei neklystu ten kazkur savininkai nutraukė sutartį leidžiančią tyrineti