P0

Svarbu, Uostas ir jūra

Savivaldybė neskuba perimti krantinių: remontui reikės milijonų eurų? (2)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-06-02


Klaipėdos savivaldybė paneigė patarlę, jog dovanotam arkliui į dantis nežiūrima. Atidžiai įvertinę krantinių, kurias Uosto direkcija nori perduoti miestui, būklę, politikai nebuvo linkę priimti tokios dovanos.

Iš Uosto direkcijos bus bandoma išgauti pažadą, jog blogos būklės krantinės bus sutvarkytos.

Klausimų kelia būklė

Paskutinio miesto Tarybos pastarojo posėdžio darbotvarkėje buvo sprendimo projektas dėl sutikimo perimti valstybės turtą. Toks sutikimas reikštų, jog savivaldybė sutinka perimti valstybei priklausančias, bet Uosto direkcijos valdomas krantines, kurios yra „Memelio miesto“ teritorijoje bei prie „Lindenau“ ir Vakarų Baltijos laivų statyklų.

Itin daug klausimų kyla dėl krantinių, pažymėtų numeriais 54-58, perėmimo.

„Šias krantines siūloma perimti, nes pagal galiojančius ir rengiamus detaliuosius planus visos šios krantinės ir teritorijos prie jų turi būti atvertos viešam naudojimui, turi būti sudaryta galimybė miestiečiams patekti prie vandens. Uosto direkcija perimti krantines siūlo ir dėl to, kad prie jų nebegalima vykdyti uosto veiklos“, – teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis.

Uosto vidus kompas

Tačiau jis tvirtino, jog savivaldybė šiuo metu yra pasirengusi perimti ne visas siūlomas krantines. Kol kas neskubama priimti krantinių, pažymėtų 54-58 numeriais. Jos yra prie Vakarų Baltijos laivų statyklos.

„Vizualiai įvertinome šias krantines, jų būklė kelia klausimų, jos nėra techniškai tvarkingos, todėl bandysime su Uosto direkcija aiškintis dėl jų sutvarkymo“, – teigė E. Simokaitis.

Arba viskas, arba nieko?

Būtent dėl penkių krantinių (54-58) būklės kilusi diskusija lėmė tai, jog Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pasiūlė išbraukti šį sprendimo projektą iš darbotvarkės ir jo net nenagrinėti. Esą į miesto Taryba bus sugrįžta tuomet, kai visos detalės dėl krantinių sutvarkymo bus išsiaiškintos su Uosto direkcija.

Anksčiau Uosto direkcijai vadovavęs Arvydas Vaitkus, šiuo metu esantis miesto taryboje ir Finansų ir ekonomikos komitete, siūlė pasinaudoti situacija ir perimti krantines, bet sykiu – gauti Uosto direkcijos įsipareigojimą sutvarkyti vieną krantinę, kurios būklė pati prasčiausia.

„Dabar yra geras laikas priimti krantines, nes egzistuoja ir laiko limitai, reikia naudotis ir tuo, kad centrinė valdžia pritaria perdavimui. Žinau šių krantinių kiekvieną metrą, tad apie jas galiu kalbėti atvirai ir aiškiai. Tiek, kiek aš žinau, tai ir Uosto direkcija, ir Susisiekimo ministerija turi tvirtą poziciją – arba imate viską, arba negaunate nieko. Nežinau, kodėl yra tokia sąlyga, bet ji yra. Žinau ir tai, kad 58 krantinės remontui jau yra padarytas projektėlis, manau, kad reikės apie 300 tūkstančių eurų, skambinau į Uosto direkciją, patvirtino, kad jie yra pasiruošę tą remontą padaryti. Tad manau, kad jei 58 krantinė yra sutvarkoma, tai klausimo dėl visų krantinių perėmimo toli nukelti nereikėtų, nes turime ir „Memelio miesto“ projektą, jiems reikia krantinių, jie turi teisę kelti sąlygas, nes investuoja 100 milijonų eurų“, – kalbėjo A. Vaitkus.

Visai kitokios nuomonės buvo miesto tarybos narys Rimantas Taraškevičius. Anot jo, Klaipėdos savivaldybė turėtų sutikti perimti tik krantines, kurios yra „Memelio miesto“ teritorijoje bei dalį tų, kurios yra prie „Lindenau“ laivų statyklos.

„Visi mūsų svarstymai perimti krantines turėtų užsibaigti ties 45 krantine. O dėl likusių, kurias siūloma perimti, turėtų būti atlikta ekspertizė, įvertinta būklė, nustatyta, kiek kainuos sutvarkyti. Be to, reikia aiškiai žinoti ir finansavimo šaltinius, nes remontas gali kainuoti labai didelius pinigus, kurių savivaldybė neturės. Uosto direkcija mums nori primesti nefunkcionalias krantines, naudojasi „Memelio miesto“ situacija ir sukinėja sąnarius“, – kalbėjo R. Taraškevičius.

„Jei kelsime sąlygą, kad galime perimti krantines tik iki 45 numerio, tai niekada neperimsime jokių krantinių“, – konstatavo A. Vaitkus.

Žalos dar nėra

Tačiau galiausiai sutarta, jog Klaipėdos savivaldybės administracija turi per mėnesį su Uosto direkcija pasiekti susitarimą, kaip prastos būklės krantinės turi būti suremontuotos. Klausimas dėl krantinių perėmimo turėtų būti svarstomas birželį vyksiančiame miesto Tarybos posėdyje.

Paklaustas, ar delsimas savivaldybės nuosavybėn perimti krantines gali turėti įtakos ir „Memelio miesto“ projektui, jį įgyvendinančios bendrovės „Stemma Group“ atstovas Nerijus Tilindis patikino, jog šiame etape jokios žalos dar nėra.

„Svarbu, kad perėmimas yra numatytas, o kada perims – čia jau savivaldybės teisė. Tai, kas yra krantinių valdytojas, mums kol kas neturi jokios įtakos. Dabar tokia situacija, kad kol krantinės yra uosto teritorija, formaliai, bent jau mūsų teritorijoje, jas turime aptverti tvora. Kai krantinės bus perduotos miestui, tvoras nuimsime“, – teigė N. Tilindis.

Jis pasakojo, jog nors koronavirusas ir pristabdė darbus, tačiau jau baigiamas parengti „Memelio miesto“ teritorijos detalusis planas. Kitą savaitę vyks jo sprendinių viešas svarstymas su visuomene.

„Be to, dėl tos koronos šiek tiek susivėlino ir architektūrinis konkursas „Memelio mieste“ turinčiam būti administraciniam pastatui. Konkurse norintys dalyvauti architektai per karantiną negalėjo atvykti apžiūrėti teritorijos, pabendrauti, todėl konkursinių darbų pristatymo datą nukėlėme į rudenį“, – teigė N. Tilindis, sykiu pabrėžęs, jog „Memelio miesto“ projektas tikrai nestovi vietoje.


2020-06-02

2 komentarai “Savivaldybė neskuba perimti krantinių: remontui reikės milijonų eurų?”

  1. bokštas tas mūsų R. Taraškevičius – ” …mums nori primesti nefunkcionalias krantines, naudojasi situacija ir sukinėja sąnarius…“. Įdomu kokią funkciją įžvelgia ir nori tas mūsų eks meras? Ar tik ne monolito pylimo savai kontorai? Ir ar tai ne kerštavimas? Ką jis ten ruošiasi ekspertuoti ir skaičiuoti? Jas reikia projektuoti visuomenės poreikiam, diskutuoti ko ir kiek reikia, kaip geriausiai padaryti ir tik tada skaičiuoti. O ką padarys nauji vystytojai šių teritorijų? Kuo prisidės prie krantinių tvarkymo daugiabučių statytojai prie elingo?

    • Teisingai pasakė buvęs meras. Prisiimti avarinės būklės krantines ir paskiau turėti didžiulį galvos skausmą. Tikslas yra išvystyti teritorijas. Jei norit verslui užkrauti sutvarkyti tas krantines, tai čia nieko iš vis nebus. Įtariu nesuvokiat kokios investicijos yra reikalingos? Atlikus ekpertizę būtų aiškus ir investicijų poreikis. O dabar uostas nugyveno krantines ir bando miestui įsūdyti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt