Ko tikėtis išvykstant ar grįžtant į Lietuvą

Uostas ir jūra

Vyriausybei užsimenant apie galimą karantino pabaigą, vis aktualesnis tampa klausimas dėl kelionių iš ir į Lietuvą. Ką būtina žinoti svarstantiems artimiausiu metu kirsti šalies ribas?

Kaip pranešė Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), nuo praėjusio pirmadienio keičiasi grįžtančių iš užsienio priėmimo tvarka. Remiantis naujausiais sprendimais, nuo šiol privalomai nebebus testuojami visi be išimties iš užsienio atvykstantys asmenys. Jie bus tikrinami tik, jei jaus koronavirusinei infekcijai būdingus simptomus.

Karantino metu keltų paslaugomis dažniausiai naudodavosi tie žmonės, kurie į Lietuvą grįždavo arba iš jos išvykdavo darbo reikalais. Palmiros Mart nuotr.

Lietuva atsiveria ir kai kurių Europos šalių piliečiams, ne visiems jiems bus taikoma privaloma 14 dienų izoliacija. Kiekvieną pirmadienį SAM skelbs sąrašus valstybių, iš kurių atvykti leidžiama, ir kurių piliečiai atvykę privalo izoliuotis.

DFDS keltuose ribojimai tebegalioja

Tiesa, prasidėjus karantinui prie naujos realybės prisitaikiusios transporto ir turizmo srities bendrovės neskuba atšaukti galiojančių saugumo, higienos reikalavimų. Pavyzdžiui, keltų bendrovė  DFDS ketina ir toliau riboti keleivių skaičių keltuose. Keleiviai vis dar negali pirkti atskiros vietos kajutėje, tik visą kajutę, prašoma dėvėti kaukes, laikytis atstumo ir sekti laive galiojančias taisykles. Sėdimų vietų salone šiuo metu parduodama tik kas trečia kėdė, krovinius gabenantys vairuotojai kajutėse apgyvendinami daugiausiai po du.

„Išvykstantys ar grįžtantys keleiviai visų pirma turi pasidomėti, kokius apribojimus taiko šalys, į kurias ruošiamasi keliauti. Kai kurios jų vis dar neįsileidžia vykstančių atostogų tikslais, kitose privalomas 2 savaičių karantinas. Nuo šiol nebeprivaloma laikytis 14 dienų saviizoliacijos grįžtantiems iš Vokietijos. Gera žinia ir ta, kad Lietuvos piliečiams jau galima grįžti ir iš Švedijos, tačiau parvykus iš šios šalies saviizoliacija dar privaloma. Deja, Švedijos piliečiams atvykimas į Lietuvą dar nėra leidžiamas“, – pranešime cituojamas DFDS viešųjų ryšių ir komunikacijos Baltijos šalims vadovas Vaidas Klumbys.

Jis patikino, kad karantino metu keltų paslaugomis dažniausiai naudodavosi tie žmonės, kurie į Lietuvą grįždavo arba iš jos išvykdavo darbo reikalais. Paprastai – dirbantys statybų, transporto ir logistikos, vėjo jėgainių, naftos platformų ar žemės ūkio sektoriuose. Įdomu tai, kad laivuose viso karantino metu su tam tikrais apribojimais veikusiose parduotuvėse keliautojai įprato pirkti ne tik lauktuves, gėrimus ar užkandžius, bet ir dezinfekcines priemones, veido kaukes.

Dėl ribojimų keltuose praktiškai neliko keliaujančių poilsio tikslais, todėl sumažėjo susidomėjimas aukščiausios klasės kajutėmis. Vis dėlto DFDS nusprendė investuoti į naują meniu, viename keltų atnaujinti aukščiausios klasės kajutes, kitame – įrengti naujo tipo barą su išskirtiniu asortimentu. Tikima, kad keliautojų srautai pamažu didės, o keliautojus visuomet norisi pasitikti su naujovėmis.

Pokyčių pastebėta ir krovinių pervežimo rinkoje – logistikos įmonės susidūrė su sunkumais dėl darbo jėgos stygiaus, todėl keltuose sumažėjo vežėjų kompanijų, kurios neturi labai didelių transportavimo pajėgumų. Tačiau kai kurios įmonės dėl trikdžių prie šalių sienų nusprendė savo logistines grandines kreipti į keliones laivais. DFDS atstovas pastebi, kad keltais gabentos ir medicininės apsaugos priemonės.

Bilietų nebėra artimiausioms dviem savaitėms

Šiuo metu su Lietuvos vėliava plaukia 12 bendrovės keltų. 2 iš jų aptarnauja maršrutą tarp Klaipėdos ir Vokietijos uosto Kylio, 3 keltai dirba tarp Klaipėdos ir Švedijos uosto Karlshamno. Aktualumo šis keliavimo būdas nepraranda – visi bilietai iš Vokietijos išpirkti artimiausioms dviem savaitėms.

„Galime tik pasidžiaugti, kad nė vienas mūsų maršrutas Baltijos jūroje karantino metu nebuvo sustabdytas. Tiek kompanija, tiek darbuotojai galimybę tęsti veiklą priėmė kaip svarbios Lietuvai misijos – parvežti tėvynainius ir užtikrinti svarbių prekių transportavimą – atlikimą. Prisitaikėme prie naujos realybės. Nors saugumas laivuose visada buvo vienas iš svarbiausių prioritetų, su COVID-19 susiję saugumo reikalavimai pareikalavo nemažai papildomų pastangų“, – pripažino V. Klumbys.

Iš viso „DFDS Seaways“ dirba 603 jūrininkai, maždaug pusė jų dabar plaukia laivuose.

„Dalis mūsų darbuotojų karantino metu dirbo namuose, tačiau palengva grįžtame į įprastas vėžes. Kol kas daugiausiai nepatogumų kelia klausimai dėl įgulų keitimo. Komandos dirba ir Šiaurės, Viduržemio jūrose, skrydžių stinga, tad tenka organizuoti specialius užsakomuosius skrydžius. Lietuvoje dirbančios įgulos dėl saugumo reikalavimų net ir trumpam neišlipa į krantą, jų negali aplankyti artimieji, o baigus darbą taikoma saviizoliacija“, – apie iššūkius, su kuriais teko susidurti, pasakojo V. Klumbys.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Dėl „furų" sutramdymo - kritikos rimbai Uosto direkcijai

Bendrovės „DFDS Seaways” prašymas leisti trims elektriniams vilkikams važiuoti pirmyn ir atgal Minijos gatve, tarp Baltijos pr. ir Kalnupės gatvės, ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

„World Travel Awards“ apdovanojimuose – DFDS pergalė

Vienas didžiausių Europoje keltų operatorių DFDS, iš Klaipėdos jūrų uosto plaukiojantis trimis maršrutais, prestižiniuose „World Travel Awards“ apdovanojimuose pelnė rekordinį ...
2023-11-15
Skaityti daugiau

Verslas

Nuo elektrinių vilkikų iki švaraus uosto

Į Klaipėdos regiono kelius neseniai išriedėjo pirmieji komerciniai elektriniai vilkikai Lietuvoje. Mieste gyventojus jau trejus metus vežioja elektrinis autobusas, pasiteisinusi ...
2023-06-27
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This