Ką uoste daro hidrografai?

Uostas ir jūra

Klaipėdos uosto direkcija savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook” tęsia pažintinį ciklą „Kryptis – jūra! ŽMONĖS“. Šįkart ji supažindina su žmonėmis, kurių rūpestis – prižiūrėti uosto akvatorijos gylį ir teikti apie ją duomenis.

Prieš dvidešimt metų Klaipėdos uosto akvatorijos didžiausias gylis siekė tik aštuonis metrus, tad į jį galėjo įplaukti tik žymiai mažesnės grimzlės laivai nei dabar, kai giliausia vieta laivybos kanale yra 15,5 m, o prie krantinių – 14 m gylis.

Prieš valant ar gilinant uosto akvatoriją savo darbą atlieka Uosto direkcijos gylių matavimo laivas „Lotas”, turintis modernią įrangą (echolotą, GPS, judesių jutiklį, garso greičio zondą) ir jo įgulą sudarantys hidrografai.

„Hidrografas yra toks žmogus, kuris matuoja gylius akvatorijose – vandenynuose, jūrose, visur. Visą uosto akvatoriją nuo jūros vartų iki Malkų įlankos mes turime išmatuoti vieną kartą per ketvirtį”, – sako Uosto direkcijos Uosto hidrografijos vadovas Raimondas Daukša.

Pagal hidrografų atliktų matavimų duomenis Uosto direkcijos Akvatorijos priežiūros ir aplinkosaugos skyriaus specialistai tikrina rangovų atliktų gilinimo ar valymo darbų kokybę ir apimtis. Planiniai batimetriniai matavimai atliekami uosto kapitono poreikiams, kad jis galėtų operatyviai reaguoti į dugno pokyčius. Gylių matavimo paklaida – tik 1-2 cm, „Loto” įranga vienu metu leidžia matuoti 512 taškų.

Sunkiausias hidrografų darbas vyksta grįžus į krantą – reikia aptikrinti terabaitus duomenų ir pateikti atsakymus, ar kokybiški atlikti gilinimo arba valymo darbai. Tai užima nepalyginamai daugiau laiko nei patys matavimai.

Beje, hidrografo specialybė įgyjama darbo metu – tokių specialistų neruošia jokia Lietuvos aukštoji mokykla. Dabar uoste dirba keturi hidrografai.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This