P0

Miestas, Svarbu

Bastionų tilto istorija: jau aišku, kad neaišku, kada jis atsiras (18)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-06-15


Penkerius metus trukę Bastionų tilto projektavimo darbai, nors už juos bus sumokėta, keliaus į šiukšlių dėžę. Klaipėdos savivaldybės vadovai nusprendė nutraukti sutartį su projektuotojais ir skelbti naują konkursą, kurio laimėtojai turėtų suprojektuoti gerokai mažesnį būsimą tiltą.

Bastionų gatvės tilto vizualizacija

Klaipėdos savivaldybė dar 2015 m. spalio 26 d. pasirašė paslaugų sutartį, kurios objektas – Bastionų g. su nauju tiltu per Danės upę projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos. Sutartis buvo pasirašyta su UAB „Kelprojektas“, jos vertė – beveik 860 tūkst. eurų. Sutartyje buvo numatyta, jog techninis projektas turi būti parengtas per 20 mėnesių.

Tačiau šiemet balandį Klaipėdos savivaldybėje vykusiame pasitarime nuspręsta sutartį nutraukti, nors paslauga ir nėra galutinai suteikta.

„Esminis dalykas tas, jog techninį projektą mums turi pateikti su statybos leidimu. Tikrai įvertinome situaciją, kai projektuotojai dėl kilusio gyventojų nepasitenkinimo, kitų reikalavimų turėjo papildomų darbų – padaryti Poveikio aplinkai vertinimo programą ir ataskaitą. Neoficialiai mums žinoma, jog net kelios institucijos nederins tokio projekto, koks yra parengtas, nes jis esą gadina senamiesčio infrastruktūrą, kelia triukšmo grėsmę gyventojams. Pozicija dėl nederinimo yra neoficiali, bet reikia ieškoti kitų sprendimų. Klausimas jau ir taip stumdomas į kairę ir į dešinę. Matome, kad projektas nebus suderintas, todėl siūlome projektavimo sutartį nutraukti šalių sutarimu. Sakome, jog reikia atsisakyti brangaus sprendimo, bet pati jungtis yra reikalinga. Tik reikia suprojektuoti tokį sprendinį, kuris būtų priimtinas ir gyventojams, ir derinančioms institucijoms. Šiuo metu sutartis dar nėra nutraukta, ieškome būdų, kaip tai padaryti, kad visoms šalims būtų kuo mažiau skausminga“, – Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariams pirmadienį informaciją pateikė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Rangovas yra atlikęs darbų, o savivaldybė juos priėmusi už 753 tūkst. eurų. Už atliktas paslaugas jau sumokėta beveik 452 tūkst. eurų. Bet dar liko neparengta Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita, neatlikta bendroji ekspertizė ir neišimtas statybą leidžianti dokumentas.

„O kas bus toliau? Detaliajame plane ta jungtis yra numatyta, kaip toliau elgsimės?“ – klausė komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė.

G. Neniškis teigė, jog savivaldybės pozicija yra tokia, jog dabartinę sutartį reikia nutraukti, o iš naujo projektuoti visą jungtį, ne tik tiltą. Tai ir bus padaryta, tik „labai negreitai“.

„Noriu padėkoti už drąsą, kad toks sprendimas priimtas, nes kiekvienam blaiviai mąstančiam žmogui buvo aišku, kad nereikia keturių eismo juostų tilto, kuris įsilieja į dviejų juostų gatves. Taip, prarasime kažkiek pinigų, bet sprendimas teisingas“, – sprendimą nutraukti sutartį gyrė komiteto narys Vidmantas Dambrauskas. Jis pabrėžė, jog Bastionų tiltas reikalingas, tačiau prioritetas turėtų būti skirtas kitoms jungtims.

G. Neniškis patikino, jog pirmiausia Klaipėdoje bus statoma estakada nuo Vilniaus plento iki Baltijos prospekto, antroje vietoje – estakada Taikos prospekte.

„Kol kas atviras klausimas, kas yra trečioje vietoje – estakada Minijos gatvėje ar Statybininkų prospekte. Šioms jungtims ieškoma sprendimų ir finansavimo, o Bastionų tiltas pagal funkcinę paskirtį yra pagalbinė jungtis, jo funkcija yra žymiai mažesnė nei šių keturių infrastruktūros objektų“, – teigė direktorius.

Jis pabrėžė, jog Bastionų tiltas tikrai niekur iš Klaipėdos savivaldybės strateginių planų nedings. Tačiau kol kas neaišku, kada jis bus pradėtas bent jau projektuoti.

„Šis objektas jau seniai yra laukiamas. Kai jį turėsime, galbūt kažkada ateityje bent savaitgaliais Tiltų gatvė taps tik pėsčiųjų. Šis tiltas yra visokeriopai laukiamas, tik reikia pačių geriausių sprendimų, kurių link ir einama“, – savivaldybės pozicijai pritarė ir komiteto narys Andrius Petraitis.

INFORMACIJA

Buvusius Grūdų produktų kombinato pastatus Gluosnių gatvėje įsigijusi Norvegijos investicinės ir nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Verdispar“ ketino čia statyti apie 50 000 kv. m gyvenamosios paskirties ir apie 10 000 kv. m komercinės paskirties pastatų ir pagal patvirtintą detalųjį teritorijos planą ne tik turėjo sutvarkyti prie jų sklypo esančias Dangės krantines, bet ir parengti naujos keturių eismo juostų Bastionų gatvės projektą bei naujojo Bastionų tilto techninį projektą.

Tačiau galiausiai tą daryti ėmėsi pati savivaldybė. 2015-ųjų spalį buvo pranešta, jo Klaipėdos savivaldybės skelbtą Bastionų gatvės ir tilto projektavimo konkursą laimėjo bendrovė „Kelprojektas“ kartu su partneriais – Nyderlandų projektavimo ir konsultavimo bendrove „Royal HaskoningDHV“ ir architektų biuru „Andrijauskas ir partneriai“. Jie darbus įsipareigojo atlikti už 859,4 tūkst. Eur.

2017-ųjų birželį Klaipėdos savivaldybė su „Kelprojektu“ pasirašė 16 tūkst. Eur vertės sutartį dėl Bangų g., įskaitant žiedinę sankryžą, rekonstravimo projektinių pasiūlymų parengimo.

Dar 2015 m. gruodį daugiau nei 100 Liepų, Danės gatvių ir Laivų skersgatvio gyventojų centrinės ir vietos valdžios institucijoms nusiuntė raštą, kuriame išreiškė protestą prieš Bastionų tilto statybą numatytoje vietoje.

Planuota Bastionų gatvė turėjo būti 522 m ilgio, keturių eismo juostų, su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje. Planuoto tilto ilgis – 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis turėjo būti 4,91 m virš jūros lygio.


2020-06-15

18 komentarai “Bastionų tilto istorija: jau aišku, kad neaišku, kada jis atsiras”

  1. Šiandie žiūrau per pitus Saulius per miestą tuščiam autobuse kažkur varuo ir išplaukė prieš akis tramvajus su visa studija, kažkaip ne faina…pasidarie

  2. Vakar žiūriu kaimynai Edma su Sauliumi malkas pjauna… ir kažkaip apie Bastijonų tiltą pagalvojau

  3. Jei benzingalviai nebūtų paėmę viršaus svarstymuose del tilto dydžio, tai tiltas jau stovėtų, bet gavosi kaip visada…Nugalėjo gigantomanai…

  4. Kiek JIE gali taškyti miesto pinigus visokiems vasiukų projektams? Negi nėra kas patrauktų juos atsakomybėn ir išieškotų ištratintus pinigus?

  5. Reiktų teisti ir išreikalauti vėjais paleistus pinigus iš projektų užsakytojų, jeigu jie nėra įgyvendinami. Gal mažiau švaistytų miestiečių pinigus .

    • Ne tik. Dar bus daug daug apsauginių tvorų, ekranų ir dar daugiau taršos matavimo stotelių. Ta prasme – visiškas kurortas.

  6. Uosto krovikai (miesto teršėjai) švenčia pergalę – pagaliau miestas už mūsų visų pinigus sutvarkys uosto krovikų reikmėm reikalingas gatves ir žiedus. Pasižiūrėkit į direktoriaus pagarsintą perspektyvinį Klaipėdos transporto objekų sąrašėlį. Ir toliau krausim, vešim, teršim. Kiek ilgai?

    • Uosto ir miesto konfliktas užprogramuotas įstatymuose. Geriausias šios problemos sprendinys būtų, jei uosto dalinis bendrasavininkas taptų miestas. Ir dalį pelno, kurį generuoja uostas, gautų ir miestas. Kokia dalis? Manau ne mažiau 20%. Ir baigtūsi visi ginčai dėl gatvių, taršos, turto ir t.t. Tada tikrovę atitiktų situacija.

  7. Nieko nereikia.tik nieko neniski nadaryk. Nieko dar 3 metus. o po to grisi atgal.kongas.

  8. Miestas turi nemažai susisiekimo problemų. Ar čia didžiausias kliuvinys? Šio tilto aplinkoje gyvenantys klaipėdiečiai visomis priemonėmis mėgina atmesti dabartinio tilto statybos sumanymą. Ar būtinai toks tiltas čia turi atsirasti? Gal užtektų pėsčiųjų tilto su galimybe pravažiuoti specialios paskirties transportui avarijos ir panašiais atvejais – tokių tiltų yra ir kituose Lietuvos miestuose. Reikia nuosekliai įvertinti, pasidomėti kitų miestų patirtimi.
    Tiltai puošia miestą, bet neturi bloginti jo miestelėnų gyvenimo kokybės.

  9. Bastionų tilto nestatysim – no problem – 860 000 €
    Tramvajaus netiesim – no problem – 460 000 €
    Klaipėdiečiai arba labai turtingi arba kvaili.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt