Ketvirtadienį arba penktadienį miestelėnai ir Klaipėdos svečiai jau galės saugiau praeiti pro prie pat Naujosios uosto gatvės stovintį buvusį tarpukario uosto direkcijos pastatą.
„Memelio miesto” projekto įgyvendinimu užsiimančios bendrovės „Stemma Group“ vadovas Nerijus Tilindis ir akcininkas, Klaipėdos garbės pilietis Martinas Gusiatinas atsiliepė į Klaipėdos savivaldybės administracijos vyr. patarėjo Kastyčio Macijausko, kurio vienas iš kuruojamų projektų yra ir ši teritorija, iniciatyvą.
Buvo sutarta, kad „Stemma Group“ nugriaus palei Naujoją uosto gatvę esančią mūrinę akliną tvorą ir padarys erdvę praėjimui, o savivaldybė įrengs taką pėstiesiems ir dviratininkams.
„Jau pradėjom tvoros griovimo darbus. Ketvirtadienį, vėliausiai penktadienį, turėtų atsiverti praėjimas. Miestelėnai ir svečiai galės saugiai apeiti šį namą, nesibaimindami būti nutrenkti automobilio”, – sakė N. Tilindis.
Beje, tokį pasiūlymą miesto valdžiai dar 2017 m. gruodį buvo pateikęs Daukanto g. seniūnaitijos seniūnaitis Eimantas Koševoj.
„Norint nutiesti pėsčiųjų bei dviračių takus, nėra būtinybės nugriauti dar vieną istoriškai vertingą pastatą. Taką prašau nutiesti vakarinėje (vidinėje) minėto pastato pusėje. Fiziškai tam šiuo metu trukdo tik apie 6 metrų ilgio buv. „Laivitės“ mūrinė tvora. Kadangi buv. „Laivitės“ teritorija nebepriklauso uostui ir joje planuojama nugriauti beveik visus pastatus ir statinius, tai bet kokiu atveju bus perprojektuojama ir ši vieta. Todėl prašau ieškoti sutarimo su minėtos teritorijos valdytojais dėl mūrinės tvoros pašalinimo tako įrengimui”, – savo kreipimesi rašė jis.
Šį kovą Kultūros paveldo departamento vertinimo taryba pastatą priskyrė vertingųjų savybių turinčių objektų kategorijai. Savivaldybės administracijos Teisės skyriaus vedėjo Andrius Kačalinas buvo sakęs, kad miesto valdžia to ir prašė.
„Toks statusas reiškia, kad rengiant bet kokį projektą – ar griovimo, ar rekonstrukcijos būtų privaloma spręsti, kaip tas savybes išsaugoti. Ar, pavyzdžiui, atkurti fasadą kitoje vietoje, ar panašiai”, – sakė A. Kačalinas.
Registrų centro duomenimis, šis pastatas yra statytas 1925 metais, tačiau istorikas Dainius Elertas tikina, kad jis iškilo kur kas anksčiau – dar XIX a. 1923-1940 m. pastatas priklausė Klaipėdos uosto valdybai. Būtent šiame pastate veikė pirmoji lietuviška Klaipėdos uosto valdyba.
Geras darbas skaitytojų dėmesio nepritraukia ?
O mes Dėkojame Martinui Gusiatinui ir Jo Komandai už gerus Darbus įgyvendinant daugiametį Miestelėnų siekį , prieiti prie vandens (Marių ) ir išplėsti Klaipėdos Senamiestį .
Pagarba
Arkadas pačiame name galėjo padaryti ir praėjimas būtų tiesiai, o ne per aplinkui… Tačiau pas kažką akivaizdu, yra kvadratinės smegenys…
Durniu laivas. Uosto ir laivu statylkos nereikia bet neekzistojančio uosto senoji kontora turi buti…gatves viduri.
Privatininkai nahaliavu gaus apžvalgos taka savo statomiems daugiabučiams, tokio pasiulimo sunku atsisakyti
Kovojom kovojom ir pasiekėm…namas stovės gatvėje, to norėjo, pasirodo miesto valdžia, blefas kažkoks !
Blefas kai žodis „prašė” perskaitomas kaip „norėjo”