„Smart-ID“ naudotojai raginami saugotis sukčių

Verslas

Pastaruoju metu padaugėjo atvejų, kai apsimetėliai bando paskatinti bankų klientus pasinaudoti jų turima programėle „Smart-ID“ ir, prisijungus prie savo banko paskyros, atlikti pavedimus sukčiams.

„Dar kartą reikia priminti, kad nei bankų darbuotojai, nei „Smart-ID“ specialistai niekada neprašo nei el. laiškuose, nei žinutėse, nei skambindami jokių asmeninių ir jautrių duomenų: nei banko prisijungimo ar atpažinimo kodų, nei PIN kodų, nei asmens kodo, – „SK ID Solutions“ pranešime spaudai cituojamas programėlę „Smart-ID“ sukūrusios kompanijos vadovas Lietuvoje Viktoras Kamarevcevas. – Todėl visuomet privalu kelis kartus patikrinti, prie kokio tinklapio jungiatės, ir visada pačiam suvesti tinklapio adresą. Taip pat žinotina, kad atnaujinti „Smart-ID“ paskyrą galima tik per programėlę, kurią klientas turi savo mobiliajame įrenginyje. Jokia aktyvi nuoroda niekada nėra siunčiama su prašymu atnaujinti asmeninę paskyrą, visa informacija yra pateikiama programėlėje.“

„Nei bankų darbuotojai, nei „Smart-ID“ specialistai niekada neprašo nei el. laiškuose, nei žinutėse, nei skambindami jokių asmeninių ir jautrių duomenų: nei banko prisijungimo ar atpažinimo kodų, nei PIN kodų, nei asmens kodo” , – sako Viktoras Kamarevcevas, programėlę „Smart-ID“ sukūrusios kompanijos „SK ID Solutions“ vadovas Lietuvoje.

Pranešime akcentuojama, jog įvesti PIN kodus internete reikia tik savo iniciatyva, o ne kažkam prašant, ir tik toms operacijoms, kurias inicijuoja pats žmogus. Primenama, kad PIN1 kodas naudojamas prisijungti prie paskyros, atpažinčiai, o PIN2 – patvirtinti jūsų pačių inicijuotam veiksmui, pasirašymui, pvz., banko operacijai ar pasirašant dokumentą.

Inicijuojant bet kokį veiksmą banko tinklapyje, suvedus banko prisijungimo ar atpažinimo kodą, jame parodomas kontrolinis keturių skaitmenų kodas, kuris turi sutapti su jūsų įrenginyje programėlės „Smart-ID“ rodomu kodu.

Taip pat būtina atkreipti dėmesį į rodomą paslaugos teikėjo pavadinimą. Tik tuomet galima suvesti PIN1 ir jungtis prie savo banko paskyros. Suvesti PIN2 galima tik tuomet, kai pats banko klientas inicijuoja kokį nors veiksmą, pvz., perveda pinigus savo iniciatyva į numatytą sąskaitą ar atlieka kitą operaciją. Beje, atliekant pervedimą „Smart-ID“ ekrane matosi pervedama pinigų suma bei gavėjas.

Teigiamo, jog pati „Smart-ID“ technologija yra saugi, ji niekada nebuvo kaip nors pažeista.

Kad „Smart-ID“ yra saugi ir patikima, patvirtina ir trečiosios šalys, pvz., nepriklausomi auditoriai TüVIT, Estijos valstybė.

Vienas išskirtinumų, užtikrinančių „Smart-ID“ saugumą, – tai panaudoti technologiniai sprendimai: „padalinto rakto“ technologija, kai pilnas privatus raktas nėra saugomas nei vartotojo įrenginyje, nei serveriuose. Todėl pasinaudoti „Smart-ID“ įmanoma tik į savo įrenginį įvedus PIN, kurį išskirtinai žino pats vartotojas. Todėl net ir sugebėjęs kaip nors įsibrauti į įrenginį įsilaužėlis vis tiek negalėtų pasinaudoti „Smart-ID“, kaip ir sužinojęs PIN kodus jų negalėtų panaudoti kitame įrenginyje.

INFORMACIJA 

Estijos įmonė „SK ID Solutions“ 2017 m. pradžioje pristatė „Smart-ID“ sprendimą. Jis gali būti naudojamas teikiant e. paslaugas finansinėms, švietimo, telekomunikacijų, energetikos, mažmeninėms, taip pat įvairioms viešosioms paslaugoms teikti. 

„Smart-ID“ nepriklausomų auditorių buvo pripažinta kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimo įrenginiu (angl. Qualified Signature Creation Device) – tai aukščiausias ES įmanomas įvertinimas. Tai reiškia, kad „Smart-ID“ pateikti parašai turi tokią pačią teisinę galią, kaip ir ranka rašyti parašai bei yra pripažįstami visoje Europos Sąjungoje.

Lietuvoje yra daugiau kaip 1,28 mln. „Smart-ID“ naudotojų, o visose trijose Baltijos šalyse – apie 2,74 mln. Kas mėnesį jie atlieka apie 55 mln. operacijų.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Konsultacijos

Mitai atgraso senjorus nuo kvalifikuotų el. parašo priemonių

Keturi iš dešimties vyresnių nei 65 metų Lietuvos gyventojų nieko nežino apie kvalifikuotą el. parašą, rodo naujausia Ryšių reguliavimo tarnybos ...
2022-05-26
Skaityti daugiau

Konsultacijos

Savo duomenis reikia saugoti ir e. erdvėje

Šią savaitę Rumunijoje atskleisti nusikaltėliai, kurie naudodamiesi e. bankininkyste iš beveik 100 Lietuvos ir 500 Estijos piliečių bei įmonių išviliojo per ...
2020-09-30
Skaityti daugiau

Verslas

Ragina saugiai atnaujinti „Smart-ID“

Prisijungimui ir el. pasirašymui internete naudojantys programėlę „Smart-ID“ savo paskyras dėl saugumo reikalavimų privalo atnaujinti kas treji metai. Tokių naudotojų ...
2020-09-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This