P0

Veidai

Tadas Girininkas: „Taisyklė „viską žinau“ R. Wagneriui netinka” (1)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-07-13


Rugpjūčio 1-ąją Klaipėdos senajame elinge pirmą kartą dainuos operos solistas, sodraus boso savininkas Tadas Girininkas, vaidinantis garsių užsienio teatrų scenose. Karjeros laiptais sparčiai kopiantis atlikėjas su jauduliu laukia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rengiamos Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ premjeros: tikisi, kad jaunystės mieste jo pasiklausyti susirinks buvę klasės draugai ir pedagogai.

 T. Girininkas – palangiškis, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos auklėtinis. Kaip geriausias operos solistas jis pelnė „Operos švyturio“ ir „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimus.

„Fotopastelė” nuotr.

2014 m. T. Girininką pastebėjo ir ėmė globoti operos teatrų prodiuseriai iš Danijos. Netrukus operos bosas debiutavo Švedijos festivalyje, Danijoje dainavo Antonino Dvoržako „Requiem“, pasirodė garsiame Liucernos festivalyje Šveicarijoje, Niurnbergo operos teatre. Dar platesni kūrybos horizontai solistui atsivėrė po pasirodymo Jacques’o Fromentalio Halevy operoje „Žydė“ Vokietijos mieste Konstance… Užsienyje dirbantis ir Lietuvą Europoje garsinantis solistas džiaugiasi galėdamas dainuoti Klaipėdoje, kur kažkada prasidėjo jo muzikinė karjera.

Įsimintinas debiutas Muzikinio teatro scenoje

Grįždamas į Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sceną, solistas jaučiasi ypatingai, nes būtent čia įvyko jo teatrinis debiutas: baigęs studijas, T. Girininkas atliko Charono partiją Claudio Monteverdi operoje „Orfėjas“.

„Buvo 2007-ieji. Didžiulis dainavimo scenoje įspūdis. Pirmasis žingsnis į operos pasaulį… Visa tai buvo Klaipėdoje. Visi solistai mena savo pirmus pasirodymus, nesvarbu, kuriame teatre tai įvyko. Gauti sceninės patirties teatre buvo kiekvieno studento svajonė. Su metais tos patirties prisirinko nemažai, sukurta jau daug vaidmenų. Kai laisviau jautiesi scenoje, ir vokalinė branda jaučiama“, – Muzikinio teatro pranešime cituojamas  į Klaipėdą sugrįžęs T. Girininkas.

Solistas, kurio mama gyvena Palangoje, tikina, kad dainuoti pajūryje jam bus didžiulis malonumas.

„Čia mokiausi vienuolika metų. Tikiuosi premjeroje išvysti žmones, su kuriais kuriais kartu mokėmės ar tiesiog bendravome. Ypač jaudinuosi laukdamas savo pedagogų, kuriems teks įrodyti, kad jų pastangos atsipirko“, – juokiasi T. Girininkas.

Saksofoną iškeitė į dainavimą

Būdamas paauglys T. Girininkas tvirtino, kad niekada nedainuos.

„Šeštoje klasėje pradėjau groti saksofonu. Jis man atrodė viskas, o iš choro ir vokalo pamokų bėgiodavau. Į Lietuvos teatro ir muzikos akademiją įstojau kaip saksofonininkas, visiškai negalvojantis apie dainavimą. Tik pradėjus studijuoti mano požiūris kardinaliai pasikeitė, kai išvydau pirmuosius spektaklius Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Jie paliko tokį įspūdį, kad saksofoną iškeičiau į dainavimą ir ėmiau atkakliai siekti naujo tikslo. Susidomėjęs soliniu dainavimu, baigiau vokalo studijas pas profesorių Vladimirą Prudnikovą. Net neįsivaizduoju kito kelio, kuriuo galėčiau eiti. Patinka džiazas, kiti muzikiniai žanrai, bet klasikinė opera yra mano meilė“, – tikina pašnekovas.

Įdomu, ar solistui svarbu dirbti vienoje trupėje, ar, kaip tam Olandui, geriau klajoti iš vieno teatro į kitą ieškant savo vienintelio, nepakartojamo vaidmens?..

„Negalėčiau atsakyti kategoriškai. Esu išbandęs abu variantus – dirbau trupėse ir dainavau kaip kviestinis solistas. Pasirinkau laisvai samdomo solisto kelią… Kai yra viena trupė, vienas teatras, mažiau galimybių išvykti dainuoti svetur. O aš galiu keliauti po daug šalių bei daug teatrų, ir, manau, tai padeda sparčiau tobulėti profesinėje veikloje. Susitinki su aukščiausio lygio profesionalais ir iš jų mokaisi, semiesi profesinės patirties. Yra ko pasimokyti ir iš mūsų šalies solistų. Kiekviena patirtis svarbi: tiek ta, kurią atsiveži iš užsienio, tiek ta, kurią gauni čia“, – tvirtina garsus solistas.

Opera svarbiausia

Kiek solistui svarbi operos režisūra? Ar jis mėgsta kūrybinius eksperimentus?

„Opera – tai muzika, išreikšta drama. Tad pirmiau kompozitorius, o paskui režisūra… Dalando partijos dar nesu dainavęs. Ji taps antruoju mano susitikimu su R. Wagnerio kūryba. Tai vienas iš sudėtingiausių kompozitorių, kurio muzikai atlikti prireikia daug kruopštumo ir nuoseklaus darbo. Taisyklė „išmokau ir jau viską žinau“ R. Wagneriui netinka. Nors „Skrajojantis olandas“ – viena iš ankstyvųjų kompozitoriaus operų, ne tokia sudėtinga kaip „Tristanas ir Izolda“ ar „Nibelungo žiedas“, džiaugiuosi, kad jau turiu patirties, leidžiančios drąsiai imtis R. Wagnerio kūrinių“, – sako T. Girininkas.

T. Girininko negąsdina tai, kad Dalando partiją teks dainuoti atviroje aikštėje Klaipėdos elinge.

„Seniai ten nebuvau ir šią vietą sunkiai pamenu, tad bus puiki proga sugrįžti. Manau, Dalando partija prie marių puikiai skambės. Dar mažai susidūriau su „Skrajojančio olando“ pastatymo kūrėjais, bet širdimi jaučiu, kad rezultatas bus neeilinis“, – įsitikinęs solistas.


2020-07-13

Vienas komentaras apie “Tadas Girininkas: „Taisyklė „viską žinau“ R. Wagneriui netinka””

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt