P0

Vasara

Geriausias laikas vaikų imunitetui stiprinti

Greta Bliutaitė, viešųjų ryšių specialistė
2020-07-23


Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijoje yra įtvirtinta daugiau nei 50 vaiko teisių. Tarp jų ir vaiko teisė į sveikatą, jos priežiūrą ir sveiką gyvenseną. O stipri sveikata prasideda nuo imuniteto. Stiprus imunitetas padeda išvengti ligų ir gerina nuotaiką. Pats tinkamiausias metas imuniteto stiprinimui – vasara, todėl visi tėvai turėtų žinoti, kaip stiprinti atžalų imunitetą.

Aktyvus laisvalaikis gamtoje įvairiais metų laikais, vaikščiojimas gryname ore, maudynės ežere ar jūroje yra puikūs grūdinimosi būdai.

„Norint sustiprinti vaikų imunitetą, patariama leisti laiką su šeima aktyviai. Aktyvus laisvalaikis gamtoje įvairiais metų laikais, vaikščiojimas gryname ore, maudynės ežere ar jūroje yra puikūs grūdinimosi būdai. Siekiant, kad vaikų organizmas būtų aprūpintas visomis reikiamomis medžiagomis, vitaminais ir mineralais, svarbu užtikrinti visavertę mitybą. Vaikas turi kiekvieną dieną valgyti daržoves ir vaisius, pieno produktus, neriebią mėsą, kiek rečiau – žuvį“, – sako Klaipėdos apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus patarėja Klaipėdos mieste Inga Česė.

Svarbu suprasti, kad vaikų imuniteto stiprinimas yra ilgas ir sudėtingas procesas. Todėl natūralu, kad šaltuoju sezonu vaikai vis tiek suserga infekciniais susirgimais. Imuninė sistema pilnai susiformuoja tik apie dvyliktus gyvenimo metus. Medicinos specialistų teigimu, normalu, jei vaikas infekcinėmis ligomis, kurias lydi aukšta temperatūra, per metus serga 6-8 kartus.

Pasak I. Česės, imunitetą stiprina produktų, kuriuose yra gerųjų bakterijų, vartojimas. Gerosios bakterijos, arba kitaip – probiotikai, stimuliuoja gerųjų bakterijų žarnyne dauginimąsi ir augimą. Probiotikų galima rasti jogurtuose, kai kurių rūšių pieno mišiniuose, bananuose, cikorijose, kai kuriose vaikiškose košėse. Vaikams taip pat rekomenduojama vartoti omega-3 riebalų rūgščių turinčius maisto produktus.

„Auginant vaikus, kelis kartus per dieną patalpas reikia vėdinti ir drėkinti jose esantį orą. Centrinis šildymas bei oro kondicionieriai sausina nosies ir gerklės gleivinę, tai leidžia mikrobams lengviau pakliūti į organizmą. Taip pat derėtų pratinti vaikus laikytis dienos režimo: eiti miegoti ir keltis ryte tuo pačiu laiku“, – sakė I. Česė.

Kaip teigia gydytojai, vaikui profesionali konsultacija būtina, jeigu jis serga daugiau nei aštuonis kartus per metus, arba serga rimtesnėmis ligomis, pavyzdžiui, plaučių uždegimu.


    2020-07-23

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt