P0

Svarbu, Transportas

Į Neringą – ilga kelionė per kopas (6)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2020-07-23


Jei esate vienas iš tų, kurie nesižavi ilgomis automobilių eilėms prie perkėlos į Kuršių neriją ir šią vasarą nusprendėte pasinaudoti ne kartą viešojoje erdvėje skambėjusiais kvietimais kelionei į pusiasalį rinktis viešąjį transportą, savo pasirinkimu galite likti skaudžiai nusivylę.

Pasak Gintaro Neniškio, vieta, kur autobusai gali sustoti, yra įrengta, o Neringos savivaldybei su jos vežėju lieka tik čia išleisti ir paimti keleivius bei pasirūpinti informaciniu stendu su tvarkaraščiais. Palmiros Mart nuotr.

Taip atsitiko vilniečiui Linui, kurio pasidalinti įspūdžiai iš kelionės į Neringą šiam kraštui skirtoje specialioje „Facebook” grupėje antradienio vakare tarp internautų sukėlė audringas diskusijas.

Žurnalistei pabandžius išsiaiškinti, kas dėl nesutvarkytų autobusų maršrutų bei sustojimo vietų Smiltynėje yra kaltas, dviejų kaimyninių savivaldybių atstovai pateikė visiškai priešingus argumentus, dėl susidariusios situacijos kaltindami vienas kitą. Tuo metu Automobilių kelių direkcijos komunikacijos specialistai nusprendė išvis nereaguoti į žurnalistės paklausimą.

Nėra tvarkaraščių

„Keli pastebėjimai apie Kuršių nerijos viešąjį transportą. Persikėlėm su keltu, atėjom į autobuso stotelę. Autobuso stotelė visiškai tuščia, joje stovi stotelės stulpas su 0 informacijos, be jokio grafiko. Paklausiau kelto darbuotojo. Pasirodo, mes persikėlėm „ne toje” perkėloje. Reikia bėgti pėsčiomis iki žiedinės sankryžos (nemenkas visai atstumas, jei ką, su kuprinėmis ir nešuliais), kur galbūt sustos autobusas, važiuojantis nuo „teisingos” perkėlos. Atėjom prie žiedinės sankryžos. Čia jokios stotelės, jokio ženklo, jokio grafiko, jokios informacijos, kur sustos autobusas, kada ir ar išvis sustos”, –  „Facebook” grupėje „Mūsų Neringa” rašė Linas.

Antrojoje įrašo dalyje jis pasidalino ir grįžimo atgal į žemyninę dalį įspūdžiais.

„Autobusas visiškai perpildytas, žmonės grūdasi, lipa per galvas, važiuojant, aišku, nemažai kas stovi. Šiuo metu dėl COVID rekomenduojama nesigrūsti. Bet kokį turi pasirinkimą, kai visai nėra vietos? Ar po 10 metų autobusų grafikas bus padažnintas? Kada problemos bus sprendžiamos?” – retoriškai klausė galimybe su viešuoju transportu aplankyti Kuršių neriją visiškai nusivylęs poilsiautojas.

Ragino nekurti kvailų įstatymų

Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis sakė, jog ši situacija kurorto merijai žinoma, tačiau neringiškai esą ne kažin ką gali patys padaryti.

„Kiek kartų dėl to esame kreipęsi į Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisiją, tai, jei mane gerai informavo, net atsakymo nesame gavę dėl autobuso stotelės įrengimo prie naujosios Smiltynės perkėlos”, – sakė Neringos meras.

Jo teigimu, prašymas, kad visi tarpmiestinio autobusai, pakoregavus grafiką, užsuktų ir į antrąją perkėlą, buvo išsiųstas ir Automobilių kelių direkcijai.

Transporto straipsnių vidus kompas

„Esame net pasiūlę variantą, kaip jiems suorganizuoti privažiavimą prie stotelės, buvo atsisakyta, nežinau priežasčių, aišku, nori imituoti, kad Smiltynės perkėloj eilių nėra”, – sakė D. Jasaitis.

Jo žiniomis, autobusų tvarkaraščius turėtų iškabinti patys vežėjai, tačiau esą laikytis grafiko tarpmiestiniams autobusams labai sunkiai sekasi.

„Netgi ta pati „Kautra”, ekspresai, po tris valandas vėluoja”, – tikino meras.

Pasak D. Jasaičio, Neringos savivaldybė yra suinteresuota, kad minėta situacija kuo greičiau keistųsi iš esmės.

„Mes suprantam, kad daugumai žmonių, ir mūsų vietiniams taip pat, būtų labiau patogu važiuoti iš Naujosios perkėlos, juk, sutikit, dabar Klaipėdos centras nebėra senasis turgus, o yra „Akropolis”, ten ir baseinas. Tačiau niekas nesugeba užtikrinti autobuso privažiavimo”, – teigė kurorto meras.

Jo žiniomis, privatininkai neužsiima keleivių privežimu iki perkėlos dėl esą netinkamos licencijų išdavimo tvarkos ir jiems keliamų reikalavimų.

„Jei teisės aktai nepasikeitė, tai bent jau pernai buvo visiškai man nesupranta licencijų sistema. Jei taksistas, o mikroautobusas irgi prilyginamas taksi, iš Nidos paima keleivį ir atveža iki kelto, o čia jau Klaipėdos teritorija, jis nebeturi teisės nuo kelto paimti žmonių, o turi grįžti atgal į Nidą vėl laukti naujų turistų Neringos savivaldybės vietoj”, – absurdiška tvarka stebėjosi D. Jasaitis.

Jo teigimu, tokie „kvaili įstatymai” yra priiminėjami Seime.

„Turiu patarimą visiems kandidatuojantiems į Seimą, kaip laimėti rinkimus: eikit su šūkiu „Panaikinsim daugybę kvailų įstatymų ir nekursime naujų”, – linksma gaida pokalbį baigė Neringos meras.

„Vežėjas yra Neringa, ji ir turi rūpintis”

Tuo metu Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius bei uostamiesčio Saugaus eismo komisijos pirmininkas Gintaras Neniškis tvirtino negavęs jokių Neringos mero minėtų jiems adresuotų raštų.

„Buvo tik diskusija gal prieš trejus kokius metus tarp Klaipėdos ir Neringos savivaldybių, kai buvo įrenginėjama stotelė prie Naujosios perkėlos ir mūsų pasiūlymas buvo ten įrengti autobusų sustojimą ir Neringa prie to pasiūlymo prisijungė. Buvo pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas tarp abiejų savivaldybių dėl bendro viešojo transporto sistemos valdymo ir buvome jau labai toli nuėję, bet viskas baigėsi niekuo, kai prasidėjo konkursinių procedūrų organizavimas”, – sakė G. Neniškis, pridūręs, jog šito projekto esą atsisakė pati Neringos savivaldybė.

Jo teigimu, maršrutą Nida – Smiltynė aptarnauja Neringos vežėjai, todėl pati Neringos savivaldybė, kuri yra maršruto savininkė, ir turi rūpintis autobusų stotelių įrengimu bei eismo tvarkaraščiais taip pat ir senojoje perkėloje.

„Jei vežėjas yra Neringa, tai keistai atrodytų, kad mes tvarkytume. Paprastai vežėjas tvarko ir stoteles, ir tvarkaraščius, jie su Klaipėdos savivaldybe nederinami”, – sakė G. Neniškis.

Be to, jo teigimu, jau seniai yra panaikinti ir draudimai imti pavežėjui keleivius iš kelto, atgal vykstant jiems į Neringą, o kurorto mero duomenys esą yra gerokai pasenę.

„Vienintelis dalykas, kuris iš to bendradarbiavimo susitarimo dar yra likęs, tai kontrolė: „Klaipėdos keleivinis transportas” patikrina keleivius, ar visi su bilietais važiuoja, ar visi taksistai turi leidimus, kaip jie laikosi tvarkos”, – sakė G. Neniškis.

Paklausimą Lietuvos automobilių kelių direkcijos spaudos tarnybai, ar neketinama įrengti sustojimo Naujoje perkėloje su tarpmiestinių autobusų maršrutų tvarkaraščiais, išsiuntėme dar antradienio vakare, tačiau iš valstybės biudžeto išlaikomi valstybės tarnautojai nepasivargino atsiųsti net formalaus atsakymo.


2020-07-23

6 komentarai “Į Neringą – ilga kelionė per kopas”

  1. Neringos stotelės, autobusai bei jų vairuotojai tragiški. Stotelės nevalytos, be grafikų ir kt. informacijos. Autobusai nepatogūs, purvini, keliai tragiški. Vietos autobuse dažnu atveju, laisvos, nėra. Vairuotojai – chamai.
    Kur žiūri Neringos vadovai, ir dar pasireiškia jog Jasaitis neišmano teisės aktų, žinios pasenusios ir dar yra melagis.

  2. Na ir vėl Nidos meriukas Jasaitis meluoja. Meluoja ir neraudonuoja. Matosi kad ir teisės aktų neišmano Jasaitis. Absurdas, kiek gali visus Jasaitis durninti?

  3. Jasaičio taktika : nieko neveikti, kažkam sukrutus sukelti dulkių debesį ir kuo skubiau iš jo nešti kudašių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt