Pinigų naujiems elektrobusams Klaipėdos valdžia ieškos parkomatuose

Miestas, Svarbu

Klaipėdos valdžios noras, kad miesto gatvėmis riedėtų kuo daugiau elektrinių autobusų, gali kirsti per automobilių vairuotojų kišenes, nes investicijų ekologiškam transportui žadama gauti padidinus parkavimo mokestį.

Šiuo metu mieste kursuoja vos du Klaipėdos autobusų parkui priklausantys elektrobusai „Dancer”.

Miesto tarybos skubiai prašoma leisti Klaipėdos savivaldybės valdomai bendrovei „Klaipėdos autobusų parkas“ teikti paraišką gauti ES finansavimą įsigyti 10 naujų elektra varomų autobusų. Vieno jų kaina yra apie 500 tūkst. eurų, tad už juos reikėtų sumokėti apie 5 mln. eurų.

„Klaipėdos autobusų parkas“ paraišką iki rugsėjo 1-osios turi pateikti Aplinkos projektų agentūrai. Jei paraiška laimėtų konkursą, jai būtų skiriama 55 proc. prašomos sumos, o 45 proc. finansavimą turi užtikrinti pats paraiškos teikėjas. Kadangi „Klaipėdos autobusų parkas“ yra savivaldybės įmonė, miesto tarybos prašoma nuspręsti, kad tie 45 proc. arba 2,25 mln. eurų būtų skiriami iš miesto biudžeto. Jie „Klaipėdos autobusų parkui“ būtų perduodami padidinus bendrovės įstatinį kapitalą – išleidus papildomą akcijų emisiją.

Pabrėžiama, kad pinigų reikėtų tik maždaug 2022 metais, nes iki to laiko vyktų procedūros dėl elektrobusų įsigijimo.

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje, kuriame pirmadienį buvo svarstomas šis klausimas, pabrėžta, jog pinigų investicijoms į ekologišką transportą tikimasi gauti, kai bus padidinta rinkliava už automobilių stovėjimą.

10 naujų elektrobusų įsigijimas esą būtų pirmasis realus žingsnis įgyvendinti idėją, jog mieste didžioji dauguma viešojo transporto būtų elektra varomi autobusai. Šiandien „Klaipėdos autobusų parkas“ turi du elektrobusus „Dancer“, o vienas, pagamintas Kinijoje, kol kas yra skirtas bandymams.

„Ekologiško transporto tikslas yra miesto ekologija, miestas kelias tikslus, kad viešasis transportas būtų ekologiškas, todėl miestas ir turi finansiškai prisidėti, nors tai ir yra iššūkis. Tikimės, kad užteks valios ir Klaipėdos mieste atsiras tokie mokesčiai, kurie skatins naudoti ekologiškai švaresnį transportą, o kita vertus, bus tas šaltinis, iš kurio galėsime tuos sprendinius finansuoti. Turime iš esmės peržiūrėti mūsų parkavimo rinkliavos tarifus ir dydžius“, – teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė siūlė pasvarstyti, jog galbūt tikslinga yra būsimą akcijų emisiją daryti ne uždarą, o atvirą ir taip į „Klaipėdos autobusų parką“ pritraukti privačių investuotojų.

„Lengviausias kelias yra pinigų paimti iš miesto biudžeto, bet iš jo daug kur reikės prisidėti. Dabar perkame 10 elektrobusų, bet jų reikia nupirkti 10 kartų daugiau. Todėl ir reikia galvoti apie kitas priemones, o ne biudžeto lėšas. Paprastuoju būdu pasakyti, kad padidinsime parkavimo mokestį ir surinksime pinigų, yra neatsakinga. Dėl mokesčio padidinimo turi nuspręsti miesto taryba, o be to, ten tikrai nėra tiek pinigų“, – kalbėjo J. Simonavičiūtė.

Komiteto narė Alina Velykienė teiravosi, ar įmonė „Klaipėdos autobusų parkas“ išanalizavo visus variantus, kur pati galėtų rasti pinigų, pavyzdžiui, gal turi parduoti nenaudojamo turto.

„Turėtume parduoti pusę savo turimų autobusų, kad galėtume padengti 2 mln. eurų prisidėjimą prie projekto. Mūsų pagrindinis turtas yra autobusai, kurių dalis yra pirkti išsimokėtinai. Elektriniai autobusai yra inovacija ir ekologija, mes nesame pajėgūs įsigyti tokios brangios technikos, o įstatymai eina pirmyn, todėl tą ekologišką transportą reikia turėti. Nežinau, ar galime parduoti Autobusų stoties antrą aukštą, bet ir tai neužtektų pinigų“, – teigė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Komiteto narys Vidmantas Dambrauskas siūlė kol kas neskubėti pirkti elektrinių autobusų, nes yra tikimybė, kad jų kainos gali kristi, o technika patobulėti. „Gal meteliams ar dviem reikėtų užtraukti rankinį stabdį. Ar tikrai turime skubėti, o gal turėtume palaukti patikimos technikos, nes kas pusmetį vis būna kokių nors naujovių?“ – klausė V. Dambrauskas.

V. Ramanauskas patikino, jog per pusmetį kainos ženkliai tikrai nenukirs, be to, perkant šiuos 10 eletrobusų, 55 proc. sumos padengs ES.

„Prisimenu visų rinkimuose dalyvavusių partijų ir komitetų programas, kuriose buvo įrašyta, kad pereisime prie ekologiško transporto, tai ir turime daryti, o lėšų galima rasti. Štai, nedarykime galimybių studijos ir jau turėsime 400 tūkst. eurų, nereikia Skulptūrų parko aptverti tvorą ir turėsime dar 700 tūkst. eurų“, – skaičiavo V. Dambrauskas.

Komitetas pritarė, kad „Klaipėdos autobusų parkas“ teiktų paraišką gauti ES finansavimą įsigyti 10 elektrobusų, pritarta ir tai, kad 45 proc. reikiamos sumos būtų skirti iš savivaldybės biudžeto. Paskutinį žodį, ar miestas įsigys ekologiškų autobusų, tars šią savaitę posėdžiausianti miesto taryba.

9 Comments

  1. Kęstas

    Baikit smardinti su tais dyzeliais. ateoties nesustabdysi.

    Reply
  2. Klaipedietis

    Negi miesto valdziai neaisku kad tramvajus yra tikrasis proverzis.ji atrodo apgailetinai.

    Reply
  3. Darnajudis

    Aš vistiek už paspirtukus kurie važiuoja priešais eismą autobusų juosta

    Nesuprantu, kodėl reikia važiuoti sunkiu tuščiu autobusu 20km/val kai lygiai tokiu pat greičiu ir su vėjeliu nuskrisiu paspirtuku, 350eur ir bilietas iki 1 eur kasdien metams į kiekvieną pusę iki 30km, kuo ne alternatyva, pigiau autobuso, energijos suvartojimas bereikšmis. Geriau pradėtų paspirtukų kelionės nuomos verslą už tą pačią bilieto kainą.

    Reply
  4. rms

    Kaip tie 10 elektrobusų pagerins oro kokybę mieste?
    Kada per dieną miestą kertą šimtai sunkiasvorių mašinų, nekalbų apie mūsų švariąją pramonę..
    Kokia prasmė?
    Ar kitaip paklaust, kam tas naudinga?

    Reply
  5. Klaipėdietė

    Nesuprantu kam tie aurobusai vis perkami?Žmonių vis mažiau ir mažiau Klaipėdoje,autobusai važiuoja pusiau tušti.Išskyrus rytais ir vakarais grįžimas namo.Kažkaip pildosi mūsų ponulių norai iš savivaldybės apie tuos el.autobusus.Skaičiuojame kokius % kas sumokės,o gali kas paskaičiuoti kokį % atkatų gaus mūsų vyrai,pavardes patys žinote nerašysiu.

    Reply
    • Pijus

      Kad žmonių mažėja, tai nereiškia kad neturi būti patogumas viešajame transporte. Ir gerai kad perka, nenumirsit.

  6. Nuomonė

    Miesto valdininkai masto kaip diletantai. Nei vienas komercinis keleivių vežėjas transporto priemonių neperka iš turimų pinigų, tokiems reikalams imamos paskolos, naudojami kiti finansiniai instrumentai. Sumos išdėliojamos keliems metams, o su savivaldybės garantija, paskolą galima būtų išbarstyti ir 15-ai metų. Ko gero tiek turėtų tarnauti elektrobusas. Tad nesunku paskaičiuoti, kad atsipirkimui vienas toks daiktas turi pervežti per dieną tik apie 100 keleivių. Čia su sąlyga, kad bilietai nebrangs visą tą laikotarpį. Tad jei elektrobusas per dieną tiek keleivių neperveža, reiškia jis nesprendžia miestiečių transportavimo klausimo ir yra nereikalingas. Jei perveža – reiškia atsiperka pats. Už pusę milijono kainuojantį vežimą su batareika gamintojas turėtų duoti garantiją visam tarnavimo laikotarpiui, tad remonto klausimas miestui neturi rūpėti. Ir nereikia čia tam reikalui kelti jokių mokesčių ir nebus galimybės gauti jokių atkatų. Visi bus nepatenkinti išskyrus miestiečius.

    Reply
  7. Respekt

    Šaunuoliai tie mūsų Tarybos nariai, rūpinasi miestiečių sveikata, šaunuoliai !

    Reply
    • Keistuoliui

      Čia į jūsų kišenę papildomų pinigų lenda ieškot, o jūs džiaugiatės kaip geležėlę radęs. Tai reiškia, kad rinkliava didės, automobilių parkavimas papildomai brangs, nors ir taip miestui yra mokami mokesčiai.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Spyglys

Sporto bazių valdymo centro darbuotojai negauna algų*

Nors pinigų yra, bet nėra nėra kaip tų algų išmokėti. Nes policinė Klaipėdos valdžiai išmobingavo šios kontoros direktorių, o laikinai ...
2024-04-12
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šoks restruktūrizacijos tango 

Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, kad nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovė „Vėjo projektai“ yra verta restruktūrizacijos, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This