P0

Verslas

Autoparką plečia suskystintomis gamtinėmis dujomis varomais vilkikais

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-07-30


Viena didžiausių Lietuvos transporto kompanijų UAB „Vlantana“ praneša, jog iki šių metų pabaigos planuoja įsigyti naujų švariausiu iškastiniu kuru – SGD (suskystintomis  gamtinėmis dujomis (LNG – Liquefied natural gas)) – varomų vilkikų „Iveco Sway“.

Naujasis LNG kuru varomas vilkikas bendrovės „Vlantana“ teritorijoje.

Klimatui neutralios ekonomikos kūrimo kontekste SGD (LNG) tenka svarbus vaidmuo: jų naudojimas sunkiajame transporte prisideda prie ilgalaikių Europos Sąjungos tikslų iki 2030 metų bent 40 procentų sumažinti automobilių CO2 taršą.

Pirmasis SGD (LNG) vilkikas jau atvežtas į Lietuvą ir šiuo metu pradėtas konkretaus pasirinkto modelio testavimas.

„ LNG kuru varomų vilkikų varikliai pasižymi mažiausiu poveikiu aplinkai. Lyginant su dyzelinu varomais varikliais, jie išmeta ženkliai mažiau kenksmingų dalelių. Taip pat variklio technologijos veikia itin tyliai, kas yra aktualu pristatant krovinius miestuose naktį, kur taikomi triukšmo apribojimai“, – apie SGD (LNG) vilkikų įsigijimą kalba  UAB „Vlantana“ generalinis direktorius Tomas Stonys.

Pasak jo, ilgalaikėje bendrovės veiklos strategijoje autoparko atnaujinimui atsižvelgiant į  ekologinį aspektą skiriama itin daug dėmesio. „Iveco Sway“ sunkvežimių gamintojas deklaruoja, kad palyginti su dyzeliniu analogu, dujomis varoma transporto priemonė 90–95 proc. sumažina išmetamų kietųjų dalelių kiekį, gerokai sumažina anglies dvideginio (CO2) ir azoto oksidų (NOx) taršą. Pažymėtina, jog  „Iveco Sway“  vilkikas su 2 SGD (LNG) kuro bakais gali nuvažiuoti iki 1600 km atstumą tik su vienu kuro užpylimu. Apskaičiuota, jog  SGD (LNG) kuru varomo vilkiko kuro sąnaudos yra net 15 proc. mažesnės nei dyzelinu varomo vilkiko.

„Deja mūsų šalyje iki šiol neišplėtotas LNG degalinių tinklas, kol kas neturime nė vienos degalinės, kurioje būtų užpildomi LNG kuru autovilkikai. Todėl tenka apgailestauti, kad naujieji LNG vilkikai dirbs užsienio rinkose, kurių pagrindiniai maršrutai bus tarp Vokietijos ir Beniliukso šalių, kur geriausiai išvystytas LNG degalinių tinklas“, – pažymi T. Stonys.

Lietuva yra patvirtinusi strateginį tikslą ir sąlygas, skatinančias kompanijas įsigyti suskystintosiomis dujomis varomus vilkikus bei dujų pildymo stočių įrengimą.

ES įgyvendina vadinamųjų mėlynųjų koridorių projektą, pagal kurį ne rečiau kaip kas 400 km vilkikams įrengiama SGD (LNG) degalinė, tačiau realybė yra ta, kad kol kas jos baigiasi ties Vokietijos ir Lenkijos siena.


    2020-07-30

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt