P0

Politinė reklama

Kapitonas M. Bastakis: „Turime didžiulį potencialą tapti konkurencinga jūrine valstybe“ (26)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-08-03


Lietuvos stiprybė – visus metus neužšąlantis Klaipėdos uostas su tranzitui itin palankia geografine padėtimi. Tačiau norint būti konkurencinga jūrine valstybe – tik uosto neužtenka.

Deja, daugiau nei dešimtmetį valdžioje sprendimus susijusius su jūrine ekonomika priima reikalingų kompetencijų neturintys specialistai, kurie siekdami paslėpti esančias problemas skatina klaipėdiečių ir uosto susipriešinimą. Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas Petras Bekėža pabrėžia, kad Lietuvoje jūrinis verslas yra pamirštas.

„Šiandien visi mums svarbūs klausimai keliauja per skirtingas ministerijas ir nėra kas kompetentingai spręstų ir kontroliuotų visą situaciją. Nors politikai akcentuoja, kad Lietuva – jūrinė valstybė, tačiau dėmesys jūriniam verslui yra nustumtas į užkampį“, – teigia P. Bekėža.

„Mūsų šalyje jūrų laivyba nėra laikoma prioritetine ūkio šaka, o tai turi įtakos ir kitiems klausimams. Pavyzdžiui, dar iki dabar nuo sovietinių laikų jūrininkams atlyginimas susideda iš dviejų dalių – darbo užmokesčio ir dienpinigių, nuo kurių nėra mokamos įmokos „Sodrai”, o tai reiškia, kad jūrininkai gauna daug mažesnes pensijas, socialines išmokas,“ – antrina kapitonas Mindaugas Bastakis ir priduria, kad tai tik viena iš daugelio jūrininkus kamuojančių problemų.

Kapitonas Mindaugas Bastakis
Jūrinė bendruomenė turi savo kandidatą į Seimą

Siekdami keisti susiklosčiusią padėtį, šių metų rudenį vykstančiuose Seimo rinkimuose Jūrininkų sąjungos tarybos nariai vienbalsiai delegavo kapitoną M. Bastakį atstovauti jūrinei bendruomenei.

M. Bastakis – 15 metų patirtį turintis jūrų kapitonas, dirbantis šiuolaikiniuose konteinerius gabenančiuose laivuose su galingiausiomis pasaulio konteinerių linijų kompanijomis – „Hapag Lloyd“, MSC, „Maersk“.

M. Bastakio kandidatūrai pritarė ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos direktorius Vaclav Stankevič.

„Esu profesionalus jūrininkas, nemažai metų praleidau jūroje, buvau Seime dvi kadencijas, todėl esu tikras, kad ten turi dirbti profesionalūs jūrininkai, kurie atstovautų jūrininkų ir jūrinių organizacijų interesams. Manęs nedomina M. Bastakio politinės pažiūros, bet žinau, kad jis yra profesionalus jūrininkas, laivo kapitonas, kuris gerai išmano savo profesiją. Visai jūrinei bendruomenei būtų labai gerai, jeigu toks žmogus mums atstovautų“, – tikina V. Stankevič.

Vienas esminių tikslų – atkurti Jūrinių reikalų komisiją

Į Seimą kandidatuojantis jūrinės bendruomenės atstovas M. Bastakis pažymi kelis esminius tikslus, kuriuos sieks įgyvendinti kadencijos metu. Pagrindinis iš jų – Jūrinių reikalų komisijos atkūrimas, kurioje būtų galima sutelkti ir spręsti visus su jūros ekonomikos vystymu susijusius klausimus.

Šiam sprendimui pritaria ir P. Bekėža: „Kai Seime turėjome jūrininkų atstovus, buvo labai daug padaryta ir požiūris į mūsų problemas buvo aktyvesnis. M. Bastakis yra puikiai susipažinęs su tarptautinės jūrų teisės aktais, kurie kelia reikalavimus ir Lietuvai. Seime turint jūrininkų atstovą, kuris žino šiuos niuansus, galima padaryti daug gerų darbų tiek Klaipėdai, tiek visai Lietuvai“.

Didžiulis Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, potencialas

„Esu įsitikinęs, kad Lietuva turi didžiulį potencialą tapti konkurencinga jūrine valstybe“, – pažymi M. Bastakis ir priduria, kad tai vienas perspektyviausių šalies ekonomikos sektorių ir viena pagrindinių Klaipėdos varomųjų jėgų.

„Pasitelkiant strategiją „Europa 2020“ galima prisidėti prie valstybės ekonomikos didinant užimtumą ir konkurencingumą. Jūrų ūkį ir Klaipėdos uostą, laikydami viena iš strateginių valstybės ūkio krypčių, skatinančių Lietuvos ekonomiką, ne tik sukursime naujų, geriausiai šalyje apmokamų darbo vietų, mažinsime emigraciją, skatinsime laivų statybą ir remontą, smulkų verslą, turizmą, į mokslinius tyrimus aktyviau įtrauksime Klaipėdos universitetą bei kitas mokymo įstaigas, bet ir per 2 metų laikotarpį į Valstybės biudžetą pritrauksime nuo 60 mln. iki 350 mln. eurų“, – tvirtina kandidatas.

Aplinkai draugiška plėtra

Tačiau M. Bastakis pabrėžia, kad bet kokia plėtra negali būti orientuota tik į greitą ekonominę naudą.

„Pirmiausia, privalome atsigręžti į gyventojų interesus ir poveikį aplinkai. Visos uosto, Laisvosios ekonomikos zonos, mieste veikiančios pramonės įmonės ir ypač savivaldai priklausantys ūkiniai subjektai turi dėti visas pastangas siekiant sumažinti taršą ir prisitaikyti prie keliamų aplinkosaugos tikslų. Lietuvos laivų statybos ir remonto pramonė pasižymi didžiuliu inovacijų ir dizaino pajėgumu. Šiam sektoriui teks strateginis vaidmuo pasitinkant tokius iššūkius, kaip klimato kaita, oro tarša, energijos efektyvumas ir jūrinės veiklos vystymas. Tai paskatins papildomų ir inovatyvių darbo vietų kūrimą“, – teigia kandidatas.

Klaipėda – Lietuvos kaip jūrinės valstybės simbolis. Šiame mieste kas antroje šeimoje yra žmogus, dirbantis jūriniame ar uosto sektoriuje. Tokiam miestui – būtinas profesionalus šios srities atstovas.

Rinkimuose M. Bastakis dalyvaus su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, 77 numeriu partijos sąraše. Taip pat už jį bus galima balsuoti Baltijos vienmandatėje apygardoje, Klaipėdoje.

Politinė reklama. Bus apmokėta iš Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos rinkiminės sąskaitos. Užs. Nr. 2020/07/31


2020-08-03

26 komentarai “Kapitonas M. Bastakis: „Turime didžiulį potencialą tapti konkurencinga jūrine valstybe“”

  1. Ką Lietuva turi be potencialo? Gal laivų? Kiek liko registre? Ir agitaciniam politiniam užsakytam straipsnyje būtų gerai nurodyti, kuriuose laivuose dirbote kapitonu. Greičiausiai – tik verstuvių generolas?

  2. nepazystu asmeniskai, bet is jo kolegu girdejau, kad doras, patikimas veikejas. matyt teisybe sako

  3. 1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj. REGATOS vietoj.

    2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.

    Tiems, kas skaito komentarus tinklaraštyje ir jau žino kur Smiltynėje stovi „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
    rekomenduojame nuvykti dar į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį… …

  4. ar jums patiko būti išdurtiems valstiečių ir Karbauskio? Patiko kaip Verygos SAM pasirodo ir babkes prasuko iš nelaimės? Jūs pajutote kaip atstovavo jus nusenęs sveikuolis, kuriam kaip paaugliui vėjai galvoje ar kaip jus atstovavo gydytojas, kuris dabar jau krikščionis patapo.

  5. O valytojų yra ne tik Klaipėdoje, o ir visoje Lietuvoje? O kas jas atstovaus Seime? Kas priims profesionalius valytojų sprendimus? Ką? Nėra profesionalių valytojų atstovių Seime – nebus ir profesionalių Seimo sprendimų, įstatymų valymo reikalais. Kaip gyvensime, klaipėdiečiai, be savų valytojų atstovų Seime? Ką rinkti reikės? Nei kepenio su kirkučiu, nei vaičekausko su gentvilais ir šiaulienėm… Kaip bus?.. Sustos gi vysas valymo verslas Lietuvoje. Kapitonų Klaipėdoje yra kas antroje laiptinėje, o valytojų?.. Galvokit. Ruduo jau čia pat.

    • Manau išrinkus Puteikienę ,būtų atstovaujamos ” visos specialybės ” ,labai aktualios klaipėdiečiams 🙂 Galvokime iki rudens 🙂

  6. visi gudrus ant valstiečiu ir zaliuju tulzi lieti, o tai kuo kiti nusipelne? ka konservai ka liberalai ka socdemai????? nuuu labai idomu … a tie jau šventi??

    • keliukų taip ciniškai nesitiesė, nebuvo tokio ministro kaip “Jarekas”, Verygos SAM pasirodo per karantiną VARKES suko…O jau Karbauskio lyderystės lygio tai nebuvo nuo sovietmečio…žiauri valstiečių valdžia ir liūdna

    • jis tinkamas trintis uoste, bet matyt nelabai nes parūpo seimas. Kapitonai kaip žinia tikrai didesnius kontraktus turi, bet matyt šis NETINKAMAS

    • kad Karbauskiui su Širinskiene būtų linskmiau 🙂

  7. kartą pamovė klaipėdiečius, daugiau niekas neapsigaus ir jokie kapitonai nesugraudins nei juo labiau tas nusenęs sveikuolis, kuris plepa niekus ir nesąmones.

  8. Pazistu M. Bastaki asmeniskai ir galiu patvirtinti , kad tai doras ir atsakingas zmogus . Jurininkas kuris laikysis jurininko zodzio . Pasitikiu ir palaikau .

    • o kokia nauda kad jis plaukios seime paskui Karbauskį su Širinskiene. Nejuokinkite.

  9. Susitikdami ir bendraudami su valstiečiais, kurie yra Klaipėdos miesto taryboje sužinojome, kad krovos kompanijos daugiau kaip dešimt metų vykdo krovos paskaičiavimus Baltijos jūrų uostuose. Jie nesikeičia. Klaipėdos uostas perkrauna apie 45 milijonus tonų. Jei Klaipėdos uostas kraus daugiau krovos, tai iš kart tiek milijonų tonų sumažės kaimyniniuose uostose. Ateityje, o tai žiūrint į priekį 10 – 20 metų nenusimato jokio krovos išaugimo. Kokia konkurencija, kai Europos sąjunga Darnaus vystymosi ir strategijos įgyvendinime rekomenduoja, kad būtų užtikrintas tarpusavio suderinamumas ir nuoseklumas, atsižvelgiant į konkrečias valstybių narių aplinkybes.

  10. vien todėl kad su valstiečiais
    Skvernelis noėjo iškirsti Girulius. Nori uosta statyti -tai ,,vasiuki” projektą kuris bus žalingas Lietuvai

    • Vėl Gentviliukas komentaruose savo dainelę dainuoja?

  11. Visuose partijoje visokių būna , tai aš vienmandatėse tik už žmogų balsuosiu ., kadangi pats iš Baltijos , tai tikriausiai ir Balsuosiu už M. Bastakį . kol kas kiek sekiau , geresnių kandidatų nemačiau .

    • čia Karbauskio projektas, kurį jis bando įgyvendinti dar keturiems metams.

  12. visais būdais bando išsaugoti valdžią, bet renka kas papuola. Prieš keturis metus jie įmetė Kirkutį iš kurio naudos klaipėdiečiai jokios neturėjo, o anas šiemet dar su Dagio krikščionimis kandidatuoja…Valstiečiai neturi žmonių jie renka iš visur ir stato, kas kažkiek populiaresnis ir taip vaidina partiją…O kadangi aš balsuoju Baltijos apygardoje tai šis ponas mano ir šeios narių balso negaus vien dėl to, kad valstiečių vėliava kabo.

  13. Saunuolis, Mindaugas. As ne kapitonas, bet irgi jurininkas, suprantu apie ka jis raso. reik, butinai reik jurininku atstovo, nes musu problemos Vilniuje nei girdimos, nei matomos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt