Dėl „Klasco” palapinių susitars taikiai?

Svarbu, Uostas ir jūra

Beveik metus iki nagrinėjimo teisme keliavęs AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) ir Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos (VTPSI) ginčas dėl nurodymo nugriauti laikinuosius sandėlius sustojo jau pirmo parengiamojo posėdžio metu.

Klaipėdos apylinkės teismas trečiadienį nusprendė padaryti pertrauką, kad šalys pabandytų ginčą baigti taikiai.

2016 m. iškilusios palapinės turėjo stovėti tik dvejus metus. Martyno Vainoriaus nuotr.

Bylinėjosi dėl to, kur bylinėtis

„Atvira Klaipėda” palapinėmis vadinamų laikinų sandėlių istoriją buvo aprašiusi dar 2018 m. rugpjūtį. Jos atsirado dėl „Klasco” suplanuoto sandėlio Naujoji Uosto g. 23 kapitalinio remonto. Kai įmonė paprašė Savivaldybės administracijos pritarimo tokiam remontui, jo projekte ir buvo numatyta vykstant šiems darbams įrengti „tris laikinas palapines, kurios išspręs nenutrūkstamą sandėlio produktų sandėliavimą/krovą kapitalinio remonto metu”. Kartu akcentuota, kad šios laikinos palapinės stovės tik dvejus metus, kol vyks sandėlio remontas.

Pernai vasarą veiksmų ėmėsi VTPSI. Po liepą atlikto patikrinimo inspekcija konstatavo, kad įmonė „2016 metais savavališkai vykdė ypatingojo statinio – sandėlio statybos darbus, neturėdama privalomo statinio statybos projekto ir statybą leidžiančio dokumento, tuo pažeisdama Statybų įstatymo nuostatas”. Kartu buvo surašytas privalomasis nurodymas iki kitų metų sausio 25 d. nugriauti statinį ir sutvarkyti statybvietę. Tačiau „Klasco” su juo nesutiko ir padavė ieškinį Vilniaus apylinkės teismui.

Vilniaus miesto apylinkės teismas pernai rugsėjį atsisakė priimti „Klasco” ieškinį, nurodydamas, kad su tokiu reikalavimus reikia kreiptis į Klaipėdos apylinkės teismą, nes objektai, dėl kurių ginčijamasi, yra uostamiestyje. Ginčas dėl bylinėjimosi vietos nukeliavo iki pat Lietuvos Aukščiausiojo Teismo, kuris šį balandį konstatavo, kad byla turi būti nagrinėjama Klaipėdos apylinkės teisme.

Pastarasis pirmąjį parengiamąjį posėdį surengė tik trečiadienį.

Taika įmanoma?

Bylą nagrinėjančiai teisėjai Kristinai Sušinskaitei pasiteiravus apie galimybę ginčą baigti taikiai, „Klasco” advokatas Kondradas Pabijanskas teigė, jog būtų galima pabandyt taikytis, juolab kad procesas jau vyksta gana ilgai.

„Objektas yra laikinas, anksčiau ar vėliau jo neliks. Buvo gautas savivaldybės administracijos pritarimas tam projektui, tad bendras konsensusas galimas. Mes matome galimybę svarstyti įvairius variantus. Šiuo metu matome bent jau porą variantų, kaip spręsti”, – dėstė advokatas.

VTPSI Vakarų Lietuvos teisės skyriaus vedėjas Tadas Būdvytis teigė, jog tokia galimybė yra, „jei pavytų susitarti dėl abiem pusėms priimtinų sąlygų”, tačiau institucija gavusi raštišką pasiūlymą dėl mediacijos taip ir nesulaukė atsakymo į prašymą patikslinti, ko „Klasco” siektų mediacijos metu.

„Mūsų pozicija aiški – yra nurodymas, kad turi būti šalinama. Tokie statiniai pagal įstatymą dar gali būti ir įteisinti. Iki šiol „Klasco” oficialiai nesutinka su mūsų dokumentais, tad esant tokiai situacijai mediacijos nenorime. Faktas, kad šie statiniai turi būti arba legalizuoti, arba nugriauti”, – teigė T. Būdvytis.

Visgi teisėjai dar sykį pasiteiravus dėl galimybės taikiai baigti ginčą buvo paskelbta kelių minučių pertrauka, kurios metu K. Pabijanskui ir T. Būdvyčiui pasikeitus nuomonės buvo priimtas sprendimas nutraukti posėdį ir duoti laiko šalims bandyti susitarti dėl taikos.

Dėl tokio sprendimo liko nenagrinėtas ir „Klasco” prašymas paskirti ekspertizę, kuri atsakytų, ar pastatytos palapinės yra statinys ar kilnojamas objektas. T. Būdvytis dėstė, kad tokios ekspertizės nereikia, nes faktinių aplinkybių užtenka padaryti vienokią ar kitokią išvadą, esą yra ir aiškūs teisės aktai bei teismų praktika. Be to VTSPI atstovas akcentavo, kad tokia ekspertizė didintų bylinėjimosi išlaidas.

Koks gi tas terminas?

Teismo posėdyje kaip žiūrovas dalyvavęs Klaipėdos bendruomenių asociacijos vadovas Renaldas Kulikauskas pertraukos metu replikavo abiem ginčo šalims, kad aiškinimasis, ar palapinės yra kilnojamas ar nekilnojamas statinys esą yra beprasmis, nes terminas, dėl kurio buvo gautas savivaldybės sutikimas, jau seniai baigėsi.

Reaguodamas į tai K. Pabijanskas teigė, kad terminas esą yra pratęstas iki 2025 m.

Tačiau „Atvirai Klaipėdai” uostamiesčio savivaldybėje pasiteiravus, ar iš tiesų buvo duotas toks sutikimas dėl ilgesnio palapinių stovėjimo termino, paaiškėjo, kad paskutinis raštas, kuriame buvo minėtas koks nors terminas, yra dar 2018 m. tuometinio administracijos direktoriaus Sauliaus Budino pasirašytas atsakymas bendrovei. Jame jis informuoja, jog miesto valdžią tenkina tik „Klasco” 2017 m. spalio rašte nurodytas naujas palapinių stovėjimo terminas – 2019-ųjų lapkritis, o ne 2025-ieji, kaip dar kartą buvo prašiusi įmonė.

ISTORIJA

„Klasco” tokių palapinių statybą motyvavo poreikiu juose laikyti krovinius, kol bus baigtas sandėlio Naujoji Uosto g. 23 kapitalinis remontas. Kai įmonė paprašė Savivaldybės administracijos pritarimo sandėlio remonto projektui, jos pateiktame aiškinamajame rašte buvo teigiama, kad qqq„laikinos palapinės bus naudojamos iki 2 metų (sandėlio kapitalinio remonto metu),  todėl jos nepažeis istorinės Klaipėdos dalies – Naujamiesčio – vertingųjų savybių”.

Savivaldybei išdavus tokį rašytinį pritarimą, palapinės buvo pastatytos.

2017 m. spalį „Klasco” informavo savivaldybę, kad sandėlis rekonstruojamas „tik iš dalies”, nes kitoje jo dalyje nėra pasibaigusi su klientu sudaryta nuomos sutartis, kurios jis nesutinka nutraukti anksčiau termino, sueinančio 2018 m. gegužę. Pažadėta, kad tada bus pradėti kapitalinio remonto darbai, kurie baigsis 2019 m. lapkritį.

2018 m. vasarą kompanija nuomonę jau pakeitė ir Savivaldybei atsiųstame rašte dėstė, kad „pasikeitus geopolitinei ir rinkos situacijai, keičiantis perkraunamų krovinių tipams, atsiranda papildomų atvirų aikštelių poreikis didesnio krovinių kiekio sukaupimui”, todėl įmonė mato didesnę prasmę ne rekonstruoti minėtą sandėlį, o vietoje jo įrengti aikšteles kroviniams. Dėl to miesto valdžia buvo paprašyta neprieštarauti, jog palapinės būtų eksploatuojamos dar 7 metus, o 2025 m. būtų dar kartą sprendžiama apie tolesnį jų naudojimą.

9 Comments

  1. Siulau..

    …pastatyti dar keletą palapinių.. visų mūsų ir valstybės gerovei !!!

    Reply
  2. Šlykšti

    ir eilinė Budino ir Klasco, Achemos samdinių afera. Jie dar klaipėdiečiais vadinasi. Brudai. Beje tai daryta labai nuoširdžiai ir stropiai prižiūrint Vaitkui-tuomet dar generališkai direktoriavo. Bet vienas geras dalykas vis tik yra, šitame šūdiname reikale. Kad yra tokia KBA ir daugiau nei metai spaudžia bendruomenė jau net teismuose. Kad dar iki asmeninės atsakomybės davarytų ir visą žalą jiems iš savų kišenių iškrapštytų. Stiprybės, kantrybės sveikatos ir pagarba.

    Reply
  3. Myliu lietuva

    Tuos palapines labai baisios,kai Geguzes g.vaiksto turistai tai jie nesupranta kas cia stovi.Nes daznai ateina pasigruozieti uosto ir va nieko nemato,nes palapines vaizda uzstojo.Reikia ko greciau griauti sita nesamone.

    Reply
  4. Komisaras Katanis

    Achemos aštuonkojo čiuptuvai valdo.

    Reply
    • Anonimas

      čia lietuviška versija, Katani – Lūbienės čiuptuvai

  5. siaip

    jei bet kuris Lietuvos pilietis kuris nesinaudoja korumpuotais veiksmais pasistatytu kad ir laikiną statinį, kad ir savo sklype. Pirmi maitvanagiai butu valstybes valdininkeliai kurie kibtu į jo atlapus, pradedant teismais baigiant kitomis priemonėmis kad grei3iai palapine nugriautu ir dar baudas priverstu per antstolius sumokėtu už nelegalia statyba bei nugriautu už to piliečio sąskaitą o dabar – vyksta Klasco lobizmo stumiama idėja vilkinti laika, tiek su teismu karusele tiek tipo derybomis su valstybe. O pasekmėje – vieni ir kiti žaidžia vaiku darželį, Geda kai valstybe , valstybes tarnautojai imituotuoju darbą. O sako pas mus su korupcija kariaujama ji naikinama. Realus pavyzdys kada matome jog tas nevyksta.

    Reply
  6. Absurdas

    po klaipėdsky ir ne kitaip. Ką bendro uoste turi sandėliavimo paslaugos ir uosto „geriausio” veikla. Tokią paslaugą patys ūkininkai ar verslas gali teikti bet kur, o ne miesto centre. Puikiausiai žinomi laivų grafikai ir tokį krovinį , beje kaip ir daugumą, galima atvežti iš bet kur nustatytu grafiku tiesiai į laivą. Pats Dambrauskas akis išpūtęs tai viešai teigė kalbėdamas apie geležinkelius. Kodėl eks generaliniai imdami iš valstybės milžiniškas algas ( 7000eur/mėn) leido savo „geriausiam ir tobuliausiam ” uostui vykdyti sandėliavimo paslaugą ir tuo pačiu rėkti , kad jiems trūksta vietos – plečiam uostą miesto sąskaita, reikia rezervo ir reikia kirsti Girulių mišką. Tuo tarpu mūsų grubliauskis vis makaronus kabino-susitikinėjame su uostų kiekvieną savaitę, vyksta intensyvios derybos, tariamės. Susitarė. Šūdžiai. O mes visi ištižę mulkiai. Žvejai mėgėjai parodė ir pasakė ką reikia daryti. Reikia su jais susivienyti ir užblokuoti uostą. Galima ir jachtom ir su kateriais ir su tuo SŪDUVIU dykai be darbo stovinčiu. Greitai tvarka atsirastu – ir uoste ir mieste ir Girulių miške.

    Reply
  7. Neįsijauskite

    p. Martynai, šiandien labai mėlynas dangus ir jau antrą savaitę į šias palapines stropiai gabenamas Lietuvos žemelės turtas – grūdai. Panašu, kad išskirtinai valstiečių didžiojo globėjo Karbauskio. Tad palapinės stovės ir dabar dar ilgai ir amžinai, ar bent kol bus skvernelis, vaitkus ir karbauskis. Tokia Klasko praktika kai patepus „Laikinas” tampa „Amžinu”.

    Reply
  8. Fenomenas

    ta teisėja ir visa LR teisinė sistema. Visos valstybinės institucijos, miestiečiai sako – BAISU, NETEISĖTA!!! – greičiau šalinkite. BUDINAI- tu visai visiškas visiškas…, kad leidai net tiems keliems metams, o dabar jau į Seimą lendi leisti „padėti” už dėžutes. Teisėja siūlo išnaudoti mediaciją ir „SUSITARTI”. Ar tai ne atvira korupcija lietuviškos Temidės vardu? Bet, jei tai liestų paprastą žmogelį susilipdžiusiam kokią būdelę ar persiplanavus butelį – VTSPI buldozeris sutraiškytų vienu ypu – Valstybės vardu. Ir jokių mediacijų.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Miestiečiai abejingai pasitiko Senojo turgaus halės rekonstrukcijos planus

Klaipėdos savivaldybės valdomos bendrovės Naujasis turgus užsakymu projektinius Senojo turgaus halės rekonstrukcijos pasiūlymus parengę architektai nesulaukė jokių visuomenės pastabų ar ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Mums rašo

Vandenilio gamyba Klaipėdoje: vandens nepavogs, miesto nesusprogdins

Kilus šaršalui dėl vandenilio gamybos ir užpylimo punkto plėtros Klaipėdos uosto teritorijoje, pateikiu trumpą santrauką atlikto poveikio aplinkai vertinimo, kad ...
2024-03-17
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This