P0

Svarbu, Temos

Kurorte nukentėjęs poilsiautojas: „Paspirtukais turėtų važinėtis atsargiau” (1)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2020-08-06


Vasarą šalies miestuose ir ypač kurortuose padaugėjus važinėjančiųjų paspirtukais ar riedžiais, vis dažniau viešojoje erdvėje pasirodo pranešimų apie neatsakingą šiomis transporto priemonėms besinaudojančiųjų elgesį, keliantį pavojų ir jiems patiems, ir kitiems eismo dalyviams. Policijos atstovų teigimu, taip atsitinka dėl eismo dalyvių atidumo stokos ir per didelio greičio.

Lūžo ranka

Šią savaitę Palangoje nuo paspirtukininko nukentėjo poilsiautojas iš Vilniaus.

Patyręs dviratininkas Eugenijus, savo dvirate transporto priemone praėjusią savaitę sėkmingai numynęs iš Klaipėdos į Nidą, o po kelių dienų – iš Nidos į Palangą, pastarojoje patyrė sunkią traumą. Traumos priežastis – neatsargus paauglio, važiavusio elektriniu paspirtuku, elgesys.

Klaipėdoje per pėsčiųjų perėją su paspirtuku paauglys skrieja, degant raudonam šviesoforo signalui. Palmiros Mart nuotr.

„Tvarkingai važiavau dviračių taku Jūratės gatve, kai staiga man iš nugaros išdygęs, dideliu greičiu skriejęs paspirtukininkas kliudė dviračio vairą. Nespėjau sureaguoti, griuvau, susitrenkiau galvą ir trupam praradau sąmonę”, – apie antradienį vidurdienį nutikusią nelaimę pasakojo paskutines dienas kurorte leidžiantis vyras.

Bemat prie nugriuvusio dviratininko prišokę praeiviai jam padėjo atsikelti, iškvietė greitąją pagalbą. Medikai, įtarę rankos lūžį bei smegenų sukėtimą, nukentėjusįjį nuvežė į Klaipėdos universitetinę ligoninę. Čia vyrui buvo atlikta kompiuterinė galvos tomografija, sugipsuota ranka: paaiškėjo, jog yra lūžusi kairės rankos alkūnės stipinkaulio galvutė.

„Buvau net trumpam patyręs amneziją – žmona sakė, jog kurį laiką neprisiminiau, kas man nutiko”, – teigė Eugenijus, pridūręs, jog dėl minėto įvykio į policiją nesikreipė. Jo žiniomis, nepilnametis važiavo išsinuomotu paspirtuku ir po susidūrimo pats buvo labai išsigandęs.

Vilnietis, jau daugybę metų nesiskiriantis su dviračiu, praėjusią vasarą juo sėkmingai išmaišęs pusę Lenkijos, sakė norįs atkreipti greitai ir neatsakingai elektriniais paspirtukais lakstančių tiek paauglių, tiek ir suaugusiųjų dėmesį.

„Jie turėtų važinėtis atsargiau, nelėkti tokiu beprotišku greičiu, ypač kai dviračių takai gana siauri, o kurorte pilna juose įvairiomis transporto priemonėmis besinaudojančių poilsiautojų”, – kalbėjo Eugenijus.

Jį ypač nustebino tai, jog didelio galingumo, suaugusiems skirtais elektriniais paspirtukais Palangos gatvėmis laksto vos 12-13 metų paaugliai, kurie ir patys, tikėtina, bet kada gali dėl to nukentėti.

Pagrindinės priežastys – atidumo stoka ir greitis

Poilsiautojo žodžius iš dalies patvirtino Palangos policijos Veiklos skyriaus viršininkas Kęstutis Bončkus. Jo duomenims, nuo vasaros pradžios, birželio 1 d., iki rugpjūčio 5 d. Palangoje užfiksuota 11 eismo įvykių, kuriuose dalyvavo dviračiais arba elektriniais paspirtukais važiavę asmenys.

Trys dviratininkai susidūrė su automobiliais, visais atvejais sužaloti buvo dviratininkai. Du dviratininkai ir vienas elektriniu paspirtuku važiavęs asmuo partrenkė ir sužalojo pėsčiuosius – visi sužalotieji buvo vaikai. Taip pat užfiksuoti trys atvejai, kai susidūrė dviratininkai ir du – kai susidūrė dviračiu ir paspirtuku važiavę asmenys, per šiuos įvykius sužalojimų patyrė du dviratininkai.

K. Bončkaus teigimu, pagrindinės tokių tokių eismo įvykių priežastys yra atidumo stoka ir per didelis greitis.

„Pagal Kelių eismo taisykles dviračių vairuotojai, važiuodami kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį važiuoti leidžiama greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. Dviratininkai dažnai važiuoja greičiau, be to, pastebime, kad daugėja važinėjančiųjų sportiniais, didelį greitį išvystančiais dviračiais. Atidumo dviratininkams ir važiuojantiems paspirtukais dažnai pritrūksta iš šalutinių kelių išvažiuojant į pagrindinį, ar į dviračių– pėsčiųjų takus. Jei visi – ir dviratininkai, ir važiuojantys paspirtukais, automobilių vairuotojai ir pėstieji laikytųsi Kelių eismo taisyklių reikalavimų, būtų atidesni, tolerantiškesni vieni kitiems, skaudžių nelaimių tikrai būtų mažiau“, – komentavo policijos atstovas.

Jis taip pat informavo, jog Palangos bendruomenės pareigūnės ši vasarą dėl dviračių, elektrinių paspirtukų daromų Kelių eismo taisyklių pažeidimų užkardymo vykdė 8 prevencines priemones (po 4 Šventojoje ir Palangoje). Jų metu eismo dalyviams buvo primintos jų pareigos ir dviračių eismo draudimai tam tikromis kurorto gatvėmis, teiktos konsultacijos, išdalintos atmintinės.

Policijos pareigūnai taip pat primena, kad dėvėti šalmus rekomenduojama visiems dviratininkams, o privalu tai daryti jaunesniems nei 18 m. dviračių vairuotojams ir keleiviams, važiuojant keliu. Minant dviratį važiuojamąja kelio dalimi naktį, visiems dviratininkams privaloma dėvėti liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, o dviračio lempos privalo būti įjungtos. Dienos metu privalu naudoti bent vieną iš šių priemonių.

Ketvirtadienį pranešta apie trečiadienį Klaipėdoje įvykusią nelaimę, kurios metu nukentėjo paspirtuku važiavusi 46 metų moteris – ją partrenkė vilkikas, moteris atsidūrė ligoninėje.

Klaipėdos vaikų ligoninės traumatologos Ramūnas Šuipys radio stočiai „Raduga” teigė, jog pastaruoju metu labai padaugėjo traumas patiriančių nepilnamečių, iš viso Klaipėdos regiono patenkančių į jų ligoninę. Ligoninės medikai vidutiniškai per dieną aptarnauja net iki 30 tokių pacientų. Esą anksčiau to nebuvo.

Mediko teigimu, pagrindinė vaikų traumų priežastis – važinėjimasis elektriniais paspirtukais, dviračiais bei naudojimasis batutais.

Teigiama, jog šią vasarą padaugėjo ir traumuotų suaugusiųjų, besinaudojančių paspirtukais.

INFORMACIJA

Šį pusmetį Klaipėdos kelių policijos pareigūnai surengė 123 policines priemones dviračių vairuotojų ir pėsčiųjų eismo saugumui didinti. Jų metu buvo nustatyta 130 Kelių eismo taisyklių pažeidimų.

Tuo metu Kuršių nerijoje pareigūnams šią vasarą jau įkliuvo 36 neblaivūs dviratininkai, 9 iš jų nustatytas didesnis nei 1,5 prom. girtumas.


2020-08-06

Vienas komentaras apie “Kurorte nukentėjęs poilsiautojas: „Paspirtukais turėtų važinėtis atsargiau””

  1. Paspirtukininkai yra tiksinti bomba kiekvienam vaikščiojančiam H.Manto g. Tačiau savivaldybės viešosios tvarkos skyriui ir policijai yra giliai px. Paspirtukas yra motorinė transporto priemonė su labai greitu įsibėgėjimu (nėra ką lyginti su dviračiu) ir turėtų būti uždrausta juo važiuoti šaligatviais, išskyrus juose esančiais dviračių takais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt