Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovai teigia esą nepatenkinti Palangos oro uosto pajėgumais.
„Skrydžių kryptys iš Palangos netenkina Vakarų Lietuvos verslo, esamų ir potencialių investuotojų, jos nėra palankios turistų srautams. Per pastaruosius metus ne kartą įvairiomis formomis ir lygiu bandyta spręsti Vakarų Lietuvos pasiekiamumo problemas, tačiau situacija iš esmės nesikeičia”, – rašoma rūmų išplatintame pranešime spaudai.
Jame pažymima, kad šiuo metu iš Palangos oro uosto galima pasiekti 5 šalis 6 kryptimis į: Dubliną (Airija) su pigių skrydžių bendrove „Ryanair”, Kopenhagą (Danija) su „SAS”, Londoną (Jungtinė Karalystė) su „Ryanair”, „Wizz Air”, Rygą (Latvija) su „airBaltic”, Oslą (Norvegija) su „Norwegian” aviakompanija. Po karantino nebeliko skrydžių į Dortmundą (Vokietija), planuota kryptis į Stokholmą (Švedija) atidėta vėlesniam laikui.
Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, rugpjūčio pradžioje Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai praneša atlikę apklausą, kuria buvo siekiama sužinoti skirtingų verslo sektorių nuomonę apie naujas skrydžių kryptis iš/į Palangos oro uostą, atitinkančias verslo, investuotojų, potencialių investuotojų interesus, prisidėsiančias prie turizmo regione skatinimo.
Apibendrinant respondentų atsakymus, įmonės daugiausia partnerių/svečių/turistų sulaukia iš Vokietijos, Norvegijos ir Švedijos. Verslui aktualios skrydžių kryptys nesikeitė: kaip ir anksčiau, didžiausią prioritetą atsakiusieji skyrė Vokietijai – (Hamburgo, Berlyno oro uostams) taip pat Nyderlandams, (skrydžiui į Amsterdamą) ir Belgijai (skrydžiui į Briuselį). Priežastys, dėl kurių šias šalis verslas nurodė prioritetinėmis, yra tai, jog jose įmonės plėtoja verslą, vykdo projektus, susitinka su partneriais ir investuotojais, turi dalį klientų ir kt.
Be to, apklausos dalyviai nurodė, kurios anksčiau vykdytos skrydžių kryptys iš Palangos oro uosto buvo svarbiausios jų įmonėms.
Kaip svarbiausias buvusias skrydžių kryptis nurodė skrydžius į Varšuvą (Lenkiją) ir Dortmundą (Vokietiją) – 75 proc., į Stokholmą (Švedija) ir Kijevą (Ukrainą) – 63 proc. Iš apklausos paaiškėjo, kad didžiajai daugumai apklaustųjų dažnai tenka naudotis jungiamaisiais reisais per Rygą/Kopenhagą.
Ketvirtadienį minėti apklausos rezultatai buvo pateikti Susisiekimo, Ekonomikos ir inovacijų ministerijoms, VĮ „Lietuvos oro uostai”, VšĮ „Keliauk Lietuvoje”, regiono savivaldybėms, siekiant prioritetinių skrydžių patvirtinimo ir jų kofinansavimo.
Valdymas iš palenkio, štai kur didžiausia mūsų problema.