KLASCO geležies rūdos krova: gali būti geriau?

Svarbu, Temos

Beveik kasdien dėl taršos linksniuojama bendrovė „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) yra linkusi investuoti į aplinkosaugos priemones, kurios galimai padėtų sumažinti dulkių sklaidą. Taip tikino bendrovės vadovai ir pabrėžė, jog klaipėdiečiams pagerinti gyvenimo kokybę esą trukdo aplinkosaugininkai ir uostamiesčio savivaldybė.

Geležies rūdos krova KLASCO teritorijoje. Mato Mačiulskio nuotr.

Kenkia NT vystytojai?

„Kartais labai skaudu, kai kompanija nori kažką padaryti, kad gyventojams būtų mažiau diskomforto, bet veikia toks požiūris, kad nieko nereikia. Manau, jog taip atstovaujama NT vystytojams, kurių nenoriu įvardyti, nors pagal jų dūdelę visi šoka“, – ir apgailestavo, ir piktinosi KLASCO generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

Jis tvirtino, jog dar praėjusiais metais buvo parengtas projektas, 10 ir 11 krantinės sutvarkytos taip, kad jose būtų galima vykdyti geležies rūdos krovą – ją perkelti iš 7-9 krantinių.

„Tai reikštų, kad krovą nuo gyventojų atitraukiame 200-300 metrų. Be to, esame pasiryžę investuoti 1,5 mln. eurų, už šiuos pinigus pastatyti 12 metrų aukščio apsaugines tvoras, kurios iš visų keturių pusių apsuptų krovą. Virš tvoros būtų sumontuotas vamzdynas, kuris skleistų rūką ir nusodintų visas dulkes. Tačiau negauname leidimo tokias aplinkosaugines priemones įrengti, krovą perkelti. Todėl ir kyla klausimas, ar Klaipėda yra uostas, ar naujieji vasiukai, kur žaisime šachmatais ir kasime milijonus“, – kalbėjo V. Štumbergas.

KLASCO teigimu, „DustTamer“ vėjo siena ir vėjo ekrano sistemos buvo sumontuotos JAV, Kanadoje, Australijoje, Pietų Amerikoje ir Europoje KLASCO analogiškoms bendrovėms, esančioms arčiau gyvenamųjų namų. Jos patikimai ir stipriai sumažina vėjo greitį bei kietųjų dalelių sklidimą ore. Sumažinus vėjo greitį, sumažėja ore esančių kietųjų dalelių, susidarančių atliekant krovos darbus, kiekis. Netgi praėjus daugiau nei 30 metų po pirmojo įrengimo Europoje ir daugiau nei 25 metus naudojimo JAV, sistemos audinys ir montavimo technologija pasirodė patvarūs ir atšiauriausiomis oro sąlygomis, išliko per uraganus, pūgas, nepakito dėl temperatūros svyravimo.

Krova padidėtų?

Anot V. Štumbergo, bendrovė buvo atlikusi krovos perkėlimo, apsauginės tvorelės, kitų aplinkosauginių priemonių įdiegimo poveikio aplinkai atrankos procedūrą, tačiau jai pastabas pareiškė Klaipėdos savivaldybė, o Aplinkos apsaugos agentūra pareikalavo, jog būtų atlikta išsami poveikio aplinkai vertinimo procedūra. Tokį aplinkosaugininkų sprendimą bendrovė esą apskundė teismui, o jame pasiektas taikos susitarimas.

„Poveikio aplinkai atranką turime pakoreguoti. Toks ir buvo susitarimas. Dabar tai darome. Tik gaila, kad laikas bėga, o žmonės skundžiasi dėl taršos, nors niekas ir neįrodė, kad ta tarša yra iš mūsų. Visa nupirkta įranga, kuri bus naudojama krovai 10 ir 11 krantinėje, dabar dūla sandėlyje“, – teigė V. Štumbergas.

Planuojama, jog geležies rūdos krova KLASKO teritorijoje iš visų keturių pusių būtų apsupta dulkes sugaunančia sienele. KLASKO pateikta vizualizacija

AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) informaciją atrankai dėl poveikio aplinkai vertinimo, siekdama gauti atrankos išvadą, kuri leistų vykdyti geležies rūdos krovą ir sandėliavimą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto krantinėse Nr. 10 ir 11, pirmą kartą pateikė pernai rugpjūtį.

„Mums labiausiai užkliuvo tai, kad geležies rūdos krovą buvo norima perkelti į 10 ir 11 krantines, tačiau ją palikti ir 7-9 krantinėse. Tai reiškia, kad krovos apimtys padidėtų, o tuo pačiu padaugėtų ir problemų. Be to, tada nebuvo jokios kalbos apie tas apsaugines sieneles, jos neseniai projekte atsirado. Mūsų pastaba buvo tokia, kad geležes rūda ir sandėliuojama, ir perkraunama turi būti uždaru būdu. Tokios pozicijos ir laikomės. Be to, mes tik teikiame pastabas, o galutinius sprendimus, derinimus atlieka aplinkosaugininkai“, – teigė Klaipėdos savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus vedėja Rasa Jievaitienė.

Vyksta teismai

„Atvira Klaipėda“ ir Aplinkos apsaugos agentūros, kuri turėtų suteikti leidimą įdiegti aplinkosaugines priemones, paklausė, kodėl nederinama KLASCO atlikta poveikio aplinkai atrankos procedūra.

„Labai gaila, tačiau dėl vykstančių teisminių procesų, susijusių su AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO), kol kas negalime plačiau komentuoti. Paaiškiname, jog Aplinkos apsaugos agentūra, įvertinusi išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitą, nustatė naujus stacionarius aplinkos oro taršos šaltinius, nenurodytus taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidime, ir priėmė sprendimą, jog reikalinga keisti taršos leidimą, prieš tai atliekant planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimą. Šį sprendimą KLASCO apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Šiuo metu byla bus nagrinėjama Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme“, – teigiama Aplinkos apsaugos agentūros atstovės ryšiams su visuomene Linos Gaidžiūnaitės atsiųstame atsakyme.

15 Comments

  1. Vytautas

    kuo aukstesne apsaugine siena tuo auksciau reikes iskelti greiferi su ruda iskraunant is vagonu ir kraunant i laiva , tuo paciu kuo auksciau pradeda sklisti dulkes tuo toliau jas nunesa vejas. Tokie kroviniai turetu buti kraunami tik uzdaru budu specialiose terminaluose.

    Reply
  2. Armani

    Kaip miesto centre gali ktaut toki krovini kurio dulkes padengia visa miesta Pievu take turiu buta tai siaubas balkonas visad juodas ir bute lubos grindys taip pat. Turi uzdrausti krauti tokius krovinius tokioj vietoij kur Siaures vakaru vejai ir dulkes padengia visa miesta, dar pietinei uosto dali krautu bet ne siaurinei katastrofa visiska.

    Reply
  3. Klaipėdietis

    Trūksta žodžių.. Gyvenam XXI amžiuj, europos sajungos šalis ir miesto centre turim monstrą su neatsakingais Lukašenkiniais valdymo metodais. Dar jiems kyla minčių plėstis, kirsti žaliąsias zonas….Yra tik vienas vienintelis spręndimas – nutraukti nuomos sutartį su šia įmone, jei nesugeba dirbti netaršiai. Į jų vieta ateis netaršiai dirbanti atsakinga įmonė. Visos Klasco šnekos ir pareiškimai paremti melu, melu ir dar kartą melu.

    Reply
  4. O man tai patinka

    G. Nausėda, kuris tapęs LR Prezidentu absoliučiai nieko nepadarė, kad jo Tėvelis, gyvenantis šalia taršaus uosto teritorijos, galėtų kvėpuoti švariu oru. Kaip sakoma, geras vaikas yra vertesnis už visus pasaulio pinigus. Ai, ne, ne taip norėjau pasakyti. Atsiprašau, suklydau. Norėjau pasakyti priešingai, jog viską valdo stambaus kapitalo pinigai. Silly Me. 🙂 Gerai, kad nors galime niekieno nevaržomi parašyti komentarą su savo nuomone po straipsniu, kuris, iš esmės, nieko nekeičia. O ir tie mūsų komentarai irgi nieko nereiškia. Demokratija ir laisvė, kurios taip šiuo metu siekia Baltarusija, taip sakant.

    Reply
  5. Vitės gyventoja

    XXI amžiaus Klaipėdos gėda yra miesto centre KLASCO krauti, sijoti, sandėliuoti mėnesių mėnesiais geležies rūda prie gyvenamųjų namų, vaikų darželių, mokyklų. Protu nesuvokiamas valstybinių institucijų: visuomenės sveikatos centro, sveikatos ministerijos, aplinkos apsaugos agentūros, aplinkos ministerijos toleravimas KLASCO taršai geležies rūdos. Kai vaikų stalai, žaislai, indai nusėsti juodomis dulkėmis, kuris dar į maistą pribyra. Visa tai žinant toleruoti – BAISIAU ir būti negali, nekalbant dar apie triukšmą naktimis per kurį vaikai negali užmigti , kuri kelia vandens patrankos kurios visai be naudos įjungtos. KLASCO isikerojimas Klaipėdoje prilygsta Lukošenkos valdymui.

    Reply
  6. SOS

    Laikykiės gerieji žmonės ! Reikalaukime maksimalaus, tai gal ką nors pasieksime…

    Reply
  7. Klasco -

    – pasitikrinkite savo Planuojamos Ūkinės Veiklos PAV atrankos dokumentą, psl.68 . Ten sakoma, kad šiuo metu rūda kraunama 0,2km atstumu nuo Švyturio g. gyvenamų namų. Planuojant perkelti rūdos krovą prie Žiemos uosto, rūda bus 0,2km nuo gyvenamų namų Nr.22 ir Nr.17 N.Uosto gatvėje. Jūsų teiginiai apie rūdos atitolinimą nuo gyvenamų namų, apie sąlygų gyventojams pagerinimą yra klaidinantys – savo rūdos peklą ir taršą jūs tik priartinsite prie miesto centro, prie senamiesčio, greta esančių gydymo įstaigų, švietimo įstaigų, valstybės įstaigų, daugybės kaimynystėje veikiančių privačių verslų ir prie gyvenamų namų. Jūsų pačių pastangomis KLASCO reputacija yra sistemingai žlugdoma, o toks negarbingo elgesio šleifas krenta ir ant atsakingai dirbančių uosto kompanijų.
    Klasco, geriau papasakokit Klaipėdai kaip dyzelinas „atplaukė” į Žiemos uostą 🙂

    Reply
  8. N.Puteikienė

    Mat kaip: KLASCO – geras, o aplink vien kenkėjai. Ir kodėl šiai įmonei taip nesiseka?

    Reply
  9. Se

    Klasco, Grigeo ir Vakarų mediena yra Klaipėdos pūliniai šiaurinėje dalyje. Pirmieji du dar ir aferistai.

    Reply
  10. xy

    Atvira Klaipėda – kas Jums atsitiko?

    Reply
    • elementaru

      – miestiečiams gaila euriuko per mėnesį, o uostininkai „pašeria reklama”, savivaldybė „istoriniais projektėliais” ir tenka skaitytis. Miesto bendruomenė miesto biudžeto formavimui neturi jokios įtakos ir visi tebepostringauja apie dalyvaujamąjį biudžetą. Tendencijos aiškios, bet džiaukimės nors dar ir tuo. VE senai prarado visus imunitetus. Malonu tik, kad Balticum transformavo savo ankstesnes kvailas žinias į „kasdienių rūpesčių” tinklelį. Gal išsilaikys.

    • Martynas Vainorius

      Xy, mums nieko neatsitiko, nes visada išklausome visus – ar Klasco, ar Grigeo, ar dar kas nors, kas kam nepatinka.

      Elementaru, taip miestiečiams vis dar gaila euriuko per mėnesį. Uostininkai “pašeria reklama”? Tas baneris, kur prie uosto rubrikos manote mus nupirko? 🙂 Savivaldybė pašėrė “istoriniais projektėliais” ir tenka skaitytis? Su kuo ir kaip skaitytis gal galėtumėte detalizuoti? Gal manote, kad aš gyvenime nieko be „Atviros Klaipėdos” daugiau negalėčiau daryti, kad ir „Maximoje” ar „Norfoje” prekes į lentynas dėlioti? Jei reikės, uždarysiu „Atvirą Klaipėdą” kitą dieną nei pradėsiu su kuom nors „skaitytis” ar kas nors jai „atsitiks”.

  11. Klasco = Lukašenko

    jokių leidimų Klascui kol : 1.nedemontuos savo „laikinų” palapinių bjaurojančių miesto centrą nepaisant jokių teismų sprendimų, taikos sutarčių ir Budino duotų sutikimų. 2. jokių rūdos krovos perkėlimų ir plėtimų. Pati Klasco prieš 1,5 metų viešai žadėjo -krauname paskutinį kartą 3. KVJUD privalo uždrausti Klascui miesto centre teikti krovinių sandėliavimo paslaugą su visokiais laikinais privežimais. Nesutikus to daryti KVJUD privalo aplamai inicijuoti procedūras, nutraukti žemės nuomos sutartį ir skelbti konkursą naujam žemės nuomininkui parinkti. Ar šioje kompanijoje kas nors atsako už duotus pažadus? Klasco išchamėjo kaip Lukašenka-savivaldybė ir aplinkosaugininkai mat kalti.

    Reply
    • Se

      Mintys teisingos ir protingos. Tačiau naivu tikėtis. KVJUD nėra miesto draugas.

    • se

      tai kad nedraugai ir susisiekimo ministerija ir visa vyriausybė ir pats premjeras. Net atvirai nekenčia. Kodėl , Grubliauskai, nežinai? Taip stengiasi žmogelis įtikti, chemija nesutapo. Klaskininkų Latakas šoks apgailėtinas polkutes pagal uosto kompanijų savininkų norus ir tik pabandytų nešokti. Na, o jei išrinksime vėl valstiečius su Skverneliu, tai tada jau miestas pamatys visas rūdas, naftas ir trąšas pilnu ir maksimaliu gražumu.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Medžių kirtimas: sprendžia vykdomoji institucija - meras

Želdynų komisijos išvada nėra galutinis žodis, nes vykdančioji institucija gali priimti kitokį sprendimą – tai yra reglamentuota įstatymu. O Vietos ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This