Pirmūnę suvaidinusi abiturientė: „Tai, ko mus mokė, kartais atrodė absurdiška“

Veidai
Avatar photoAtvira Klaipėda
2020-08-21

Klaipėdietė abiturientė Neda Malamura šiuo metu ruošiasi stoti į universitetą ir kartu laukia lietuviškos komedijos „Sistema“ premjeros, kurioje pasakojama apie mokyklos sistemos groteskiškumą. Neda šiame filme atliko vieną pagrindinių moksleivės pirmūnės vaidmenų.

Mokyklą baigusi mergina sako, kad mokiniams mokykloje tenka milžiniškas krūvis ir kartais net beprasmiai reikalavimai.

Klaipėdietė abiturientė Neda Malamura filme „Sistema” suvaidino pirmūnę. Filmo epizodas.

„Aš tikiuosi, kad filmas atspindės dabartinę švietimo sistemą ir visi supras, kaip absurdiškai mes, moksleiviai, gyvename ir kad galėtų būti kitaip“, – sako ji.

Abiturientės nuomone, dauguma mokytojų vis dar yra švietimo sistemos įkaitai – regis, svarbiausia vaikams išdėstyti, kas numatyta programose ir paruošti egzaminams, daugiausiai pasitelkiant laiko patikrintą mokymosi standartą – vadovėlį, o ne kūrybiškus, novatoriškus metodus.

„Deja, tie egzaminai mūsų neruošia gyvenimui“, – apgailestauja mergina. Abiturientė sako, kad dėl didelių krūvių ir reikalavimų retas kuris moksleivis apsieina be korepetitorių pagalbos. Ne vienam sunkiai sekasi susidoroti ir su psichologine įtampa.

Mokytis, kad atitiktum reikalavimus

Apie tai kalbama ir naujoje klaipėdiečių sukurtoje vaidybinėje komedijoje „Sistema“, kurioje Neda įkūnijo pirmūnę Gabrielę, pamynusią savo pomėgį futbolui ir pildanti mamos karjeristės lūkesčius. Filme su visomis savo grimasomis atspindima švietimo sistema, paliečiant patyčių, emigracijos temas, vaikų ir mokytojų nesusikalbėjimą, atskirtį ir nenorą inicijuoti esminių švietimo sistemos pokyčių.

„Krūviai yra milžiniški, net ir eiliniai atsiskaitymai, ypač baigiamojoje klasėje, atrodė kaip mini egzaminai, moksleiviai patyrė daug streso, o kur dar nuotolinis mokymas. Ne visi stresą atlaikė: buvo, kam pašlijo fizinė ir emocinė sveikata“, – mokinių realijas nupasakoja abiturientė. Kaip pavyzdį ji pateikia lietuvių kalbos rašinius. Esą reikalavimai tokie, kad net pedagogams buvo sunku juos įvertinti.

„Mokytojai mums sakė, kad tikrai yra sunku taip išmokti, kaip reikalaujama, o išmokti ir suprasti reikia taip, kaip reikia. Kaip reikalauja sistema, o ne kaip pats supranti. Tie reikalavimai kartais yra absurdiški“, – sako mergina.

Nėra ryšio su mokytojais

„Aš mokykloje labai stengiausi mokytis ir pasiimti kuo daugiau naudingos informacijos, nors pamokose tos gyvenimui naudingos informacijos buvo tikrai labai mažai, net juokas kartais imdavo, ko mes mokėmės“, – atotrūkį tarp žinių ir jų pritaikymo gyvenime pastebi N. Malamura, savo profesinę kryptį siejanti su pagalba žmonėms.

Klasėse su 30 ir daugiau vaikų mokytojams sunku įžvelgti potencialius talentus, o žinias atspindi tik pažymiai.

„Neturėjome stiprių ryšių su mokytojais, per pertraukas irgi beveik nebendraudavome. Tačiau yra ir kitokių, labai empatiškų mokytojų, bet jų, deja, mažuma“, – pastebi abiturientė. Ji sako turinti tik vieną mokytoją, kuri jai yra tikras įkvėpimo šaltinis – šios mokytojos pamokose moksleiviai yra skatinami gilintis į save ir gautomis žiniomis prisiliesti prie tikro gyvenimo.

„Mes į mokyklą neiname pramogauti, bet kitoks, artimesnis bendravimas su mokytoju būtų didesnė paskata ir malonumas eiti į mokyklą. Bet suprantu ir pedagogus – dabartinė mokinių karta yra labai sudėtinga, ją užvaldžiusios technologijos“, – problemą įžvelgia klaipėdietė.

Filme – absurdiška švietimo sistemos realybė

Epizodas iš filmo.

Pasak N. Malamuros, yra nemažai vyresnio amžiaus pedagogų, kurie galbūt patiria sunkumų naudotis technologijomis pamokose. Tai, anot abiturientės, itin išryškino nuotolinis mokymas, kuris buvo įvestas karantino metu. Mergina sako, kad moksleivių nebetenkina vien diktavimas iš vadovėlio.

„Manau, kad labai sunku dirbti su dabartine karta – kaip suprasti tokį žmogų, kuris technologijomis apsuptas nuo mažens ir nebesupranta, kas yra knyga“, – sako mergina.

Abiturientės nuomone, pedagogas turi degti aistra savo darbui, tačiau nedideli atlyginimai ir sudėtinga darbo atmosfera, anot merginos, neįkvepia rinktis pedagogo profesijos, todėl švietimo sistemos transformacija vyksta labai lėtai.

„Filme „Sistema“ rodoma, kad ne visi mokytojai gali būti gerbiami, kad yra labai didelė nesantaika ir tarp mokinių – visa tai didina atskirtį. Tikiuosi, kad filme atspindima dabartinė švietimo sistema padės suprasti, kaip absurdiškai mes, mokiniai, gyvename ir kad galėtų būti kitaip“, – viliasi abiturientė.

Vaidybinis filmas-komedija „Sistema“ kino teatruose visoje Lietuvoje bus rodomas nuo rugsėjo 18 d., skelbiama agentūros MEDIA DIA išplatintame pranešime.

Žymos: | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Konsultacijos

Daugiausiai senjorų dirba švietimo, sveikatos priežiūros, vandens tiekimo įmonėse, mažiausiai - IT sektoriuje

Demografinė situacija verčia keisti požiūrį į vyraujančią situaciją darbo rinkoje penkiasdešimtmečių ir šešiasdešimtmečių atžvilgiu. Užimtumo tarnyba pasidomėjo Lietuvos įmonėse ir ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

Švietimas

Dalinsis patirtimi apie švietimo padėtį Pietų Korėjoje

Klaipėdos karalienės Luizės jaunimo centro vaikų šokių studijos „Junga“ neformaliojo vaikų švietimo (šokis) mokytoja ekspertė Ilona Stankevičienė sausio15-23 d. dalyvavo ...
2024-01-26
Skaityti daugiau

Nuomonės

Norime išspręsti eismo problemas - investuokime į švietimą!

Vykstant spartiems urbanizacijos arba miestų plėtros procesams visame pasaulyje populiarėja diskusija, kaip tobulinti eismo sąlygas miestuose, kad jos būtų kuo ...
2023-01-31
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This