Ragina saugiai atnaujinti „Smart-ID“

Verslas

Prisijungimui ir el. pasirašymui internete naudojantys programėlę „Smart-ID“ savo paskyras dėl saugumo reikalavimų privalo atnaujinti kas treji metai. Tokių naudotojų Lietuvoje šiemet bus 60 tūkst., o kitąmet – jau per 500 tūkst. Internetiniai sukčiai siekia pasinaudoti programėlės populiarumu ir apgaule išvilioti pinigus iš žmonių sąskaitų bankuose.

Programėlė „Smart-ID“ yra populiariausias asmens autentifikavimo įrankis internete, kai Lietuvos gyventojas jungiasi prie savo paskyros finansų ar kitas paslaugas teikiančių bendrovių tinklapiuose. Prisijungimui internete „Smart-ID“ naudoja daugiau kaip 1,3 mln. mūsų šalies gyventojų, o tarp trijų Baltijos šalių piliečių tokių paskyrų skaičiuojama beveik 3 mln., kas mėnesį jie atlieka daugiau kaip 58 mln. operacijų. Tokį populiarumą lėmė paprastas programėlės naudojimas ir patikimumas bei saugumas. Norint naudotis programėle tereikia turėti internetą, išmanųjį telefoną ar planšetę ir šiame įrenginyje įsidiegtą „Smart-ID“.

„Nuo vasario pabaigos „Smart-ID“ paskyrą jos naudotojai gali atsinaujinti, prasitęsti ar įsidiegti į naują telefoną neišeidami iš namų – pasinaudoję biometriniu autentifikavimu ir mobiliajame įrenginyje turima „Smart-ID“ programėle. Taip pat ši nauja funkcija riboto funkcionalumo paskyrą „Smart-ID Basic“ leidžia pasikeisti į visateisę „Smart-ID“, – pasakoja programėlę sukūrusios bendrovės „SK ID Solutions“ verslo vadovas Lietuvoje Viktoras Kamarevcevas. – Lietuvos gyventojų šia unikalia funkcija šiemet jau pasinaudota daugiau kaip 158 tūkst., o iš viso – apie 300 tūkst. kartų.“

Jis atkreipia dėmesį, kad dėl tarptautinių saugumo reikalavimų autentifikavimo ir pasirašymo internete paskyra galioja trejus metus. Suėjus šiam terminui „Smart-ID“ paskyrą reikia atsinaujinti.

„Apie tai klientai gauna priminimus, kuriuose, pabrėžiu, nėra aktyvių nuorodų. Taip pat žinotina, kad atnaujinti „Smart-ID“ paskyrą galima tik per programėlę, kurią naudotojas turi savo mobiliajame įrenginyje. Jokia aktyvi nuoroda niekada nėra siunčiama su prašymu atnaujinti asmeninę paskyrą, o visa informacija ir nurodymai dėl atnaujinimo yra pateikiami tik programėlėje,“ – primena V. Kamarevcevas.

Beje, ir patys „Smart-ID“ naudotojai gali pasitikrinti savo paskyros galiojimo laiką. Atsidarius programėlę meniu reikia spustelėti „Naudotojo informacija“. Laukelyje „Paskyra bus aktyvi iki“ nurodyta, iki kurios datos galioja paskyra.

Budrumas – apgavystėms išvengti

Pastaruoju metu internetiniai sukčiai siekia pasinaudoti programėlės populiarumu ir siuntinėja el. laiškus (angl. email phishing) ar trumpąsias žinutes (SMS) (angl. smishing) su nuorodomis atsinaujinti „Smart-ID“. Šios nuorodos veda į apgavikų sukurtus tinklapius, per kuriuos bandoma išvilioti pinigus iš žmonių bankų sąskaitų.

„Apgavikai, matyt, niekada nenurims ir pasinaudodami socialine inžinerija ieškos vis naujų būdų, kaip išvilioti pinigus. Todėl primenu, kad nei bankai, nei kitos finansų ir su jomis susijusios institucijos niekada nesiunčia el. laiškų ar žinučių su aktyviomis nuorodomis. Taip pat žinotina, kad nei bankų darbuotojai, nei „Smart-ID“ specialistai niekada neprašo nei el. laiškuose, nei žinutėse, nei skambindami jokių asmeninių ir jautrių duomenų: nei banko prisijungimo ar atpažinimo kodų, nei PIN kodų, nei asmens kodo. Sukčiai dažnai stengiasi savo taikinius paveikti netikėtu paros laiku, skubina atlikti veiksmus, todėl būtina nepasiduoti spaudimui ir į situaciją pažvelgti ramiai, neskubant. Reikia neužmiršti, kad atnaujinti „Smart-ID“ paskyrą galima tik per programėlę, kurią naudotojas turi savo mobiliajame įrenginyje, o jeigu kilo bet kokių abejonių – pačiam skambinti mūsų klientų aptarnavimo tarnybai,“ – akcentuoja V. Kamarevcevas.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Konsultacijos

Mitai atgraso senjorus nuo kvalifikuotų el. parašo priemonių

Keturi iš dešimties vyresnių nei 65 metų Lietuvos gyventojų nieko nežino apie kvalifikuotą el. parašą, rodo naujausia Ryšių reguliavimo tarnybos ...
2022-05-26
Skaityti daugiau

Konsultacijos

Savo duomenis reikia saugoti ir e. erdvėje

Šią savaitę Rumunijoje atskleisti nusikaltėliai, kurie naudodamiesi e. bankininkyste iš beveik 100 Lietuvos ir 500 Estijos piliečių bei įmonių išviliojo per ...
2020-09-30
Skaityti daugiau

Verslas

„Smart-ID“ naudotojai raginami saugotis sukčių

Pastaruoju metu padaugėjo atvejų, kai apsimetėliai bando paskatinti bankų klientus pasinaudoti jų turima programėle „Smart-ID“ ir, prisijungus prie savo banko ...
2020-06-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This