P0

Kultūra

Koncertinį sezoną pradeda šiuolaikinės operos premjera

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-09-15


Pirmą kartą festivalio „Permainų muzikos“ istorijoje – šiuolaikinės operos premjera. Ji vyks rugsėjo 17 dieną, ketvirtadienį, 18.30 val. ir ja Klaipėdos koncertų salė pradės naują koncertinį sezoną.

„Tuščios valandos“ / „The Empty Hours”  – tai ispanų kompozitoriaus Ricardo Llorcos opera-monodrama apie vienišą moterį, turinčią priklausomybę nuo interneto ir gyvenančią savo fantazijų pasaulyje. Tai bandymas tyrinėti išsivysčiusių Vakarų šalių visuomenėse paplitusią psichologinę būklę – vieną skausmingiausių išgyvenimų, kuriuos tenka patirti šiandienos žmogui – vienišumą ir vis stiprėjantį tuštumos pojūtį.

Klaipėdos koncertų salė naują koncertinį sezoną pradės opera.

Opera „Tuščios valandos“ parašyta sopranui, chorui, fortepijonui ir kameriniam orkestrui. Ji  atspindi neblėstantį kompozitoriaus domėjimąsi tradicinių komponavimo technikų ir šiuolaikinės muzikos elementų derinimo galimybėmis. Įkvėpimo kūrinio teminei medžiagai ir struktūrai R. Llorca sėmėsi iš italų ir ispanų renesanso muzikos bei XVII a. operų rečitatyvų, jungiamų su šiuolaikiškesne muzikos kalba. Dėl tokio komponavimo būdo „Tuščios valandos“ sudaro dvilypį įspūdį – ši opera gali būti suvokiama tiek kaip tradicinis, tiek kaip modernus veikalas. Tai daro jį suprantamesnį platesnei klausytojų auditorijai.

Operos siužetas pagrįstas tikra istorija, nutikusia Niujorke. Jame atskleidžiamas visuomenės susiskaldymas, izoliacija ir technologinę pažangą lydintis tapatybės praradimas – itin aktualios dabarties visuomenės temos. Vienišos moters asmenybės dvilypumą sustiprina režisierės Loretos Vaskovos sprendimas, kai solistės partija – dainuojamoji ir kalbamoji – padalijama dviem atlikėjoms – sopranui (Agnė Stančikaitė) ir aktorei (Monika Valkūnaitė).

Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijoje savo specialybei profesinius pagrindus padėjusi A. Stančikaitė per trumpą laikotarpį po studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigimo jau spėjo sukurti rimtų vaidmenų XIX-XXI a. operose. Už Liu vaidmenį Giacomo Puccini operoje „Turandot“, kuri buvo pastatyta Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, solistė šiemet buvo nominuota „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimui.

R. Llorcos operos pastatymą inicijavo žymus lietuvių kilmės ispanų dirigentas, New York Opera Society meno vadovas Alexis Soriano, anksčiau dirigavęs keliems šio kūrinio pastatymams. Dirigento kūrybinės biografijos pradžia buvo susijusi su Sankt Peterburgu: jis dirigavęs operos spektakliams Marijos teatre, taip pat Ermitažo orkestrui ir Sankt Peterburgo simfoniam orkestrui.  Vėliau jo diriguotų orkestrų sąraše atsirado Buenos Airių Teatro Colón ir Madrido Teatro Real kolektyvai, taip pat daugybė Ispanijos ir kitų šalių orkestrų.

Sklandžiai lietuviškai bendraujantis maestro yra bendradarbiavęs su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu ir Lietuvos kameriniu orkestrais. A. Soriano taip pat yra kompozitorius, Ispanijos kompozitorių sąjungos narys, parašęs fortepijoninių, kamerinių ir orkestrinių kūrinių.


Kultūros straipsnių vidus

2020-09-15

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt