P0

Svarbu, Transportas

Sostinėje – optimistinis susitarimas dėl Rimkų pervažos (14)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-09-15


Garsiai nepasitenkinimą dėl situacijos Rimkų pervažoje reiškusiems ir net peticiją, reikalaujančią piko valandomis uždrausti traukinių eismą, sukūrusiems klaipėdiečiams sužibo viltis, jog situacija pasikeis.

Žadama, kad jau artimiausiomis dienomis automobiliams kirsti Rimkų pervažą traukiniai turėtų trukdyti mažiau nei dabar. Palmiros Mart nuotr.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, antradienį Vilniuje susitikęs su susisiekimo ministru Jaroslavu Narkevičiumi, sutarė, jog „Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) kuo skubiau bus pavesta parengti galimybių studiją dėl viaduko/tunelio per Rimkų pervažą statybos.

„Viskas prasideda nuo studijos, o paskui jau projektavimas ir kiti darbai. Jau dabar aišku, kad tai būtų kelių institucijų suneštinis projektas, prisidėtų ir miestas. Žinoma, ta vieta yra labai jautri. Dėl viaduko ar tunelio statybų reikia kalbėti apie greta esančių sklypų paėmimą visuomenės poreikiams. Būtent studijoje ir turi būti pateikti atsakymai, kiek tų sklypų prireiks. Ministro manymu, naujas statinys galėtų atsirasti per 3-4 metus. Toks optimistinis matymas, bet nežlugdykime ministro optimizmo“, – po susitikimo teigė Klaipėdos meras V. Grubliauskas.

Anot jo, susisiekimo ministras, tikėtina, išgirdo kategorišką miesto vadovo bei gausaus klaipėdiečių būrio poziciją dėl neatidėliotinų priemonių kamščių Rimkų pervažoje sumažinimui kiek tik įmanoma, koreguojant traukinių eismą, sąstatų formavimo procesus.

„Jau sutikimo metu „Lietuvos geležinkeliams“ buvo duotas pavedimas išanalizuoti, kaip galima pakoreguoti traukinių eismą piko valandomis. Ministrui parodžiau peticiją, kuria reikalaujama uždrausti traukinių eismą. Ji padarė įspūdį, todėl sutarta, kad geriau ieškoti lankstaus susitarimo. Tikiuosi, kad po dienos ar dviejų per Rimkų pervažą važiuojantys klaipėdiečiai jau pajus teigiamus pokyčius“, – vylėsi V. Grubliauskas.

Savo ruožtu jis paves Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisijai svarstyti galimybę Rimkų pervažoje riboti sunkiojo transporto srautus piko valandomis.

„Atvira Klaipėda“ praėjusią savaitę rašė, jog iki 2 kilometrų ilgio nusidriekiančių automobilių spūsčių ties Rimkų pervaža nebeapsikentę klaipėdiečiai sukūrė peticiją, kuria reikalauja šioje pervažoje piko valandomis uždrausti traukinių eismą.

„Prasidėjus naujiems mokslo metams (tačiau ir atostogų metu), Klaipėdos Rimkų traukinių pervaža eismo piko metu (darbo dienomis ryte nuo 7 iki 9 val. ir vakare nuo 16 iki 18 val.) užsikemša dėl pastoviai reisuojančių traukinių. Mašinų kamštis nusidriekia virš dviejų kilometrų ir taip gaišinamas brangus žmonių laikas. Šios peticijos tikslas sustabdyti traukinių eismą ties Rimkų pervaža eismo piko metu (darbo dienomis nuo 7:00 iki 9:00 bei nuo 16:00 iki 18:00 val.“, – tokia peticija internete (peticijos.lt) buvo sukurta praėjusią savaitę.

Tačiau „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tvirtino, jog traukinių eismas toks intensyvus, jog nebeįmanoma jo pakoreguoti net ir piko valandomis. „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės bendrovė „LTG Infra“ yra gerai susipažinusi su iššūkius gyventojams keliančios Rimkų pervažos situacija. Joje susikerta didelis keliaujančių klaipėdiečių srautas su pagrindine šalies geležinkelių arterija kroviniams į Klaipėdos jūrų uostą. Kasmet krovinių srautas į Klaipėdą auga, tad šioje svarbioje sankirtoje krovinius gabenančių traukinių skaičius ateityje tik augs. Planuodami traukinių eismą „LTG Infra“ specialistai atsižvelgia į gyventojų poreikius, tačiau krovinių srautas į uostą yra didelis, tad išvengti pervažos uždarymo piko metu nepavyksta“, – aiškino „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) korporatyvinės komunikacijos vadovas Tomas Digaitis.

Transporto straipsnių vidus kompas

Rugsėjį problema esą ypač paaštrėja, nes išauga ne tik automobilių srautai, bet dėl grūdų ėmimo sezono padaugėja ir krovinių į uostą.

T. Digaitis įvardijo, jog Rimkų pervažos problemą galima išspręsti tik ties Rimkų pervaža įrengus dviejų lygių sankryža. Tai jau padaryta ir Plungėje, ir Lentvaryje, kurių gyventojai su tokiais pat nepatogumais taip pat gyveno ilgą laiką.

Beje, dar 1965 m. pagal Klaipėdos pramoninio mazgo vieningo generalinio plano schemos projektą buvo siūloma Rimkuose sankryžą su geležinkeliu numatyti „dviejuose lygiuose“.


2020-09-15

14 komentarai “Sostinėje – optimistinis susitarimas dėl Rimkų pervažos”

  1. Mero FB išreikštas padžiūgavimas, kad Lietuvos Geležinkeliai (LG) pagaliau sutinka nebeprieštarauti Klaipėdos BP turėtų būti paaiškintas. Per džiugesio miglą neaišku kas ir kuo suprekiavo. Jeigu meras nebenori kurorto statuso Giruliams ir Melnragei (tam priešinosi LG) – vadinasi, Girulių miško kirtimas terminalo statyboms vėl tenkina merą ir administracijos vadovą. Tokie neaiškumai ir nutylėjimai nepadeda niekam.

  2. Rinkimai baigsis ir vėl tas pats bus, klaipėdiečiam Rimkų pervaža nesvarbi, o svarbi “gastarbeiteriam” tegu jų merai taip pat rūpinsi !

  3. Tikėtis , kad tai ne vien pažadai , pezalai ir pinigų išskalavimas už niekines studijas . Gaila jau žiūrėt kaip kasdien kankinami žmonės su ta pervaža kelis kart dienoje .

    • Tai, kad studija aiškiai niekinė. Juk jau yra parengtas Statybininkų pr. tesinio iki Pramonės gatvės su tuneliu po geležinkelio projektas. Tegul skiria pinigų susirandam rangovą ir kitais metais jau galėsim statyt. Plius ir pačios statybos keĺtu minimalius trukdžius miesto gyvenimui.

  4. Gyvenu prie Poilsio parko. Prieš panašiai 10 metų išmatavo gatvelę garso apsauginei sienelei statyti. Prieš 4 metus jau atvažiavo ir vėl kažką matavo. Taip mes su traukiniais ir gyvename, miegame, vidurį nakties paleidžia ant kvadratinių ratų tuos traukinius, stabdo taip, kad keliamės puse keturių kiekvieną naktį. Ir kas? Nieko jie nedaro, tie Geležinkeliai, juk įmonė valstybės mastu, tuo ir prisidengia.

    • pries kelis menesius juk buvo jau pristatyta sienele svarstymui su visuomene, bus ta sienele, nepergyvenkit, ar nuo to labai pageres, cia kitas klausimas.

  5. Kur tas sisitarimas? Ieškoti lankstaus susitarimo tai tik tiek? Dar vieną studiją darys išleis pinigus vėjais nes bendram plane neten sankryža

  6. LG uzdirba is klaipedos, o ir srautas didziausias klaipedoje, deja.
    Is uzdirbtu milijonu ne premijas isirasyt galetu, o sutbarkyti pervazas ne tik rimkuose, bet ir tilzes gatveje.
    Negi sunku modernia sistema tilzes hmgatveje irengt, kad ne 5 minutes laukt atvaziuojancio traukinio, o 15sec?

  7. Rimkuose tunelio ar viaduko tikrai nereikia. Pastatykit pagaliau Statybininkų pr. tesinį bent jau iki pramonės gatvės. Srautas pasiskirstys ir baigsis tie kamščiai.

    • Ir stovės dar vienoj vietoj eilės auto traukinius praleidinėdami piko metu .

    • Statybininkų pr. tęsinio projekte yra aiškiai numatytas tunelis po geležinkeliu.

    • kam rinkimai ? Merui ? Negirdėjau , kad meras anksčiau būtų informavęs ministrą apie Rimkų pervažą . O aš manau – atsirado viltis , o tai puiku . Pagaliau Rusnei ” valstiečiai ” ėmė ir pastatė , o tiek metų žmonės vargo .

    • va ir klausimas, kas daugiau vargo Rusne pora menesiu per metus, ar 150 000 miestas kiekviena diena… nesakau, kad estakados i Rusne nereikejo, bet Klaipeda ignoruojama.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt