P0

Svarbu, Transportas

Didesnė rinkliava už automobilių stovėjimą: projektas – ne stalčiuje (19)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-09-30


Karantinas bei vis nesibaigianti ekstremalioji situacija prigesino, bet nenumalšino Klaipėdos savivaldybės noro mieste padidinti rinkliavą už automobilių stovėjimą – šis klausimas vėl turėtų būti svarstomas artimiausiu metu.

Klaipėdoje rinkliavą už automobilių stovėjimą norima padvigubinti, tačiau ir tada esą toks mokestis bus mažesnis nei Vilniuje ir Kaune. Martyno Vainoriaus nuotr.

Apie planus padidinti rinkliavą už automobilių stovėjimą ir apmokestinti daugiau teritorijų Klaipėdos savivaldybės administracija prabilo kovo pradžioje. Tuomet informacija buvo pateikta Finansų ir ekonomikos komitete, jame sulaukta pritarimo, ketinta pradėti rengti atitinkamą miesto tarybos sprendimo projektą, bet prasidėjus karantinui tokių ketinimų buvo atsisakyta.

„Atvira Klaipėda“ rašė, kad noras didinti rinkliavą už automobilių stovėjimą yra vienas iš Klaipėdos savivaldybės pajamų didinimo plano 2020-2023 metams dalių.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio įsakymu dar pernai birželį buvo sudaryta darbo grupė, kurios tikslas buvo įvertinti dabar galiojančius rinkliavos už automobilių statymą dydžius bei mokamų vietų zonų ribas.

Darbo grupė nagrinėjo galimybę padidinti vietinės rinkliavos tarifus, suformulavo išvadą, kaip geriausia tai padaryti.

Ji pasiūlė vietinę rinkliavą už automobilių statymą padvigubinti. Raudonojoje zonoje, kur dabar valanda kainuoja 90 centų, siūlyta nustatyti 1,8 euro tarifą, geltonojoje zonoje – 1,2 euro (dabar yra 0,6 euro), žaliojoje – 60 centų (dabar yra 30 centų), mėlynojoje – 30 centų (dabar yra 15 centų).

„Jei kainas ir pakelsime, jos bus mažesnės nei kituose didmiesčiuose. Be to, rinkliavos dydis Klaipėdoje nekeistas nuo 2015 metų“, – kovą Finansų ir ekonomikos komiteto posėdyje teigė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Vilniuje brangiausioje zonoje valanda stovėjimo kainuoja 2,5 euro, Kaune – 2 eurai, pigesnėse zonose atitinkamai 1,5 euro ir 1,2 euro.

Anot R. Mockaus, darbo grupė taip pat siūlo išplėsti mokamų automobilių stovėjimo zonų ribas. Esą tikslinga būtų apmokestinti Sportininkų gatvę iki Malūnininkų gatvės, „Kar Kar“ parko prieigas, dalį Kauno gatvės bei tikslinę teritoriją, kuri bus sutvarkyta už ES lėšas.

Transporto straipsnių vidus kompas

Be to, siūlyta raudonojoje zonoje rinkliavą už automobilių stovėjimą rinkti visą savaitę, ne tik darbo dienomis, ir nuo 8 iki 22 val, o ne nuo 8 iki 18 val., kaip dabar.

R. Mockaus teigimu, padidinus vietinę rinkliavą ir apmokestinus didesnę teritoriją, per metus pavyktų surinkti apie 1 mln. eurų daugiau nei iki šiol.

„Dabartinė situacija yra labai neaiški, nes nežinia, kada vėl bus karantinas, ar jis bus. Tačiau planuojame, kad iki metų pabaigos vėl turėtume svarstyti klausimą dėl rinkliavos dydžių. Šis klausimas tikrai nėra padėtas į šoną ar stalčių. Rinkliavos dydžius tikrai reikia peržiūrėti, nes tai daryta labai seniai. Be to, kai kuriose vietose išspręsti automobilių stovėjimo problemas galima tik įvedus rinkliavą“, – dabar „Atvirai Klaipėdai“ teigė R. Mockus.

Jis pabrėžė, kad šis jo atsakymas nėra suderintas su Klaipėdos savivaldybės vadovais. Tačiau Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis viešai ne kartą yra išsakęs palaikymą rinkliavos didinimui. Be to, numatoma, kad iš jos surinkti pinigai gali būti panaudoti ir įsigyti naujiems elektrobusams, kurių pirkimo procedūrą ketinama pradėti jau kitais metais.

„Kol kas kaupiame racionalius pasiūlymus dėl rinkliavos dydžių ir naujų apmokestinamų vietų. Tų pasiūlymų jau turime nemažai. Stebėsime situaciją ir tikrai netrukus grįšime prie šio klausimo“, – tvirtino R. Mockus.


2020-09-30

19 komentarai “Didesnė rinkliava už automobilių stovėjimą: projektas – ne stalčiuje”

  1. Suskiai jūs suskiai. Kur dabar tą rinkliavą dedat, bent kas nors žino? Vėl į kišenę žmonėms lįsit? Kad sumokėt už elektrinius autobusus kosmines sumas, kai kinietiški, vengriški perpus pigesni? Norit paremt privatų Naujėjo versliuką, o mes visi jam susimest turim? Ir kada jūs sprogsit?

  2. nepuola pasiaiškinti ką čia krečia? Juk tiek jau dedasi tvarką viską, o čia kas?

    • bando išsivalyti senojo turgaus teritoriją, jau ims už 0 Eurų 🙂

  3. Visada pasisakiau prieš automobilių rinkliavos didinimą, ir tetitorijos plėtimą.. Galime būti miestas draugiškas savo gyventojams, o ypač senamiėsčio verslinikams.

  4. Aha, pasilyginkim su Vilniumi senamiesčiais, kainom… Dar gal ir su pekinu pasilyginkim. Ir kaip visada – geležinis argumentas- kainos nebuvo keltos nuo 2015. O algos daug kam buvo keltos nuo 2015?

    • Jeigu tau alga nepakilo nuo 2015 tai kažką labai negerai darai savo gyvenime. O šiaip tai reikėtų pasižiūrėti, kokie kamščiai piko metu būna ir kiek centre begalė priparkuotų automobilių. Niekas nebemotyvuoja nevažiuoti su automobiliu į centrą ir pasirinkti viešąjį transportą. Ir jeigu automobilistams sąlygos neblogės – automobilistų tik daugės, tada ir kamščiai didės ir centre parkavimų vietų dar mažiau bus.

  5. Asilai, visohe Europoje savaitgaliais parkingas nemokamas. Kaip paaiškinsit savo sprendima? Pinigu labai reikia iš oro? Nepasprinkit tik

  6. Centras ir taip merdeja, o pabranginus nebus ko ten vykti. Miesto savivaldybeje sumazinkite etatus, o rezervo yra. Sumazinkite sveciu teisemis isduotus nemokamus leidimus. Rinkliavos tikrai nereikia didinti, senamiestis ir taip tuscias.

    • Pasakyk, kur konkrečiai centre visohe Europoje parkingas yra nemokamas. Specialiai nuvažiuosiu. Automobilių kiekis centre rodo, kad žmonės turtingi, tingi šiknas pakelti ir su mašinomis nori visur prie pat privažiuoti. Valdžia tai mato ir nulups pinigą nuo turtingųjų ir storašiknių.

    • Dalį savivaldybės nemokamai išduotų leidimų galima pamatyti aikštelėje prie savivaldybės Vytauto g. 🙂

    • Visuose šudmiestuose Klaipėdos lygio parkingas savaitgaliais yra nemokamas.

    • “Automobilių kiekis centre rodo, kad žmonės turtingi..”

      Jie yra klientai ir darbuotojai! Patikslinkite po 17:00

  7. Tegul pasako, kiek savivaldybe pridalinusi leidimu nemokamai statyti automobilius! Kiek savivaldybes klerku gauna tokia malone? Kodel neparodzius pavyzdzio ir nepasinaudojus viesuoju transporu, “ponai” is savivaldybes? Kiek surinktumete panaikinis siuos leidimus? Galite uzklausti tos pacios darbo grupes, ar bent galvojo apie tai.

    • geri klausimai, rms. lauksime atsakingu asmenu atsakymu

    • Abejoju, tokia informacija paprastai slepiama arba niekas nieko nežino :))

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt